Tuntuu vähän oudolta ajatukselta, että ahtimen vika (öljyn läpipäästö) korjataan toisella vialla, eli tehdään reikä cooleriin, josta periaatteessa pääsee painetta karkuun.
Taitaa kuitenkin olla ihan sarjatuotantovehkeiden ominaisuus / ajatus tämä reikä coolerissa.
Vikaa ei tässä korjattu/kierretty. Don:in tehoilla sellainen tyyli ja ajattelumaailma ei toimi.
Reikä olisi porakoneellakin saannu. Meidän ratkaisu on proppu jonka asiosta voi katsoa parissa minuutissa onko jäähdyttimessä öljyä ja talvella voi pästää kosteus pihalle jos on IC jäässä!.
Eli meillä on mahdollisuus auki/kiinni.
Näen itse tuossa ratkaisussa ainoastaan positiivsta piirteitä.
Taitaa tässä masiinassa olla huohottimen tyhjennys ahtimen imuputkeen, josta menee sitten töhnää kuuleriin. Näin uskoisin tilanteen olevan.
EDIT: Eipäs ollutkaan..
Mutta älä ihmeessä laita takaisinkaan.
Imuputken luoma alipaineella om toiminto jota näissä moottoreissa on hyödyllinen.
Moottori toimii jos se "on auki" ja olen myös nähnyt että kyseistä ratkaisua kun kampikammion tuuletus on tukossa.
Eli imupuoli on tärkeä osa kampikammion tuuletusta. Se ei ole pelkästään ympäristösyistä tehtaalla rakennettu noin. Paraempi on mitä enemmän imua putkeen saadaan.
Ainakin jos uskoo Pacmanracingia joka rakentaa volvon vitoskoneita ja antaan niille "500hv takuun".
Meidän koneet on jo sen verran laitettuja että me ei voida tehdä ne ratikaisut jotka on "toiminut monella".