Sain kaapinjalaksen valmiiksi ja paikalleen, ni pääsinpä siitäkin kiusasta.
Sit tartuin lankun lämmityksen kimppuun. Aiemmalla koneella lämppäristä tuli melko haaleaa ilmaa ja tosi vaisusti vaikka lämmöt ois ollu täysillä. Nyt uudella koneella puhallus on ollu edelleen hento mutta ilma selkeesti lämpimämpää ja kunnolla lämmetessään mukaan on tullu tosi paha haju.
Siispä purin aluksi kaikki kojelaudan ilmaputket ja tiskasin ne. Pölyä ainakin oli aika reippaasti, sekä joku avainnippu edellisten om. peruja
Purkaminen ku oli jo nii hyvässä vauhdissa, päätin ulkoistaa vielä koko lämmityslaitteen ja siltähän paljastuikin melkoinen puutarha sisältä. Kennon alalaita oli ihan muurautunut umpeen.


Kylvetin kaikki lämppärin osatkin ja kokosin uusilla butyliimoilla. Aluks kävi pikku lapsus, ku en hokannu et säätöläpät tarttuu tuohon butyyn melko herkästi jumiin, mut vähän takapakkia ja enimmät purseet vain poisa.

Johan alko lämpöä tulla hyttään ku ilma virtaa kunnolla kennon läpi, ihan T-paita kelit

Itseasiassa nyt ongelma onkin ihan päinvastainen. Lämppäristä nimittäin tulee aivan polttavan kuumaa ilmaa ja mm. tuulilasin koko alalaita halkes 10min ajelun jälkeen (ulkopuolella -21c).
Toinen viikon takaisesta koneenvaihdosta merkillepantava seikka on ollu lämpöviisarin uusi asento. Se pöjöttää vakaasti tuossa pari viisaria yli puolenvälin. Aiemmin hädintuskin vaakassa.

Termostaatti on uusittu syksyllä.
Lämpöanturi on siirretty vanhasta.
Visko jätetty talvex poisa.