Herätellääs vähän omienkin kokemuksien puolesta.

Autona tuo 940 -98 b230ft+m90+g80
Tavoitehan mulla oli saada lukko toimimaan kaikissa nopeuksissa, ja siinä kyllä onnistuttiin kivasti. Lähtökohtana 400tkm ajettu (öljyjä vaihdeltu säännöllisesti) g80 perä.
Eihän tuo tietenkään ole mikään oikea kunnon lukko, mutta ERITTÄIN kustannustehokas pienesti modattuna. Jäällä, lumella ja soralla ottaa aina kiinni heti modauksien jälkeen, ja asfaltilla pieni viive joka on helposti ennakoitavissa. Tosin,, välillä vastaheitossa ei perkele meinaa ottaa kiinni kunnolla asfaltilla, joka jo mahtaa johtua toistaiseksi vain laiskoista, vain lastutetuista vehkeistä. Jää nähtäväksi että mitenkä suttaa kun tuon tehomyllyn saan keulille
Eli kunnon jarru cleaner pesu perälle, ja sen jälkeen poralla läpi limpun kohdalta, m5 kierteet ja tappi perään (mikä sekin tehtiin vaan pultista rälläkällä). Lukko mutteri persiiseen ja välyksen säätöön.
Huomasin tosiaan että liian kireällä lukko todellakin toimii hämärästi, ottaa kiinni heti ja jättää päälle myös. Mutta heti kun oli pienen pieni välys niin awot! Lukko toimii ja on helppo ennakoida ajossa.
Tuota pulttia ja lukkomutteria joutui hieman hiomaan ennenkuin se mahtui peräkotelossa pyörimään, mutta ei paljoa. Testauksen (pyörän pyöräyttämisen ja lukon toimivuuden toteamisen) jälkeen lukkoliimalla kasaan.
Itse olen ainakin hyvin tyytyväinen lukkoon, juuri tämän "ilmaisen" ja helpon modauksen jälkeen. En tietenkään voi suositella kenellekkään, sillä kyllähän tässä taas raiskataan hienoja, Volvon alkuperäisiä osia, mutta hyvin toimii vielä 20tkm ajon jälkeenkin, ja tuskin tulee aiheuttamaan ongelmia jatkossakaan.
Tässä vielä havainnollistavia kuvia: