KL-varaosat  Carwist

Nostokurjen -87 240 ja -64 Amazon

  • 83 Vastauksia
  • 10673 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
    • Kuvat.fi
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #15 : 29.04.2017, 15:16:27 »
Yhet Oceanit aikoinaan ScStylingiltä tilattu. Joku täti ne kantoi ihan kotiovellekin ja aikaa meni joku vajaa kaks viikkoa. Toimitusvaihtoehto oli joku halvin mahdollinen, mutta kyllä sieltä joku seurantakoodi tais tulla. Niissäkin oli "budget"it alla ja ei edes muistaakseeni ollut mitkään ihan sysipasket renkaat.
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #16 : 09.05.2017, 16:47:44 »
Kyselin seurantakoodin perään ja laitoin samaan viestiin, että 10. päivä (vanteiden luvattu tulopäivä) lähestyy, että jos/kun tavarat eivät ole vielä lähteneet niin pistäkää samaan pakettiin. Ei vastausta.

Tänään oli sitten matkahuolto käynyt tuomassa kaksi pakettia, joissa oli jouset ja valot/vilkut. Ja vielä yksi paketti piti käydä itse hakemassa matkahuollon konttorista.




Noiden lisäksi tuloillaan on vielä muovinen koho ja korjaussarja kaasuttimeen, ja eilen tarttui biltemasta mukaan kierroslukumittari.

Jäsen 240 toikin viikonloppuna tuhottavat peitelevyt mittariston viereen, että saa tuon kiekkamittarin sekä laajakaistan näytön asennettua. Samalla tuli tarkistettua kuskin penkin kuntokin, ja siitähän harjaantunut silmä huomasi heti useamman vian, ja seuraavana päivänä tuli korjaussarjakin eli ehjä kuskin penkin runko ja ehjäpehmusteinen ja -kuosinen vänkärin penkki.

Vielä kun parantuisi nuo kelit sen verran, että kehtaisi enemmän puuhailla tuolla pohjolan tallissa... :)

Sain sentään viikonloppuna pestyä nuo vanhukset. Hyvin on vahat pysyneet pinnoissa, pelkällä esipesulla lähti "riittävän" puhtaaksi, eli kinnastelu jäi vain oman mielenrauhan takia tehtäväksi.


Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #17 : 16.05.2017, 07:16:42 »
Eilen tuli viimeinenkin paketti ruotsista. 3pv vaille kuukausi meni toimituksessa, mutta tulihan ne viimeinkin :)



Pitänee käydä ostamassa oikeata vannevahaa/pinnoitetta, olisi nyt kolmet uudet vanteet mitkä saisi pysyä puhtaana edes tämän "kesän" :)

Poissa kartano 850

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 250
  • www.vrcf.fi
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #18 : 17.05.2017, 23:27:23 »
Kyselin seurantakoodin perään ja laitoin samaan viestiin, että 10. päivä (vanteiden luvattu tulopäivä) lähestyy, että jos/kun tavarat eivät ole vielä lähteneet niin pistäkää samaan pakettiin. Ei vastausta.

Tänään oli sitten matkahuolto käynyt tuomassa kaksi pakettia, joissa oli jouset ja valot/vilkut. Ja vielä yksi paketti piti käydä itse hakemassa matkahuollon konttorista.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Noiden lisäksi tuloillaan on vielä muovinen koho ja korjaussarja kaasuttimeen, ja eilen tarttui biltemasta mukaan kierroslukumittari.

Jäsen 240 toikin viikonloppuna tuhottavat peitelevyt mittariston viereen, että saa tuon kiekkamittarin sekä laajakaistan näytön asennettua. Samalla tuli tarkistettua kuskin penkin kuntokin, ja siitähän harjaantunut silmä huomasi heti useamman vian, ja seuraavana päivänä tuli korjaussarjakin eli ehjä kuskin penkin runko ja ehjäpehmusteinen ja -kuosinen vänkärin penkki.

Vielä kun parantuisi nuo kelit sen verran, että kehtaisi enemmän puuhailla tuolla pohjolan tallissa... :)

Sain sentään viikonloppuna pestyä nuo vanhukset. Hyvin on vahat pysyneet pinnoissa, pelkällä esipesulla lähti "riittävän" puhtaaksi, eli kinnastelu jäi vain oman mielenrauhan takia tehtäväksi.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mistä tilasit kyseiset valot ja jouset mitkä on jousien spectit ?

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #19 : 18.05.2017, 07:05:31 »
Mistä tilasit kyseiset valot ja jouset mitkä on jousien spectit ?

Valot, vanteet/renkaat ja jouset on tilattu scstyling.fi -verkkokaupasta. Jousien madallus on speksien mukaan -35/-40mm. Valot tuli pakettina, jossa on takavalojen lisäksi myös kirkkaan sivuvilkut ja kirkkaat etuvilkkujen lasit.

Nuo "budget" -renkaat kyllä vähän pääsi yllättämään, ovat merkiltään Tracmax X-Privilo TX3 jotka ei edes ole sieltä halvimmasta päästä vaikka kiinarenkaat ovatkin. Tosin tuossa koossa (215/35ZR18) ovat melkoiset venykumit noille 8.5" leveille vanteille... :)

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #20 : 22.05.2017, 21:05:11 »
Jaahas.

Eilen tuli askarreltua "uusi" kuskin penkki valmiiksi, eli vaihdettua ehjään runkoon ehjät pehmusteet ja verhoilut. Selkänojan pehmusteen sivutukien kohdalle liimasin farkkukangasta kontaktiliimalla vahvikkeeksi. Tulipahan ihan erilainen istua tuosta jakkarasta, kun ei ole enää vanerilevyjä jousien tilalla :D

Tänään rupesin sitten jumppaamaan pikkuhiljaa autoa alustanvaihtoa varten, ja yhtäkkiä se olikin tehty. SCStylingin jousissa on tuon verran eroa vakioihin:



Takajouset jää vakioiskareilla n. 20mm liian lyhyiksi, eivät pääse kyllä lipsahtamaan pois paikoiltaan mutta saattaahan tarkka leimasetä tuosta mainita. Etujouset taas ovat (iskarista riippuen) just eikä melkein, eli menee n. 5mm puristukseen vakioiskarin kanssa. Paitsi jos toisella puolella on tarvikeiskari, niin se jää siltä puolelta 5mm liian lyhyeksi... :D

Uusien vanteiden kanssa en kehdannut jättää noita iskareita, jarrulevyjen keskiöitä ja satuloita ihan näin ryöttäisen näköiseksi:


Teräsharjalla pahimmat irtoruosteet pois ja ruosteenpysäyttäjää päälle:


Ja kun ruosteenpysäyttäjä oli täysin kuivaa, vetäisin siveltävät mattamustat pintaan. Kuvasta näkyy myös, minkä verran lyhyeksi jousi jää vakioiskarilla:


Vilkkujen ja takavalojen vaihto menikin ilman ongelmia, tosin kylkivilkut meinasivat olla vähän tiukassa. Se tosin selittänee sitäkin, miksi auto on säilynyt niin kovapeltisenä:



Ja kyllähän sieltä viimein taisi se oikea lookki löytyä. Hillityn madallettu, mutta silti sopivan mukava ajaa, routahalkeamat ei tunnu ohjaamoon mutta auto ei myöskään puhdista sivupeilejään joka mutkaan ajaessa :)






Ainiin, lambdalle tein reiän pakoputkeen vaihdelaatikon kannattimen kohdalle ja hitsasin siihen valmiin lambdamutterin kiinni. Hitsatessa oli tulppa paikoillaan, hitsauksen jälkeen otin tulpan pois hetkeksi, laitoin kuparitiivisteen väliin ja rupesin kiertämään takaisin kiinni niin aivan varoittamatta naksahti kierre jumiin puolessavälissä matkaa. Katkaisin kaksi kuusiokoloavainta yrittäessäni aukaista sitä. Ilmeisesti bilteman poika tehnyt liian naftin kierteen, joka jäähtyessään kutistui puristusliitokseksi... Noh, eiköhän tuo jotenkin saada vielä irtoamaan.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4111
  • Hämeen hitain
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #21 : 22.05.2017, 22:25:25 »
Itsehän en ole madalluksen fani, vaan ennemmin kuulun Kouvolan Korottajien fanclubiin, mutta melkein tarvii saada keulaa alemmaks tai persettä ylös niin olis sopusuhtaisemman näköinen. Hyvältä se nyttenkin kyllä näyttää   O0
No kun halvalla sai.

Poissa Merlin

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #22 : 22.05.2017, 22:46:30 »
On kyllä todella hyvännäköinen! S* Pitää varmaan omaankin tilata nuo vanteet... ::)
Käyttöauto: Volvo S80 D5 -04
Harrasteauto: Volvo 740 GLE -87
Hevosvoima määrittää, kuinka kovaa ajat seinään.
Vääntö määrittää, kuinka syvällä olet seinässä.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #23 : 22.05.2017, 22:59:08 »
Itsehän en ole madalluksen fani, vaan ennemmin kuulun Kouvolan Korottajien fanclubiin, mutta melkein tarvii saada keulaa alemmaks tai persettä ylös niin olis sopusuhtaisemman näköinen. Hyvältä se nyttenkin kyllä näyttää   O0

Sinne voisi kyllä sorvata pikku limput takajousien päälle, niin pysyisivät paikoillaan eikä tarvitsisi pelätä sisälokareiden puolesta. Hyvä idea.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #24 : 23.05.2017, 20:08:03 »
Tänään tuli liettuasta kirje, jossa oli noiden vanteiden keskikuppeihin oikeanlaiset tarrat... :)


Samalla sitten huomasin, että vänkärin puolella jarrusatulan ja vanteen väliin ei saa edes liuskamittaa menemään, eikä kuskin puolellakaan tilanne ollut juuri sen parempi:

Kävin sitten kaverilta hakemassa sarjan erikokoisia spacereita, ja 3mm lätyillä tilanne korjaantui. Ei olisi paljon tarvinnut toisen puolen männän jumittaa, että satula olisi kolissut vanteeseen. Vaihtelin samalla uudet pyöränmutterit kaikkiin renkaisiin, ja tilasin uudet lukkomutterit.

Takaa otin sisälokarit pois varmuuden vuoksi, niissä oli hyvin pienet jäljet kiinniottamisista. Jousien päälle pyöräytän muovista 100/130x20mm koropalat, joilla jousien "irtoaminen" perää nostaessa pitäisi loppua. Ja samalla takapään saa symmetriseksi keulan kanssa, eli renkaan ja lokarinkaaren väliin jää yhtä iso rako.

Pohjasta löytyi muutama ruosteenalku, joista kahdesta meni meisseli läpi asti. Nostelin auton takaisin pukeille, seuraavaksi puran sisustan irti ja korjailen pohjasta pienimmätkin ruostekohdat pois sekä pesen lattiamaton ja penkit, jotka on muutenkin helpompi pestä irtaallaan. Kaiken kaikkiaan pohja on kyllä harvinaisen siistissä kunnossa, noita muutamaa pohjamassan halkeamista lukuunottamatta se on aivan virheetön.

Ja nuo läpi menneet ruostepaikat on yllättäen siinä etujalkatilan poikkipalkin päissä... :)


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4111
  • Hämeen hitain
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #25 : 23.05.2017, 20:16:15 »

Takaa otin sisälokarit pois varmuuden vuoksi, niissä oli hyvin pienet jäljet kiinniottamisista. Jousien päälle pyöräytän muovista 100/130x20mm koropalat, joilla jousien "irtoaminen" perää nostaessa pitäisi loppua. Ja samalla takapään saa symmetriseksi keulan kanssa, eli renkaan ja lokarinkaaren väliin jää yhtä iso rako.
Se, että korotat takapäätä etkä madalla keulaa lisää :smitten:
No kun halvalla sai.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #26 : 24.05.2017, 20:50:08 »
Tänään oli sitten sisustan entrauksen vuoro. Lähtökohta oli melko normaali:


Joten, penkit ja lattiamatto irti ja pesuaineet pintaan, muutaman minuutin odottelu ja tekstiilipesurilla huuhtelu, ja sitten jätin ne aurinkoon kuivumaan.

Lattiamattojen alta ei paljastunut mitään isompia yllätyksiä, äänenvaimennusmatot olivat kuivat ja muutenkin pohja todella siistin oloinen.


Pari reikäähän siellä oli tiedossa, eikä onneksi yhtään enempää löytynytkään. Ja ne olemassa olevat olivat mukavan pieniä, helppoja korjata :)


Alkuperäiset bitumit olivat käytännössä kuskin puolelta kokonaan irti lattiasta, ilmeisesti joskus käynyt vähän kosteana tuo lattia. Lähti nimittäin ne äänenvaimennuslevyt irti sellaisina kämmenen kokoisina lämpäreinä ilman mitään väkivaltaa, ja kokemuksesta tiedän että se ruostuttaa pohjaa todella hyvin kun välissä pääsee vesi seisomaan. Joten teräsharjalla pienimmätkin orkoset auki ja ruosteenpysäyttäjät töihin:


Kun odottelin, että pysäytysaineet vaikuttaa, napsin helmalistat irti että näen siellä muhivat kauheudet. Mutta iloinen yllätys oli sielläkin, pelkkää pintaruostetta:


Helmat saivat saman käsittelyn, tosin ruostekohdat kävin sieltä sähköviilalla läpi ja sitten ruosteenpysäyttäjää pintaan.

Sitten kun lattia oli kuivunut, vetäisin pintaan kerroksen sinkkimaalia ja sen päälle vannehopeaa. Olisin käyttänyt Mastonin hopeanväristä sileää vasaralakkaa, mutta en saanut sitä sekoittumaan tasaiseksi ??? Noh, pääasia että pinta on nyt ummessa ja piilossa kosteudelta.


Vannehopean kuivumista odotellessa huitaisin helmoihin tuoreet Dinitrolit suojaamaan kiveniskuilta:


Tallista löytyi vajaa paketti äänieristemattoa, joten lätkin sitä niille kohti mistä alkuperäinen matto oli irti.


Ja viimein oli aika kasata sisusta takaisin, vaihtelin samalla kaikki palaneet polttimot uusiin ja imuroin pölyt pois lattialta ja kojelaudan syövereistä. Ihan siedettävä tuli tuosta sisustasta, kannattava ostos oli tuo pesurikin :)



Huomenna jos kelit sallii, yritän irroitella sen lambdan pultin ja viritellä laajakaistalambdan mittareineen sekä kierroslukumittarin paikoilleen. Ja tehdä takajousien alle/päälle ne korotuspalat. Sittempä se alkaisikin olla pyöränkulmien säätöä ja muutoskatsastusta vaille ajopeli :) toki sitten ajan kanssa pitää säädellä myös tuo DGV viimeisen päälle, kun näkee että minkälaista soppaa se tuolle krematoriolle tarjoaa.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2017, 13:22:43 kirjoittanut nostokurki »

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #27 : 25.05.2017, 13:22:01 »
Pyöräytin sorvissa polyasetaalimuovista palikat jousien päälle. Ajatus oli laittaa ne noiden kumiläpysköjen kanssa sinne:


Mutta paketista tuli niin huteran tuntuinen, että en viitsinyt jättää paikoilleen. Joten varastosta 40x20mm ainesputkea, päihin lätkät hitsaamalla kiinni ja keskelle reikä ja holkitus että ainevahvuus ja jäykkyys säilyy, ja sitten palikka jousikupin ja runkopalkin väliin:


Tuo jousikuppihan on alun perinkin yhdellä M10 pultilla kiinni, joten kiinnitystapaakaan ei tarvinnut muuttaa, vaihtoi vain 20mm pidemmän pultin. Itse palikan pyörittelin sinkkimaalilla ja paikoilleen laiton jälkeen pyyhkäisin nuo kiveniskusuojat pintaan.

Lambdan mutteri sen sijaan otti erävoiton, liikkuu 5mm kevyesti kumpaankin suuntaan ja sitten tulee seinä vastaan. Koitin lämmittää ja jäähdyttää, aukoa pulttipyssyllä ja lukkopihdeillä, kunnes viimein kahden kuusiokoloavaimen ja yhden voimahylsyn hajoamisen jälkeen päätin luovuttaa. Perkele. Odotellaan uutta inspiraatiota, pitää joko porata tuo vanha pultti pois ja pyörittää kierre puhtaaksi tai hitsata uusi mutteri toiselle puolelle. Kumpikin vaihtoehto vaan tällä hetkellä kuvottaa jopa ajatuksen tasolla, niin jätetään suosiolla myöhemmäksi.

Poissa nostokurki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • Volvo 240. Probably the best car in the world.
    • Kuvasivustoni
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #28 : 25.05.2017, 18:27:53 »
Vielä kun kerran virtaa riitti, niin lähestyin seosmittariasiaa toisesta suunnasta eli asentelin mittarin älylaatikkoineen paikoilleen. Samalla laitoin myös kierroslukumittarin kiinni. Enää ei puuttuisi kuin se lambda putkesta...


Vielä varmaan joutuu kertaalleen tekemään uusiksi nuo takajousien alle tulevat palikat, nyt kulkee vähän perä pystyssä :D Eli voisin kuvitella, että 10mm palikat olisi tuonne väliin juuri sitä mitä pitääkin. Pitänee ensin hommata lyhyemmät iskarit taakse, ettei taas tule jousien kanssa irtoamisongelmaa. Voihan se toki olla, että nuo jouset vielä asettuu kun ajelee jonkin aikaa.


Poissa oh850

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 678
  • TDI POWER
Vs: Nostokurjen -87 240
« Vastaus #29 : 25.05.2017, 19:03:58 »
Ei kai se haittaa jos on perä vähän korkeemmalla ku keula ;) hieno auto, hyvänä säilynyt.

 

KL-varaosat  Carwist