Kiitos kiitos!

Aikoinaan kun kokosin kantta niin tursutin ihan liikaa tiivisteliimaa varsinaisen kannen ja välikannen väliin ja siitä jäi epäilys että öljy ei virtaa joka paikkaan. Välikannen öljykanavathan ovat tiivistepintaa vasten.
Venakoppa auki ja näytti kyllä hyvältä, ei kuivia paikkoja.

Mutta kun homma tuli aloitettua niin pakkohan se on tehdä loppuun asti, siis välikansi pois myös ja sieltä paljastui että liimaa kanavissa, mutta missään ei niin paljon että olisi tullut tukosta. Toki pidemmän päälle olisi voinut ongelmia tulla joten ei tämä turha remontti ollut.


Samalla herkistelin hydrauliset venttiilinnostimet, osa niistä olikin aivan kunnolla jumissa. (Tämänkin homman opin täältä foorumilta vasta sen jälkeen kun kansi oli nipussa

) Hommahan tapahtuu paukuttamalla nostinkuppia lautaa vasten, jolloin nostimessa oleva mäntä tippuu pois. Jos mäntä ei tahdo irrota, kannattaa siihen laittaa esim CRC:n penetraatio-öljyä ja koittaa koputella mäntää enemmän sisään ja pyöritellä sitä. Kun mäntä on irrotettu ja osat puhdistettu, kaadetaan kuppiin tuoretta moottoriöljyä ja painetaan mäntä takaisin, samalla varoen nostimen kyljestä ruiskuavaa öljyä.

Yöksi jätin kootut nostimet vielä öljykylpyyn.

Tänään sain osat putsattua, huomenna kansi kasaan taas. Niin se nokka-akselin stefan vuoto johtui siitä kun stefa oli huonosti asennettu, oli yhdestä kohdasta pullauttanut metallirenkaan pois ja oli vähän kierossa.
