Ei ilmeisesti edes välttämättä mitata päästöjä muutoskatsastuksessa. Mulla mitattiin kun oli rekisteröintikatsastus jossa myös vuosikatsastus. Kysyin katsurilta näetkö mittausarvoista, että on muutettu etanolille?
Sanoi, että arvot on hieman paremmat, mutta ei pysty siitä silti päättelemään.
Käyttövoimaveroon ei ko. muutos vaikuta.
Jep. Tätä ajoin takaa, ei konttori nää mitenkään että olen vaihtanut bensasta etanoliin.
Jotenka saanen epäillä, että valtio maksaa kaikille 200€ siitä, että sanoo ajavansa etanolilla. Ja koska trafi sanoo, että etanoli muutokseen ei tarvitse muutossarjaa vaan ecu muutokset on ok niin ei voi pakottaa ostamaan boksiakaan.
Eli tankkaan 85 tankkiin tai en, muutoskatsastan 50€ ja valtio maksaa mulle 200€? En jaksa uskoa.
Osaako kukaan kertoa minkä perusteella tuossa XC70 2.5T:ssä ajotietokone laskee kulutuksen? Se ei tajua, että ajetaan etanolilla ja näyttää samaa kulutusta kuin bensallakin, vaikka viimekskin ainetta meni oikeasti 21% enemmän kuin bensalla, en vaan ymmärrä.
Auton nopeustiedosta (matka) ja suuttimien aukiolosta (määrä bensaa). Äkkiseltään mitään muuta helppoa tai järkevää keinoa ei ole.
Joskus ennen vanhaan mekaanisisissa ruiskuissa oli propelli bensalinjassa mikä laski kulutusta. Sähkösesti kun ei pystynyt suuttimia luonnollisesti mittaamaan.

Jos sulla on joku etanoliboksi autossa, niin auton oma ECU:han ei osaa laskea sitä etanoliboksin huijauslisää.