Samppasport  Futurez

242 -77 talvironttonen, myyty.

  • 131 Vastauksia
  • 43024 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #75 : 01.12.2011, 08:12:48 »
Hei en huomannukkaan että olit saanut tämän penkitettyä. Onneksi olkoon!! Ihan messevät lukemat  P> Täytyy joku päivä tulla vilkaiseen(ihaileen) tätä, jos vain sopii ;)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #76 : 02.12.2011, 00:26:03 »
Eipä kaikkea voi huomata. Jos ei muuten niin kai keskiviikkona ilmaannut ABC:n pihaan?

Vertailun vuoksi varasin lauantaille penkkiajan samaan paikkaan jossa kävin ottamassa katsastukseen lapun.
Tähän mennessä ajoa on tullut noin 1600km josta suurin osa työmatkaa ja hyvin on pelannut. Harvempaan perään siirtyessä ajatuksissa ois laittaa 245:een aikomani Truetrac. 245:een puolestaan sais riittää räikkälukko kunhan aika koittaa. Lämppärinkennon kanssa iski laiskotus ja heitin paikka-ainetta järjestelmään. Jäähdytysnesteen haju ja lasien huurrettuminen hävisivät melkein heti. Ajamista lukuunottamatta tekemiset olleet vähissä tällä viikolla, jos vielä sais vaikka ylävinotuet tehtyä tjsp.

Jos laskelmat ei ole ihan päin honkia, niin saattaminen nykytilaan tekniikan, penkityksien ja katsastuksen osalta on maksanut luokkaa 3300-3400e. Sisältäen aihion. Sitä se teettää kun koettaa haalia sieltä mistä saa ja käyttää ennestään olevia osia. Iso osa tekniikan ja alustan osista on samasta purkuautosta josta koko koneen piti alkujaan tulla. Eikä kaikkea ole tarvinnut hankkia kertarysäyksellä.

JiiV70, eihän tässä ole mitään erikoisosia edes :)
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012, 18:39:09 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty
« Vastaus #77 : 02.12.2011, 08:29:23 »
Eipä kaikkea voi huomata. Jos ei muuten niin kai keskiviikkona ilmaannut ABC:n pihaan?

Valitettavasti en pääse keskiviikkona :'( Meillä on yhen kurssin autonäyttely juuri sinä ilta ja se kestää jonnekkin 9 saakka. Niin ja sitten meikä taas muuttaa pois niin ei pääse enään miitteihin muutenkaan :(

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #78 : 03.12.2011, 19:31:19 »
No tässä ehtii vielä sopimaan ajankohdasta.

Toisessa paikassa kävin äsken penkissä ja nyt ahtopaine nousi hyvin tarkkaan samalla tavalla kuin kadulla. Säädöt täysin samat kuin aiemmin. Siellä tuloksena oli tämmöinen lappu. 352hv @ 5087rpm ja 538Nm @ 4560rpm.
Aika kapealle alueelle tuli huippuvääntö tähän käppyrään heti alkuunsa, saishan se tasasempikin olla. Liian rikkaalle veti nytkin 6000rpm jälkeen verrattuna siihen miten kadulla seos käyttäytyy. Pakopainemittari jäi laittamatta, josko nyt ehtis jossain välissä ::) En tiedä oiskohan koetettava sitä hiottua nokkaa kuitenkin, jos sais voimaa ylemmäs enemmän.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #79 : 03.12.2011, 19:46:06 »
Sehän meni jo hieman yli mitä mulla oli LH:lla  348 @ 534.

Seuraavaksi nokkajumppaa tekemään.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #80 : 05.12.2011, 22:39:48 »
Jahren kanssa käytiin vähän ajamassa ja samalla sai viankin ulos.
Paineella alkoi kuulumaan ylimääräistä suhinaa ja joutokäynti nousi 2500 paikkeille. Jarrukliineripurkin käsillesaamisen jälkeen vuotokohta paikallistui kaasuläpän tienoille ja ajattelin, että liimatiivistemassa läppäkotelon ja laipan välistä vuotaa. Läppäkotelo irti ja toisesta kemiallisella metallilla tukkimastani letkulähdöstä oli lähtenyt täytteet pois ja toisesta lähti ruuvarilla tökkäämällä. Ei näköjään putsatulla sileällä pinnalla kestä tuo. Pyöräytin M7 kierteen ja laitoin lukkoliimalla pultit.

Samassa yhteydessä paljastui, että .msq oli tallentunut koneelle aikaisemmin huonosti yhteyskatkoksen takia ja se sotki bensapuolen perusasetukset ja lambdan asetukset. Ne piti asettaa uusiksi ja bensakarttaa joutuu vielä hakemaan uudestaan kohilleen, koska koneella ei ollut tallessa viimeisintä versiota.

Ylävinotukia en laitakaan vielä. Litteän jarrutehostimen kanssa jarrunestesäiliön korkki tulee tielle vasemmalla puolella. Kateltava josko jostain eksyis haltuun paksu tehostin.
« Viimeksi muokattu: 05.12.2011, 22:42:03 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8992
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #81 : 07.12.2011, 04:32:39 »
Ylävinotukia en laitakaan vielä. Litteän jarrutehostimen kanssa jarrunestesäiliön korkki tulee tielle vasemmalla puolella. Kateltava josko jostain eksyis haltuun paksu tehostin.

Pikkusen kun taivuttaa niin hyvä tulee.  :pomo:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #82 : 07.12.2011, 10:53:38 »


Ylävinotukia en laitakaan vielä. Litteän jarrutehostimen kanssa jarrunestesäiliön korkki tulee tielle vasemmalla puolella. Kateltava josko jostain eksyis haltuun paksu tehostin.

Sellainen 940 mallinen? mulla on vielä jäämistössä yks sellanen pääsylintereineen
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7621
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #83 : 08.12.2011, 23:23:16 »
Pikkusen kun taivuttaa niin hyvä tulee.  :pomo:
Ruman näköinen tuommonen väännetty. Eikä viitti alkuperäisiä murjoa(meinasin hyödyntää 245:een varattuja ::)).

AJH: Jep, samanmoinen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8992
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #84 : 09.12.2011, 10:34:39 »
Ruman näköinen tuommonen väännetty. Eikä viitti alkuperäisiä murjoa(meinasin hyödyntää 245:een varattuja ::)).

No miten sen nyt ottaa. Välttämättä edes huomaa jos ei tiedä että sitä on hieman taivutettu...
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #85 : 09.12.2011, 10:38:40 »
No miten sen nyt ottaa. Välttämättä edes huomaa jos ei tiedä että sitä on hieman taivutettu...
lujuus kärsii kun putkea taivutetaan  ;)
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8992
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #86 : 09.12.2011, 10:40:26 »
lujuus kärsii kun putkea taivutetaan  ;)

Rohkenen väittää että tuossa kohteessa se ei maata kaada.  ??? Noh, aika näyttää...
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #87 : 09.12.2011, 12:56:34 »
Pakko puuttua pikkuasioihin, kun ei isommista ole mitään hajua ;) Eli jos se rauta ottaa kiinni jarrunestesäiliön korkkiin, niin eikö sen säiliön voisi kääntää toisin päin?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8992
  • Teiden tukko
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #88 : 09.12.2011, 13:00:32 »
Pakko puuttua pikkuasioihin, kun ei isommista ole mitään hajua ;) Eli jos se rauta ottaa kiinni jarrunestesäiliön korkkiin, niin eikö sen säiliön voisi kääntää toisin päin?

Muuten kyllä mutta ainakin mulla siitä lähtee kytkimen pääsylinterille letku. Pidempi letku auttais asiaa mutta Hämeenlinnasta ei vuosia sitten löytynyt letkua joka kestäisi jarrunestettä.  :idiot2:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6384
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 242 -77 talvironttonen, penkitetty uudestaan
« Vastaus #89 : 09.12.2011, 13:07:20 »
Muuten kyllä mutta ainakin mulla siitä lähtee kytkimen pääsylinterille letku. Pidempi letku auttais asiaa mutta Hämeenlinnasta ei vuosia sitten löytynyt letkua joka kestäisi jarrunestettä.  :idiot2:

Onpas Hämeenlinnassa väkeviä jarrunesteitä :) Eihän jarruneste muualla Suomessa ole pahasta muuta kuin maalipinnalle. Kaikkien letkujen sitä pitäisi kestää.

Enpäs huomioinut sitä letkua. Onhan se pöljän näköinen, jos se letku kiertää turhaan sellaisen pitkän lenkin.

 

KL-varaosat  Race.fi