Kulkukoira  Proturbo

B234 vapari drifteri

  • 62 Vastauksia
  • 29927 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sittana

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #45 : 23.08.2012, 11:18:35 »

 O0 , liikkuu varmaan vähä erilailla ku ennen. Onko tää vetopyörätehoa, vai moottoritehoa?  ::)

Eikös siinä lue 217hp takapyöristä..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #46 : 23.08.2012, 11:20:54 »
Eikös siinä lue 217hp takapyöristä..

Yep...mutta tarkennuksen vuoksi. Moottoritehonahan se kuitenkin yleensä ilmoitetaan, vaikka pyöriltä mitataankin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa FenixOmena

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • Ahdoin vähän huonosti ja nyt turbottaa.
    • UncleMikesGarage
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #47 : 23.08.2012, 12:11:32 »
hienot lukemat! :) onnittelut!

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #48 : 26.08.2012, 18:27:30 »
Ekat testit ajettu Ahvenistolla!
Kyllä on voimaa 205 takarenkaat ja hyvin menee poikittain :)
Ei jaksanu mennä tälläkään koneella hevosenkenkä mutkaa kanttarille asti kun ajoin nelosel sitte ku vaihto kevennykses vitoselle ni suti kanttarille asti. Moottori on luonteeltaan vääntävä ja yläkierros teho jää ikään kuin tulematta mutta sit vaan isompaa vaihdetta niin sutiminen jatkuu. Olis aika namu moottori jos olis viel kaivettu sinne ylös ne viimeiset hepat. No jäipä kehittelemistä.
Lämpöongelmat vaivaa edelleen ja vakio huohotin ei toimi vaan heittää öljyä pihalle
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #49 : 27.08.2012, 20:33:18 »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1061
  • Lensu Power Shop
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #50 : 28.08.2012, 08:43:43 »
Muuta koneen huohotus kannesta ja koneen etupäästä.
Itse olen huomannut että kampiakseli heittää öljyä vakio huohottimen kohdalle, kun on suora yhteys...
Olin kanssa ihmettelemässä Ahvenistolla. Harmi että se yksi välikoppa veti pihalle niin kaverilla loppu aika odottaa radan siivousta niin lähdettiin sit pois...
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #51 : 01.10.2012, 19:01:21 »
Tämä on nyt laitettu talvilevolle. Kahdet treenit ehti ajamaan tänä syksynä.
Kone jäi ehjäksi alun lämpöongelmista huolimatta. Enää ei lämpene, on uus jäähdytin, 83 termari ja lämmityslaite kierto laitettu takaisin.
Tuli talveks kyllä muuta hommaa...
Meni kaiteeseen Ahveniston varikkomäessä :(
Aika vähällä ulkoisilla vaurioilla selvisin, etulokari ja takalevike. Alustasta väänty edestä jotain, on kulmat pielessä.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #52 : 29.07.2013, 20:47:10 »
Viikko sitten käytiin Motoparkissa ajaa eka drifting kisa tällä motilla. Olihan kylmää kyytiä... Kuskilla ranteet ruosteessa, vaihteensiirto takkuaa eikä Motoparkkiin riitä oikeen tehotkaan.
Vaivuin synkkyyteen kotimatkalla ja mietittiin jo aihion järkevyyttä.
Nyt taas on ideoita ja ne on ihan toisen suuntaisia  :)
Oli tarkoitus parin vuoden päästä tulla radoille SRC motti keulilla, sellainen +300hv kaasari vinokone. Nyt on mietitty ja päätetty että ne rahat laitetaan turboon ja ruiskuun ja pysytään vakio tilavuudessa. Ei tarvii tyytyä kolmeensataan ja tulee varmaan halvemmaksikin.
Ens vuos vielä ajetaan tällä kaasarikoneella jos vaan nipussa pysyy.

11.8 ajetaan ahvenistolla siellä pitäis tehot riittää ja on vähän kuin kotirata ;)
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 20:51:15 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #53 : 29.07.2013, 20:49:28 »
Nii ja siitä turbopannusta tulee tietty viinaan menevä ;D ;D

Kuinkahn paljon kestäis painetta jos ahtis ton tollasenaan? Puristukset nyt 11.3. Ja e85:lla siis. Joutuuhan ton kyl auki käyttää ku H kanget vaihtaa niin kyllä multa löytyy vakio korkuinen lohkokin niin saa puritukset alemmaks.
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 21:12:05 kirjoittanut Haxu.R »
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #54 : 29.07.2013, 21:08:46 »
Onnittelut lukemista! O0
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #55 : 29.07.2013, 21:54:49 »
Kiitos vaan!

Totuushan on se että kyllä toi mulle riittäis, on meinaan aika nopee escortti  :)
MUTTA toi drifting maailma on vaan niin kova nykyään V8:kin pitää olla ahdettu ja alle 600hepalla ei oo mitään jakoo kärkeen.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: B234 vapari drifteri, tehot mitattu!
« Vastaus #56 : 29.07.2013, 22:16:28 »
äh, v8ia keulalle ja potslojoo ei esortti tartte 600hp 
740 M50B25

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #57 : 30.09.2013, 20:24:26 »
Kausi päätetty viikonloppuna Kemoran Drift army harjoituspäivillä. Ahveniston ajoistakaan ei tullut mitään niin päätin vaan harjoitella loppusyksyn.
Muutin alustaa jäykempään suuntaan ja pyöräkulmat edestä. Ajo muuttui paljon helpommaksi.

Mutta se suurin ongelma oli etten osannut käyttää volvon moottoria! Kaveri oli kuvaamassa ahvenistolla ja videoo kattellessa huomasin että ajan liian pienellä vaihteella.
Moottori kiersi rajoitinta vasten mutkan jätöissä.
1600 kentillä tottui kierrättämään rajoittimen tuntumassa... Aloin ajaa Kemorassa "kolmosen mutkia" nelosella niin yllätyin kuinka väkevä keskirekisteri tossa koneessa on. Puolenvaihdossa kierrokset putoo noin 3000rpm ja auto käy melkein pidolla niin sehän jakso kaasusta alkaa sutimaan!! Nyt alko olee mutkan jätöissä meininkiä 8) rengas pyörii ja sutiminen jatkuu pitkälle suorallekin. Alko renkaatkin kulumaan ihan eri tahtiin...

Ja juu, moottori ei oo enää myynnissä. Haluan varmistaa että ens kesänä pääsee ajamaan   :)
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #58 : 02.10.2013, 15:59:02 »
Jokuhan oli laittanu V8 koneen vissiin Nissan 200 keulalle juur sen takia että että saa vääntöö enemmän. Kai se on helpompi ajaa kun on laaja tehoalue ja vääntöö sopivasti ettei tarvi huudattaa konetta rajotinta vasten.

Tsemppiä tulevaan kauteen  ;)
V70 TDI

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: B234 vapari drifteri
« Vastaus #59 : 03.10.2013, 07:58:51 »
Jokuhan oli laittanu V8 koneen vissiin Nissan 200 keulalle juur sen takia että että saa vääntöö enemmän. Kai se on helpompi ajaa kun on laaja tehoalue ja vääntöö sopivasti ettei tarvi huudattaa konetta rajotinta vasten.

Tsemppiä tulevaan kauteen  ;)
Joo se on joka puolella se V8 buumi, jenkeissä ajavat japsitkin veekoneilla. oon nyt oppinu että driftingissä ajetaan isolla vaihteella ja koneen pitää vääntää todella alhaalta. Escorttiin ei vaan oikeen viitti kasia laittaa, toisekseen volvolla ei sellaista löydy vai oliko jossain uudemmissa.

Kiitos! Ens vuosi aloitetaan treenaamalla ja voi olla et joku kisakin ajetaan.
Talven aikana pitää tehdä HimaVaisFäbbi että saa pyöriä kääntyy.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

 

Kulkukoira  Proturbo