Luin tätä ketjua ja muutama oma huomio: kirjoitetaan paljon sytytystulppien merkityksestä. Itse en koskaan ole huomannut käytännössä minkäänlaista eroa eri tulpilla, mikäli auto on ollut muilta osin kunnolla. On ollut saksalaista ja japanilaista tulppaa, monikärjillä ja ihan vakiona. Olen edelleen sitä mieltä, että mikä tahansa oikean tyyppinen tulppa toimii kunnossa olevassa autossa.
Sitten se varsinainen käyntiongelma. Oman kokemuksen perusteella nuo oireet viittaavat vialliseen kaasuläppäkoteloon. Olen aikoinaan vastaanvanlaisesta autosta etsinyt vikaa mystisille käyntioireille, ja vasta kaasuläppäkotelon korjaus sai auton kuntoon. Tästä on nyt muutama vuosi ja silloin vielä Serpcap teki näitä korjauksia. Nyt en ole varma tekevätkö enää.
Oma suositukseni on että tuo auto viedään sellaisen testilaitteen perään, joka kykenee tekemään kaasuläppäkotelolle kuntotestin ajamalle testiohjelman läpi. Vidasta löytyy tuo ominaisuus, ja sitä löytynee muualtakin kuin vain volvon omasta huollosta. Omassa tapauksessa aikoinaan testiohjelma paljasti viaksi epätasapainon kaasuläppäkotelon potentiometrien välillä ja sitä kautta korjaustarpeen.