Sen verran oli taas murinaa ja puhinaa ilmassa, ettei tullu otettua kuvia, mutta 745-jenkkiturboon pakosarjan tiivisteet vaihdoin eilen. Viiden tunnin operaatio ja yksi katkennut pultti... Downpipen laipan pultit oli turbossa aika tiukassa, kun ne on todennäköisesti vuonna -88 siihen tehtaalla belgialainen vääntänyt. Lisäksi vain neljä pinnapulttia tuli ulos kannesta, joista vain kolme tuhoutui mutterin irrotusyrityksiin.
Tiivistejumppa taisi kuitenkin olla ajankohtainen: Kahdesta tiivisteestä puuttui n. 3-5 mm kehältä ja toiset kaksi olivat muuten vaan poikki.
Tästä laitteesta voisi ilmestyä käyttöautoprojektitopic sitten, kun saan B230ET:n viimosen päälle tikkiin ja rupeen nosteleen sitä keulalle. Mistäs siihen keksittäisiin sopiva ahdistin?
Viime viikon kokonaissaldo tähän autoon:
- Kahden haljenneen ahtoletkun vaihto
- Takaluukun lukon korjaus ja säätö
- Konehuoneen pesu, keskimäärin 2 mm kerros öljyhiekkapaskaa aivan kaikkialla
- Ajonestolaitteen purku. Tällä kertaa Cobra-merkkinen purkki katkaisi PNP-kytkimen startineston ja suuttimien syöttösähkön.
- Radiopuuhapiuhojen selvittelyä, poistettu n. 20 m ylimäärästä piuhaa
- Takaoven lukkomekanismin korjaus
- Pakosarjan tiivisteet
- Huohottimen tulon laitto imuputkeen. Mokoma puuttui kokonaan.
Että tämmöstä. Ja tän tavallaan piti olla priimakuntoinen ostaessa

En kyllä tosin edes koekäynnistänyt ennen ostopäätöstä
