RallyBaron  Samppasport

Diesel Volvon moottorinlämmöt

  • 403 Vastauksia
  • 82379 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #120 : 28.11.2019, 15:27:37 »
Voi se olla, jonki verran se akkua syö, mutta taitaa olla milliampeeritasoa eli ei juuri merkitystä.
Jos unohdan bluetooth-mokkulan obd-porttiin päiväksi-pariksi, niin  SS lopettaa toiminnan alhaisen jännitteen vuoksi.

Probleema on että standardi obd antaa jatkuvan jännitteen, joten mokkula on koko ajan päällä. Löysin joitain viitteitä, että liittimessä voisi olla myös sytytysvirrallinen pinni, mutta en ole sitä vielä mittaamalla tarkistanut. Ebaysta löytyy obd Y-kaapereita, jollaisella tuon johdotuksen vois simppelisti kääntää bluetooth-adapteria varten

Poissa Vargur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #121 : 28.11.2019, 18:19:01 »
mulla on ollut lähetin kiinni puolivuotta ja ei oo ollut jännitteen kanssa ongelmia, tosin mun laite taitaa olla heräte virrallinen kun signaali loppuu aika nopeeta auton sammutuksen jälkeen.
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #122 : 28.11.2019, 18:36:07 »
mulla on ollut lähetin kiinni puolivuotta ja ei oo ollut jännitteen kanssa ongelmia, tosin mun laite taitaa olla heräte virrallinen kun signaali loppuu aika nopeeta auton sammutuksen jälkeen.

Kiinnostais kyllä tietää, mikä pinni antaa sen jatkuvan virran. Mulla jää joskus pitkäksikin aikaa virta päälle OBD-härvelistä. Siis sellainen kiinteä johdon perässä oleva.
Mulla on se kytkettynä koko ajan. Koska toimii moottorinlämpömittarina.
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa KariL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • Asioilla on taipumus järjestyä.
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #123 : 28.11.2019, 18:50:21 »
mulla on ollut lähetin kiinni puolivuotta ja ei oo ollut jännitteen kanssa ongelmia, tosin mun laite taitaa olla heräte virrallinen kun signaali loppuu aika nopeeta auton sammutuksen jälkeen.

Kartoisitko mikä malli/tyyppi.
V70 D3 2011 180.000 km

Poissa Arvi69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
V70 2.4D 175hv 2010

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #125 : 28.11.2019, 19:30:11 »
ebayssa on kiinalaisia OBD2 mokkuloita jopa kolmella eurolla ilmaisella toimituksella.
Uskaltaako tuollaisen laittaa auton OBD2-liittimeen vai kärähtääkö koko systeemi.
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa Vargur

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #126 : 28.11.2019, 19:52:10 »
Kartoisitko mikä malli/tyyppi.

Motonetistä Quicklynks BLE327 Blackbox
Autona V70 D3 mk3 vm.-11

Poissa kestosippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #127 : 30.11.2019, 19:36:50 »
Motonetistä Quicklynks BLE327 Blackbox
Taitaapi olla sama vehe IKH:n sivuilla kympin hassummalla. No voihan siinä tietysti olla jotain erojakin.
https://www.ikh.fi/fi/obd-lukija-bluetooth-adapteri-crx86?gclid=Cj0KCQiAw4jvBRCJARIsAHYewPPPMvwarWL7D86mzT8fdSDstINWsQ7CTC52j-GY_mtkjldCByrJgw4aAi_MEALw_wcB
« Viimeksi muokattu: 30.11.2019, 19:40:13 kirjoittanut kestosippi »
V70 2,4d automaatti  vm.2010 (D5244T14)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #128 : 01.12.2019, 00:17:42 »
ebayssa on kiinalaisia OBD2 mokkuloita jopa kolmella eurolla ilmaisella toimituksella.
Uskaltaako tuollaisen laittaa auton OBD2-liittimeen vai kärähtääkö koko systeemi.
Itse olen käyttänyt tätä mallia ja hyvin on toiminut.
https://www.e-ville.com/fi/3045309-obd2-bluetooth-ja-wifi-lukijat/13969-elm327-bluetooth-vikakoodinlukija-obd2.html
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa marko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • Volvo XC60 T8 2019
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #129 : 01.12.2019, 17:29:48 »
ebayssa on kiinalaisia OBD2 mokkuloita jopa kolmella eurolla ilmaisella toimituksella.
Uskaltaako tuollaisen laittaa auton OBD2-liittimeen vai kärähtääkö koko systeemi.

Itselläni oli aikoinaan tuollainen elm327-kiinan kopio, ja hajotessaan aiheutti kiinni ollessaan auton järjestelmiin vikakoodeja jonka takia abs:t tippui pois päältä, auton uudelleen käynnistys palautti joksikin aikaa takaisin kunnes vika palasi. Mitään peruuttamatonta tuossa ei tapahtunut, kun palikan otti pois lakkasi vikakoodien tulo. Toki kesti jonkin aikaa ennenkuin ymmärsi lukijan ja vikakoodien syy/seuraus-suhteen.
Volvo XC60 T8 2019
Entiset Volvot:
Volvo XC60 D4 2014, Volvo S80 D5 2010, Volvo S60 2.5T 2005,Volvo S40 2.4 2004, Volvo S40 1.8i 1998, Volvo 242L 2.0 1975

Poissa volvo t

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #130 : 11.12.2019, 07:44:29 »
Autona V70 D3 vm. 2011 ja termari vaihdettu kahdesti nyt vuoden sisällä. Ongelma sama, mitä täällä on jo kirjoiteltu. Eli jäähdytysnesteen lämmöt ei nouse nollakelissä ja sitä viileämmissä lämpötiloissa 80 astetta korkeammaksi. Tämä ilman maskisuojia.

esim.

Esilämmitykset tehty ja Webasto auto asennolla, mutta silti esim. -5 asteen pakkasessa maximit 75 astetta. Ajoa 45 min, sisältäen moottoritietä, taajamaa ja 80km/h ja tuo 75 astetta saavutetaan webaston (auto) avustamana. Heti kun sammuu, niin tippuu lämmöt n. 5-6 astetta.
Flektit ei pyöri ja kaikki letkut haaleita (termarilta lähtevä letku kylmä). Lämpötilat mitattu kahdella eri testerillä, joten siinäkään en usko olevan mitään vikaa.
Sitten molemmat maskit umpeen ja taajama-ajossa lämmöt nousee yli 80 astetta 4-6km ajolla ja moottoritiellä sitten rivakalla kiihdytyksellä 95 astetta ja siitä tippuu sitten matka-ajossa 88-92 asteen välille ja pysyy siinä taajama-ajossakin. kaikki letkut kuumia ja flektit eivät pyöri.
En usko, että kiuhumisvaaraa, sillä jos olen ymmärtänyt oikein, niin ylipaine jäähdytysjärjestelmässä + jäähdystysnesteen korkeampi kiehumislämpötila vaatii jopa 120 astetta kiehuakseen.

Tutulla vuoden 2012 D3 ja lämmöt nousee samoissa oloissa normaaleihin lämpöihin, joten uskon, että ovat volvolla tehneet jotain muutoksia noiden kahden vuosimallin välillä. Ja sitten vanhemmissa vuosimalleissa taitaa olla 2.4l moottori, niin vertailu ylipäätään muihin moottoriversioihin ei viisaammaksi tee.

Alan kallistumaan ajatukselle, että ks. "vika" onkin juurikin 2011 ja D3 (2.0l) moottorin ominaisuus ja toiminto ja mikä siihen auttaa on maskin peittäminen tai sitten auton vaihto ;). Ainakaan termarivika se ei ole.

Jos jollakulla on jotain kikka kolmosia, mitä vois testata tai ajatuksia, niin mukava olisi kuulla.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #131 : 11.12.2019, 08:09:12 »
Huomenta, saako tuolla iCarsoft i906:lla lämmöt esiin??
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #132 : 11.12.2019, 12:03:36 »
Huomenta, saako tuolla iCarsoft i906:lla lämmöt esiin??
Eiköhän moottorin lämmön saa esiin millä tahansa obd2 lukijalla. On niitä ihan perustietoja.

Poissa Toppahousu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #133 : 11.12.2019, 13:30:54 »
volvo t

Tähän samaan tulokseen ole tullu. Termari on vaihdettu ja tilanne ei muuttunnu miksikään. Ainoa mikä auttaa on tosiaan keulan peittäminen oltais siitä mitä mieltä tahansa.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Diesel Volvon moottorinlämmöt
« Vastaus #134 : 11.12.2019, 14:47:32 »
Eiköhän moottorin lämmön saa esiin millä tahansa obd2 lukijalla. On niitä ihan perustietoja.
Vahinko, kun ei ole laitteessa suomen kieltä. Täytyy kokeilla.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Autoracing  KL-varaosat