Turbon kunnostuksen jälkeen kytkin alkoi rallattamaan. No okei, 386 tkm ajettu, ei tietoa onko alkuperäinen eikä se kuitenkaan pitänyt lisättyjä tehoja.
- Pottapyörä, SRE 763, massalevy ja painelaakeri, ei kai siinä otetaan laatikko pois. Pultit ei aukee, ei sitten millään. Siitäpä se sitten eskaloituikin aika nopeasti.
Kone laatikon kanssa pois. Rallatuksen syykin selvis, kampiakselin stefan kehältä yksi 6 mm pulttihan se siellä kytkimessä pyöri. Tosin oli kytkinkin ihan loppu jo. Samalla kampiakselin stefan vaihto, uusi "muovikuppi" kytkimen vipuun ja työsylinterin ehostus korjaussarjalla.
Kone vuosi öljyä ihan kaikkialta, virranjakaja sohlo, käytetty tilalle. Jakopää auki, alararatas rikki. Kaikki stefat ja jakopää kiristimineen uusiksi. Väliakselin ja kampiakselin stefan rungon pultit löysällä, kiritty en avannut. Runkopalkkien. akkukotelon ja pissapojansäiliön alta alkava ruoste poistettu ja uutta maalia.
Kaksi kytkinkopan pulttia hukassa, ei löydy ei sitten mistään, koko talli pengottu. vtuttaa...
Olihan taas hommaa. Eilen kone paikoilleen ja kiinni (kadonneet pultitkin löyty kun löysäsin nosturin ketjut, olin niillä koneen ripustanut)
Tänään alkaa arpomaan kaikki johdot, letkut yms. oikeisiin paikkoihin

Sadistinen keksintö se vaihdelaatikon vivuston tukitanko. Kuinka voikin olla koko operaation raivostuttavin vaihe sen tapin poisotto ja takaisinlaitto. Palakoon helvetissä sen keksijä.
