Autona V70 D3 vm. 2011 ja termari vaihdettu kahdesti nyt vuoden sisällä. Ongelma sama, mitä täällä on jo kirjoiteltu. Eli jäähdytysnesteen lämmöt ei nouse nollakelissä ja sitä viileämmissä lämpötiloissa 80 astetta korkeammaksi. Tämä ilman maskisuojia.
esim.
Esilämmitykset tehty ja Webasto auto asennolla, mutta silti esim. -5 asteen pakkasessa maximit 75 astetta. Ajoa 45 min, sisältäen moottoritietä, taajamaa ja 80km/h ja tuo 75 astetta saavutetaan webaston (auto) avustamana. Heti kun sammuu, niin tippuu lämmöt n. 5-6 astetta.
Flektit ei pyöri ja kaikki letkut haaleita (termarilta lähtevä letku kylmä). Lämpötilat mitattu kahdella eri testerillä, joten siinäkään en usko olevan mitään vikaa.
Sitten molemmat maskit umpeen ja taajama-ajossa lämmöt nousee yli 80 astetta 4-6km ajolla ja moottoritiellä sitten rivakalla kiihdytyksellä 95 astetta ja siitä tippuu sitten matka-ajossa 88-92 asteen välille ja pysyy siinä taajama-ajossakin. kaikki letkut kuumia ja flektit eivät pyöri.
En usko, että kiuhumisvaaraa, sillä jos olen ymmärtänyt oikein, niin ylipaine jäähdytysjärjestelmässä + jäähdystysnesteen korkeampi kiehumislämpötila vaatii jopa 120 astetta kiehuakseen.
Tutulla vuoden 2012 D3 ja lämmöt nousee samoissa oloissa normaaleihin lämpöihin, joten uskon, että ovat volvolla tehneet jotain muutoksia noiden kahden vuosimallin välillä. Ja sitten vanhemmissa vuosimalleissa taitaa olla 2.4l moottori, niin vertailu ylipäätään muihin moottoriversioihin ei viisaammaksi tee.
Alan kallistumaan ajatukselle, että ks. "vika" onkin juurikin 2011 ja D3 (2.0l) moottorin ominaisuus ja toiminto ja mikä siihen auttaa on maskin peittäminen tai sitten auton vaihto

. Ainakaan termarivika se ei ole.
Jos jollakulla on jotain kikka kolmosia, mitä vois testata tai ajatuksia, niin mukava olisi kuulla.