Ilmeisesti ei tarvitse johtoja vetää yhtään konehuoneen puolelle ollenkaan?
Mä halusin ton taas nimenomaan niin ettei johtosarjoihin tarvii kajota, kaikki on konehuoneen puolella. Laitan sen katkaisimen kylmäkäynnistystä varten konehuoneeseen jos joskus jää ilman lohkoa.
Flexin voi asentaa kokonaan hanskalootan alle, jos johtosarjaan haluaa kajota!
Sinullahan on se sarjan oma lämpötila-anturi ja hilut konehuoneessa?
Silloin ei muutakuin lämpötila-anturi kiinni vaikkapa termostaattikoteloon ja voit unohtaa kaikki kytkimet yms. ja antaa automatiikan hoitaa.
Minulla ei ole mitään muuta flexistä näkyvissä kuin ledi ja sillä siisti...

Toki hanskakotelon alla olevan muovin saa nopeasti (sekunneissa) irto ja flexin esiin säätämistä varten.
Miten nuo kuumemmat yks kärki tulpat toimii sitten bensan kanssa?
Uskoisin et pelaa ainakin mun pintakaasu ajolla, joskaan en aio pelkällä bensalla enää ajella, jos sitten käy että bileet loppuu ja viina ei enään ole tarjolla täytynee vaihtaa tulpat.
Normaalissa ajossa oikein hyvin talvella ja hitusen painavammallakin jalalla hetkellisesti keväämmälläkin.
Avosandaalia
tm ne eivät kestä kesäkeleissä.
Tulpasta näkee hyvin missä lämpötiloissa se on ollut bensalla ajettaessa.
Viina on siitä pirullista (=viinapiru), että ainoa indikaattori on se, että viinan "noki" on aavistuksen omaista harmautta tulpassa. Tämän esiintyessä on syytä tarkastaa kaikki sytkän hilut, sillä se on ensimmäinen merkki huonosta sytytyksestä. Eikä ongelma ilmene välttämättä heti suuremmin, ennenkuin kylmäkäynnistyminen alkaa heiketä tai nykimistä alkaa esiintymään.
Kylmäkäynnistyksessä erittäin merkittävää osaa näyttelee riittävä käynnistysrikastus ja erinomaisessa kunnossa olevat sytytyksen osat.
Hassua käynnistymiskäytöstä minulla sai aikaiseksi 1-pytyn tulpan piuha, jonka resistanssi oli kohonnut 2600 ohmista sinne 8700 ohmin luokkiin. Kylmäkäynnistys yli -6C pakkasissa heikkeni hitaasti hiipumalla, seurauksena kolmimukista käyntiä alussa. Lopulta tulppa "nokeentui" ja nykimistä alkoi esiintymään ahdoilla siellä +3000rpm ajoittaisina nykäyksinä. Tulppa vaihtoon ja ei mennyt kuin 2000tkm ja oireen palasivat.
Pakkasessa (-17C) sitä sitten tutkimaan ja pyörijää lukuunottamatta kaikki vaihtoon. Yksi komponentti kerrallaan kun niitä vaihdoin, tällöin syy paljastui.
Piuha-sarja oli motonetin myymä (nro 11-2129). Sarja kerkesi olla kiinni koneessa sen 15tkm (eli heinäkuusta asti). Vaihdoin sitten kaikki piuhat, tulpat ja virranjakajan kannen samalla istumalla. Piuhasarjana on nyt motonetistä saatavia sinisiä jamor-tms. merkkisiä irto-piuhoja.
Ja taas pelittää.
Nyt on meneillään ns. säätäminen käynnistys ja kylmäkäynti rikastuksista pakkaskelien osalta, että saan niiden keskinäiset suhteet oikein. Nollasin molemmat säädöt ja lähdin siitä pikkuhiljaa lisäämään kumpaa sitten tarvitisee.
Tänään käynnistyskoe vuorokauden seisomisen jälkeen. Harmi vaan, että pakkanen on lauhtunut noin paljon (10 astetta).