Laitetaas tämmöinen tänne.
Viime viikolla tuli tarjolle ohimennen moinen aihio ja kaupat sovittiin aikalailla heti. Jujuhan on siinä, että "tällasta mä oon aina halunnu"

Kaikenlaista osapuutetta on ja joitain tuli täydennettyä jo eilisellä hakureissulla jotta auton sai kyytiin. Ruuvailin paikanpäällä paikoilleen etutolpat ja tehostetun hammastangon. Isompia puutteita ovat puskurit, kojelauta ja tekniikka. Tekniikanluovuttajan hain jo tiistaina, josta tolpat ja hammastanko ovat. Puskurit tulevat olemaan aikakauden mukaiset eli kommandot. Kojelaudan suhteen olen vielä vähän kahden vaiheilla, tosin hieman vanhempaan päin kallellaan.
Koppa on ihan ok, tuulilasi ja vasen ajovaloumpio vaihdettava, pintapuolella laittoa jonkin verran ja muutamia mätäpaikkoja tehtävä pohjaan/takakaariin, jos ei muutoin niin oman mielenrauhan takia. Kaaretkin on sisälle hitsattu, oviputket laitan vielä lisäksi ja kattelen lattian kiinnikepaikat läpeensä. Voi olla että etupenkkien alla olevaa koteloa joutuu madaltamaan, jotta penkin saa alemmas eikä pää olis niin lähellä yläsivuputkea.
Jarrupuoli on kunnossa, uudehkot satulat ja levyt ympäriinsä, edessä jäähdytetyt. Niihin ei tartte ainakaan heti panostaa. Myös saman ikäiset etujarrukilvet tuli matkassa. Alla on 16" alut, mutta koska en tarvikkeista perusta, ne tulevat lähtemään. Vähän on Gemineistä ollu kaupanhierontaa jos sais vaihdettua niihin, mutta saa nähdä kuinka käy. Talveksi varmaan otan chopatusta 16" pellit ja pyöräytän niihin talvikumit päälle. Alustaan ei sen kummempia tule ainakaan alkuunsa kuin vakiot jouset sopivasti lyhennettyinä.
Tekniikka on aika pitkälti hahmoteltuna. Luovuttajasta, -92 245, tulee 2.3l alakerta 531, VX ja LH 2.4. Eli B230FX 9,3 puristussuhteella. Ruisku pysynee vakiona ainakin alkuunsa ja nokan tilannetta seuraillaan. Toiveissa on toki, että alakerrasta löytyisi vahvat kanget, tuon ikäisessä se alkaa olemaan jo kohtuullisen todennäköistä. Sitä en tiedä pitäskö laittaa 16v männät sisään jo valmiiksi jos innostuu

Kanteen on alustavasti sovittu seeti- ja venttiilityöt, siistin vaan pikkaisen mitä siistittävissä on. Lohko näyttää sen verran hyvältä, että pyöräytän käsihoonilla ja saa olla siinä. Uudet männänrenkaat vaihdan ainakin, laakerit kunnon mukaan.
Sen verran muutoksia tulee koneeseen ulkoisesti, että laitan muutaman vuoden hyllyssä viihtyneen K-jetin imusarjan suuttimenpaikoilla ja 70mm kaasuläpällä, jonkin kokoisen kiinacoolerin, 2,5" ahtoputkiston, 3" dp:n, itse väsätyn pakosarjan ja ahdinpuolelle on tulollaan HX35 kokoluokkaa oleva ropeli.
On tässä vielä ennen katsastuskelpoisuutta kaikkea tehtävää, katsastus on mennyt umpeen vuosi sitten.
Jaa, niitä
kuvia. Toistaiseksi ei enempää, loppui kamerasta akut kesken kun ei muistanut ladata edellisen ilmoituksen jälkeen. Moni varmaan tunnistaa ainakin vanteiden väristä kenen vanha laite on kyseessä. Tosin tuli erään toisen foorumilaisen kautta mulle