Samppasport  Futurez

B230FT 240 -91,"harrastekantti" - Myynnissä -

  • 170 Vastauksia
  • 42974 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #75 : 29.12.2020, 07:47:03 »
Noniin. Romut ajossa. Vanhoilla lastuilla, mutta oli "pakko" saada auto ajoon testiksi.  ;) Uudet lastut / lastu on tekeillä / tulossa.

Ahtopainemittarille kunnon letku, ylivuotoletkun uusiminen paisarille ja DP rakentaminen loppuun oli eilen aiheena, kun laippakin tuli postissa. Samoin tietenkin nesteiden lisääminen.

Romut avaimesta käyntiin ja pikainen tsekkaus että kaikki suurinpiirtein linjassaan ja mikään ei valuta noronaan lattialle.









DP on ruma, mutta olkoot, niin on autokin :D

Vaikka on tosiaan vielä vanhalla lastulla, melko huomattava ero on silti menohaluissa.  :D Ei ole mitenkään ideaalia vedättää vanhalla lastulla, mutta minkäs itsellensä voi.

Varmaan tämän päivän jälkeen auton lyön taas seisontaan ja parsin loppuun.  Jahka uudet lastut tulee, otan auton taas hetkeksi ajoon ja tsekkaan miltä vekotin tuntuu sitten.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #76 : 11.01.2021, 07:48:00 »
Hophop.

Tuolla muissa menopeleissä kävinkin läpi vähän tilannetta autojen suhteen, ja summasummaarum Volvo on nyt ajossa.

Uusi lastu tuli perjantaina, se paikalleen lauantaina ja sunnuntaina jäähynesteiden ja öljyjen vaihto hiukan nöyrempiin kuin 10-50. Sunnuntaina nostin keulasta Volvoa vielä 3cm. Tulihan todettua, että lastu on taas hyvälaatunen, kiitos tekijälle!!  8) Enään ei fuelcutti vaivaa.

Saa nähdä kauan Volvo on ajossa, ainakin sen aikaa että käyttis saadaan kuntoon. Hiukan hirvittää nakata parinkympin pakkasella tämä käyntiin, kun lämppäriä ei ole, mutta pakko töissä on kulkea.


Eli tästä



Tähän

Maskista maalasin Turbo tekstin hopeiseksi, että olis hiukan siistimpi. Merkki oli päässyt jo aivan piereskeltyyn kuntoon, joten fiksasin sen hiukan siistimmäksi.

Hyvillä renkailla varustetun jatkuvan nelikon jälkeen (+joka painaa melkein paritonnia) on tää melko rauhaton vekotin.  :D :D
« Viimeksi muokattu: 11.01.2021, 07:53:55 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #77 : 18.01.2021, 06:34:41 »
Volvolla luisteltu viime viikko ja onhan se hauska laite.  ;D Hienosti toimii myös.

Pakkasta oli parhaimmillaan -24 kun rusautin kylmänä käyntiin ja hienosti toimikin. Kun pakkanen yltyi -28, Volvon akku päätti antaa viimeisen henkäsynsä. Pyörähti viisi kertaa ja totesin ite että ei taida kyllä olla mitään mahkuja lähteä käyntiin, alkoi olla niin loppu akusta jusu.  ::)


-24


Työpaikan pihassa herätti hilpeyttä kukkaverhoineen.  :D :D Ihan ei tuo luukki toimi näin talvella.

Sattui sitten facen puolelta löytymään iso kierroslukumittari. Mallia iso ja käyttämätön alkuperäisessä pakkauksessa.



Nyt seisoo Volvo tallin lämmössä ja antaa kapineen hakea lisävoimia tulevalla kesälle siellä.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #78 : 08.02.2021, 13:48:02 »
Kuten tuonne muihin menopeleihin kirjoittelinkin, käyttis tuli myytyä ja volvo oli otettava ajoon.

Ennen sitä tuli vklp laitettua letkulämppäri autoon. Toimivuutta testaillaan parasta aikaa.  8) Sisähaaraa en laittanut. Tuo on bilteman malli, sillä se mahtui helpoiten alavesiletkuun, tässä siis ei ole kiertovesipumppua. Pistoke tälle löyti sijaintinsa puskurin aivan alaosasta, kuskin puolen nurkasta.



Laitoin sitten omaksi mielenrauhaksi öljynpainemittarin kojelautaan, joskin bilteman mittariin. Kaippa se silti parempi on kuin mitään. Iso kierroslukumittari ei toiminut ja vanhakin meni rikki, joten kierroslukumittarin tilalle oli jotain keksittävä. Nyt vain turbosmartin mittari pomppaa liikaa silmille, joten sen tod. näk. vaihdan johonkin vastaavaan retrompaan.





Suojasin anturille menevät johdot bensaletkulla, jota oli hyllyssä. En tiedä oliko tarpeen, mutta ajattelin että ahdin pakosarjoineen kuitenkin lämmittää paikkoja melko mukavasti niin josko tuo edes vähän auttaisi.

Sitten vain nesteiden pikainen tsekkaus, pinnoille Bilt Hamberin Auto QD ja auto ajoon. Konehuone jäi pesemättä, mutta ihan ok kuntoon jäi nyt tällä erää.







Tällä nyt siis ajellaan toistaiseksi, ellei jotain kivaa tule myyntiin.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti"
« Vastaus #79 : 10.02.2021, 07:44:25 »
Hienosti tuntuu toimivan lämmitin. Otin tässä -20 pakkasella hiukan referenssiarvoja.


Pelkääjän loksusta mitattu lämpötila.


Ahtoputki verrokiksi.


Alavesiletku, mitattu vesipumpun juuresta.


Ylävesiletku.

Eli voisin sanoa, että toimii.  8) Auto oli tunnin siis roikassa.




Mukavasti tuntuu autokin toimivan ja on kyllä kertakaikkisen miellyttävä ajaa tuolla uudella ahtimella.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "käyttiksen virkaa toimittamassa"
« Vastaus #80 : 14.02.2021, 18:25:30 »
Tänään tuli pikaisesti vedettyä Auto QD:t niskaan, konehuone huuhtastua, bilteman ahtopainemittari asennettua ja radionkin sain taas toimimaan. Sen jälkeen kävin ihan vaan ajelemassa jonkun tunnin verran. On se vaan mukavaa kun vehkeet toimii oikein.  8)













Ei tuo bilteman ahtopainemittari varmastikkaan niin tarkka ole kuin se turbosmartti, mutta ulkonäön vuoksi mennään tuolla. VDOn mittaria en vaan yksinkertaisesti jaksanu tilata ja odottaa postissa.  :D Helpoimman kautta tällä erää. Turbosmartin mittari jäi tällä erää yli ja se olisi tökättävä myyntiin.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "käyttiksen virkaa toimittamassa"
« Vastaus #81 : 10.03.2021, 18:56:51 »
Jahans. Jotain uutta hankittu.







Kaksosaset Rondellit sattu löytymään 4km päästä, niin pakkohan ne oli itelle lunastaa.  ::) Jakohan näissä on 5x100, onneks on limput keksitty. Näissähän on vallan miedot speksit, 8,5" x 17" allaround et30. Malli näillä on 0067.

Katotaan miten istuu jaonmuutoslimpuilla  8) Uskoisin että aivan ok, vaikka taakse joutuukin kikkailuja ( lue = jäätävät leeput :D ) tekemään että saa tarpeeksi ulos.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021, 09:02:46 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "twopiecesets kotiutettu"
« Vastaus #82 : 11.03.2021, 07:00:23 »
Juuri klikattu maailmalta tulemaan eteen 20mm limput ja taakse 40mm limput.

Näillä kompensoituu tismalleen samoille offseteille, mitä on nuo levipellitkin.  8)

Enään täytyy nuo suokumit vaihdella napsun kapeampiin.
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1044
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Rondellit kotiutettu"
« Vastaus #83 : 11.03.2021, 10:49:21 »
Asiaa, ei mitään kiinantinaa tai vielä huonompaa Oceania  S*

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Rondellit kotiutettu"
« Vastaus #84 : 11.03.2021, 11:17:58 »
Jep. Onhan nää melko massavanteet, mutta muuta ei tähän hätään ja hintaluokkaan ei löytynyt.

Kriteerinä oli, että mitään kuraa en halua tähän alle. Kuumeisesti etsin suoraan 5x108 jotain laatuvanteita, mutta ovat todella harvassa. TJA: taisit lunastaa nimittäin ainoat järkipurettavatvanteet suoralla 5x108 jaolla.  ;D Olisin voinut maksaakkin aivan oikeaa paapperirahaa suorajakosista, mutta menkööt nyt näillä.

Todella, todella harvoin tulee melkein naapurista osia myyntiin, niin pakkohan nuo oli lunastaa itelle, vaikkakin menee spaceri jumpaksi.  ;D
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2006
  • Näpräilijä
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Rondellit kotiutettu"
« Vastaus #85 : 11.03.2021, 15:26:09 »
Hyvät löysit  O0 Ai että kun olis taakse vielä tuuman leveemmällä lipalla... Jääkö pellit talvivanteiksi?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Rondellit kotiutettu"
« Vastaus #86 : 11.03.2021, 17:54:53 »
Aika pulleet offsetit tulossa, tuskin noilla renkailla? Hyvä siitä tulee  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Rondellit kotiutettu"
« Vastaus #87 : 11.03.2021, 18:03:32 »
Hyvät löysit  O0 Ai että kun olis taakse vielä tuuman leveemmällä lipalla... Jääkö pellit talvivanteiksi?

Jep, mukavasti löyty kerrankin.  8) Saahan näihin lippoja uusittua, mutta mennään nyt näillä varmaan tuleva kesä. Tallin nosto-oven uusiminen ottaa mukavan siivun harrastekassasta vielä tähän samaan syssyyn.  ;D Peltien kohtalo ei oo vielä täysin tiedossa..toisaalta sääli hukatakkaan niitä kun ne on jo "vakiokalustoa".  ::) Ja niissä on myös mukavan liukkaat (kovettuneet kitkat) takarenkaat näille tehoille..  :D

Aika pulleet offsetit tulossa, tuskin noilla renkailla? Hyvä siitä tulee  :)

Juu, rengaskoko täytyy hieroa kohdalleen jahka limput saapuu. Hyvin suurella todennäköisyydellä rengaskoko vaihtuu pienempiin.  ::)
Viimeksi 8"x17" setupissa oli 205/40 niskassa ja en ollu aivan tyytyväinen siihen settiin. Täytynee sovitella rauhassa.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2021, 18:06:10 kirjoittanut PeeTee »
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Rondellit kotiutettu"
« Vastaus #88 : 20.03.2021, 14:12:47 »
Limput tuli.



Sovittelukuvia.















Kyllähän ne sinne istuu. Rengaskokokin näyttää oikein kivalle, saatan tilata eteen vain napsun kapeammat renkaat. ::)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

Poissa PeeTee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 301
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91,"harrastekantti" "Kesäkenkien sovittamista"
« Vastaus #89 : 21.03.2021, 09:22:44 »
Sovittelut jatkuu.

Tilasin nuo limput sillä periaatteella että pulttaa kiinni vain. Itellä sattui vaan ajatusvirhe näiden limppujen kanssa. Ovat siis alunperin tarkoitettu sellaiseen kapineeseen jossa ei ole pinnapultteja. Sinällään sen kanssa ei ole muuta ongelmaa, muttereilla kiristää kiinni vain, kartiot on vanteissa, limpuissa ja muttereissa samat. Limppujen mukana tuli niille suunnitellut pultit, jotka totta kuvittelin että vedetään 19mm hylsyllä kiinni. Näinhän ei ollut joten hylsyhän ei mahtunut limpun reikään, ne on suunniteltu kiristettävän kuusiokolo avaimella.







Hylsy mutterikoneeseen ja rälläkkää perään. DIY sorvi.  :D





Melko vähän matskua jäi hylsyn ympärille, mutta onneks nuo biltsun hylsyt maksaa sen 2,20€.  :D Tein samontein näitä 4kpl jos eivät kestä momenttiin vetoa kuin muutaman kerran.

Samoin edessä kävi mitoituskämmi, sillä tässä on jo ne isommat rasvakupit edessä. 25mm limppu mahtuis tulemaan sen ohi, ja tilasin 20mm limput.  ::) En muistanut taaskaan tätä.. Ohituksella täytynee siis keksiä jokin keino. Joko käytännössä etulimpuista keskitysrenkaat pois tai muutosjaonlimpun alle 5mm lisälimppu. Eiköhän tuohonkin joku kiva ratkasu löydy. Taidan pitää vain keskitysrenkaat limpuissa ja hankin sitten 25mm limput jos ei tuo 5mm lisäkötöstys ole hyvä. Aika näyttää.  8)
Packard Cavalier -54, Audi A6 -12, Dnepr MT-9 sekasikiö, Peugeot 206 -00
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=115334.0

 

Samppasport  Futurez