Puoleen kiloon (ahtoja) säädin toimii täysin niinkuin pitääkin, eli bensan paine on imusarjan paine + 3 baaria. Täysillä ahdoilla bensanpaine on silti 4,5 baaria, vaikka ahtoja on vain se 0,95 baaria.
Tämä on mitattua, eikä arvattua! 
Eksoottista, etten sanois!

Kyllä luin viestisi ihan huolellisesti ja huomasin tuon ahtojesi laskun.
Minulla ahtopaine ei laske missään vaiheessa vetoa. Joten pannuni ei kärsi samasta ilmiöstä.
Joten, jos kansi ei kurista choked flow:lla sitä sylinterin täyttymistä, niin koneen läpi virtaa kakkua enemmän kun kierrokset nousevat.
Jos sinulla on ollut vakio cooleri ja vakio paikassa ahtopaineen otto hukikselle, niin selitys tuohon paineiden laskuun löytyy siitä pirskatin vakio coolerista.
Nimittäin turbon imupesässä on baarin ahdoilla kuuma ja kaasu jäähtyy coolerissa ja tästä seuraa se, että paine laskee. Eli kuumana se paine on sen baarin ja jäähtyneenä jotakin muuta. Koska mitatusti Mitsusta lähtevä ilma on yli 100C lämpötilassa jo 0,8baarin paineilla.
Itse olen eliminoinut tämän ilmiön siten, että minulla hukkaportti saa syöttönsä TK-servon putkesta olevassa T-haarasta. Joten minulla ahtoja ohjaa imusarjan paine. Turbolta lähtevä paine on mitä on (epäkiinnostava asia)...
Jos ahdot laskevat kuvailemallasi tavalla, on se luonnollinen selitys sille, että tehokin pysyy liki vakiona laajalla skaalalla. Itselläni ne ahdot pysyvät siellä, mihin ne on asetettu.
IMMun antojännite nousee ilman ahtojakin polkaistaessa helposti sinne 4V nurkkaan ja kone ei kierrä tuolloin edes yli 4000rpm.
Kone on tosiaan täysin vakio FT, ja on tuolla uudenmallisella, ilmastoidun version coolerilla. Ja siihen jäävää painehäviötähän mun on jo kauan pitänyt mittaillakin, samaten kun ahtolämpöjä. Nyt on vaan se tilanne, että jos tuohon lyö edes coolerin, DP:n, rahtusen kakkua lisää ja sillain niin mulla roppaa joko kytkin tai kolmosen rattaat...
Ahdot laskee tasaseen tahtiin juu, eli joku ahdistaa joko koneen ilmansaantia tai pakokaasujen poistumista. Ahtopainetieto on tosiaan kompurakotelolta. Ja sullahan imusarjanpaine on ohjaava ainoastaan kun läppä on auki, muuten sitä ohjaa kaiketi ahtoputkiston paine

. Ihan ettei joku nyt kytke hukkista imusarjaan, siinä on pyypässi vähän kovilla... Tää varmaan kuuluis johki muuhun topicciin jo kohta?