Kulkukoira  Proturbo

Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla

  • 216 Vastauksia
  • 55037 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #60 : 06.11.2017, 15:15:42 »
Miten olisi tällainen?
Minun mielestä komeampi kuin myyntiin tullut versio.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mcv logan
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #61 : 06.11.2017, 18:41:54 »
Mistä  löytyy evidenssi, että nämä  uudet mallit myy paremmin ja tämä parempi myynti olisi vielä luiskaperän ansiota? Ainakaan Euroopassa en moista trendiä löydä, jos on luottaminen carsalesbase.com sivustoon.

Esim vanhaa xc90:iä meni euroopassa huippuvuosina n. 35 000 kpl, uutta xc90:iä meni 2016 myös 35 000 kpl. Pelkästään mk2 v70:iä meni huippuvuosina 80-90 tuhatta kappaletta euroopassa, mikä on jo melkoinen määrä. Uutta s90:iä ja v90:iä on tämän vuoden syyskuun loppuun mennessä myyty YHTEENSÄ 40 000 kpl.

Matalat premium maantiekiitäjät on niin eilistä päivää että ostajia ei loputtomiin riitä. Iso osa ostajista lienee juuri eläkkeelle jääneitä tai eläkeikää lähestyviä joiden makua mataluus erityisesti puhuttelee.

Se kuuluisa ”lavetti” nimitys on valitettavan osuva. Kaiken huipuksi on tehty vielä Cross Country versioitakin eli sama matala ja pitkä kori korkeammilla jousilla :idiot2:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #62 : 06.11.2017, 19:47:01 »
Matalat premium maantiekiitäjät on niin eilistä päivää että ostajia ei loputtomiin riitä. Iso osa ostajista lienee juuri eläkkeelle jääneitä tai eläkeikää lähestyviä joiden makua mataluus erityisesti puhuttelee.

Se kuuluisa ”lavetti” nimitys on valitettavan osuva. Kaiken huipuksi on tehty vielä Cross Country versioitakin eli sama matala ja pitkä kori korkeammilla jousilla :idiot2:

Eikäs tätä "eläkeläis -porukkaa" päinvastoin kiinnosta enemmän korkeemmat mallit eli XC -sarjalaiset Volvot ym muitten merkkien tekeleet.

Kun ei pääse enää matalasta autosta kunnolla ylös ja sisäänmenokin hankalaa  :)

XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #63 : 06.11.2017, 21:20:41 »
:D
Tottahan tuo on, että tilaa siinä hukataan, mutta ei tuota voi mitenkään huonoksi päätökseksi Volvon taholta tuomita, kun myynti vetää sellaisella tahdilla, että tuotantokapasiteettia pitää hakea jo Kiinasta saakka.

Ruotsalainen autoteollisuus on jo sitä paitsi kerran saanut kokea, mitä kaavoihin kangistuminen tekee myynnille ja lopulta koko merkille. Pari vuoskikymmentä tehtiin samalla muotilla Saabeja, ja kun lopulta alettiin päästä uudistumisen vauhtiin, niin oli jo myöhäistä.

Ei sillä, eiköhän v70:lle olisi ostajia reilusti yhä edelleen, mutta uusi tyyli myy selkeästi vielä paremmin. Muutama puritaani vaihtaa muuhun merkkiin ja tilalle tulee monin verroin uusia asiakkaita niiltä muilta merkeiltä.

Tässä on sanottu mielestäni hyvin.

Lisäksi kukaan ei ole vieläkään kertonut että miksi se tila-auto ei kelpaa jos kuljetuskapasiteettia tarvitsee ison perheen ja kolmen koiran verran. Miksi sen on pakko olla ärsyttävän matala farkku jonka viistoperää pääsee netissä kiroilemaan?

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #64 : 06.11.2017, 22:42:22 »
Henkilöautot, mm. Uusi V90 on henkilö ja matkatavaroiden kuljetukseen, toisin kun pakettiautot ovat huonekaluille, muutto tms. Tarvikkeiden kuskaamiseen.

Kättä taskuun niin voi ehkä saada tilattua x erän Volvolta " V90 suomalaisille edition " jossa pysty perse.


Tullu jotenkin silmiin tämän vuoden aikana kuinka hirveän paljon Volvo saa kritisointia mm. Uudesta muotoilustaan ja tekniikastaan.

En ala kyselemään, kun vain kourallisella porukasta olisi varaa tai rahkeita uusi ostaa.

Miksi näin kirjoitin, on OMASTA mielestäni turhaa kritisointia ja tyrimistä miksei autoa tehty kuten ennen.

Sen aika oli silloin ja nyt mennään eteenpäin. Tai laitetaan pillit pussiin ja liimataan keulaan uusi merkki.
Tässä osittain mielestäni paistaa se, kun foorumin trendi tuntuu olevan parjata takavetoja ehtimiseen asti, niin samaan hengenvetoon uusia malleja, vallankaan tuota uutta ysikymppiä ei saisi kritisoida vaan on pussihousu-vanhajäärä ja mitälie. Suurin virhehän tässä on oikeasti tehty siinä, että V70 tuotanto loppui, ja tuo liftback V90 tuli korvaamaan mallin, jota se ei vastaa. V90 on huikean tyylikäs ja hieno laite, mutta se ei ole samanlainen perheen hyötyauto kuin KartanoVolvo on perinteisesti ollut, vaan se kuuluu enempi kategoriaan hienosteluauto. Semmosia harvemmin on totuttu Volvolta näkemään, siksi sitä ehkä arvostellaan järkiauton kriteerein, niiden perusteella minäkin pidin yli 10v käyttöautona 945:sta, mutta veronkiertopakun paikkaluku pakottaa pian vaihtamaan, kenties bensakoneiseen 945:seen, mene ja tiedä. Mulla tuskin on kymmeneen vuoteen varaa uuteen V90, joten olen sen suhteen kaiketi vanhajäärä tai persaukinen vinkuja, mutta minä ainakin voin avoimesti myös todeta että ei kaikin osin virheetön paketti ole tuokaan laite. Tästä voikin pistää popparit mikroon ja odotella sitä seuraavaa takavetojen parjausaaltoa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12715
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #65 : 07.11.2017, 09:58:57 »
Miten olisi tällainen?
Minun mielestä komeampi kuin myyntiin tullut versio.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Aika kauhea.

Minua kiinnostaa tietää miksi V90 ei voisi korvata V70 mallia? Se ettei tavaratilaan mahdu sitä arkkupakastinta? Litroissa tilaa on aavistuksen vähemmän. Muuten sisällä enemmän tilaa.

Mistä  löytyy evidenssi, että nämä  uudet mallit myy paremmin ja tämä parempi myynti olisi vielä luiskaperän ansiota? Ainakaan Euroopassa en moista trendiä löydä, jos on luottaminen carsalesbase.com sivustoon.

Esim vanhaa xc90:iä meni euroopassa huippuvuosina n. 35 000 kpl, uutta xc90:iä meni 2016 myös 35 000 kpl. Pelkästään mk2 v70:iä meni huippuvuosina 80-90 tuhatta kappaletta euroopassa, mikä on jo melkoinen määrä. Uutta s90:iä ja v90:iä on tämän vuoden syyskuun loppuun mennessä myyty YHTEENSÄ 40 000 kpl.
Jos vaikka vertaa 2006 vuoden lukuihin niin myi hyvin, mutta silloin euroopassa ja varsinkin usassa meni taloudessa todella kovaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 371
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #66 : 07.11.2017, 14:38:50 »
Minua kiinnostaa tietää miksi V90 ei voisi korvata V70 mallia? Se ettei tavaratilaan mahdu sitä arkkupakastinta? Litroissa tilaa on aavistuksen vähemmän.

Entä kun se arkkupakastin pitäisi kuljettaa jonnekkin?
No, peräkäryllä... eiku ei mulla oo vetokoukkua... No, Hertziltä paku.
Voi kun ois mahtunut konttiin niin ei tarttis vuokrata pakettiautoa.

Eli lyhyesti, tuo "liftback" tyylinen takakontin luukku on vain hukkaan heitettyä potentiaalia, olisihan tuosta isommankin saanut.
Ja minusta tuo linkittämäni photoshop versio on komeampi, kauneus on siellä katsojan silmässä.

Minua kiinnostaa tietää miksi V90 ei voisi korvata V70 mallia? Se ettei tavaratilaan mahdu sitä arkkupakastinta?.

Esimerkiksi juuri tuosta syytä.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2017, 14:43:50 kirjoittanut Dimefield »
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Paikalla ErkkiXC

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1203
  • XC70 D4 AWD -16, aito ruotsalainen
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #67 : 07.11.2017, 15:08:48 »
Entä kun se arkkupakastin pitäisi kuljettaa jonnekkin?
No, peräkäryllä... eiku ei mulla oo vetokoukkua... No, Hertziltä paku.
Voi kun ois mahtunut konttiin niin ei tarttis vuokrata pakettiautoa.

Eli lyhyesti, tuo "liftback" tyylinen takakontin luukku on vain hukkaan heitettyä potentiaalia, olisihan tuosta isommankin saanut.
Ja minusta tuo linkittämäni photoshop versio on komeampi, kauneus on siellä katsojan silmässä.

Esimerkiksi juuri tuosta syytä.

Harvemmalla taitaa olla kuljetettavanaan 500 l arkkupakastinta. Mittoja en nyt tarkistanut, mutta luulisin, että vaikka Gigantin 390 l arkkupakastin mahtuu myös uuden V90:n tavaratilaan takapenkit käännettynä. Normaaliasennossahan tuo ei kyllä korkeutensa puolesta mahdu merikonttiinkaan saati V70:een ja kaadettuna aika moneen "nykyfarkkuun". Tässä joku aika sitten Kuopion Carlsonin varastolla tilaamiani tavaroita ootellessani katsoin, kun tavan 190cm korkeaa kaappipakastinta ahettiin V60:sen ahteriin, kaapissa ohuet styroxit vielä paikoillaan. Mahtuihan se sinne juuri ja juuri, mutta ei riitä meikäläiselle, pitää sinne tarvittaessa mahtua hiukan enemmänkin tavaraa, tuossa allalolevassa kuvassa alkaa kontti pikkuhiljaa täyttyä.
Se tietty olis hyvä, jos tekisivät samasta mallista kolme eri versiota, normaali sedan, nyky elämäntapafarkku ja oikea farkku, siitäpähän sais kukin valita itselleen sopivimman tai parikin.


Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6406
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #68 : 07.11.2017, 16:41:19 »
Siinä tuli kanssa meille itku kun 850 hajosi ja lainattiin 2006-mallin upeahko Audi A6 Avant. Ei sitten tulleet lastenrattaat ja potat sillä kertaa reissuun :D Kannatan tuota 3 eri korimallia, se on sitten eri juttu onko se Volvolle järkevää.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #69 : 07.11.2017, 16:53:04 »
Siinä tuli kanssa meille itku kun 850 hajosi ja lainattiin 2006-mallin upeahko Audi A6 Avant. Ei sitten tulleet lastenrattaat ja potat sillä kertaa reissuun :D Kannatan tuota 3 eri korimallia, se on sitten eri juttu onko se Volvolle järkevää.
Ei ole millekkään valmistajalle järkevää (kustannuksia).

Tuo 445 on kyllä hiano hollannikas. S*

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"

The moose

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #71 : 07.11.2017, 17:11:57 »
Mietin tätä asetelmaa tänään päivällä kun asetelma on selvästi niin joidenkin mielestä että aina mitä uudempi ja uudempi se aina parempi.

Mutta onko se?

Esimerkiksi nyt vaikka viimeistä huutoo olevat kännykät. Kyl vanhemmat puhelimet oli vähemmän huollossa tai sitä vaihdettiin uusia osia ja taas mentiin.

Nykyset menee rikki jo taskussa.. jos ei halkee näyttö ni latausliitin kun näkee pölyä ni morjestaa. Eikä akkua voi ostaa ite ja vaihtaa.

Sit toinen.. windows käyttöjärjestelmä. Xp vs 7 ja uudemmat 10 asti. Ihan paskaa kun xp lopetettiin väkisin. Jotta saadaan kaatuileva päivitys käyttis väkisin myytyä asiakkaille.

Ja nää autot.. uudet päivitetään kalibroidaan ja vaikka mitä tietokoneen perässä. Öljyt vahtii komponentti joka on aiheuttanu konerikkoja yms yms. Lista on loputon.

Vs vanhemmat autot. En edes viitti kirjottaa hyviä puolia. Loppuehtoo menis siinä. Mut joku muu voi jatkaa mä haen poppareita.

Poissa riisikippo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #72 : 07.11.2017, 17:12:53 »
Joskus aiemmin ihmettelin samaa asiaa, mutta noilla Espoon-Ladoilla ajavat oli kovasti sitä mieltä, että kyse on autosta, jonka kuskit vaan ajelee sillä yksin ja James hoitaa kompostien kuskaukset yms. Noinhan se ei tietenkään ole, niin ihmettelen yhä. Pääsi epäuskoinen huokaus, kun uusimman E-sarjan farkun esittelyssä aikanaan olin ja huomasin, miten tyylikäs auto on farmariksi, mutta takalasi on V90:iin verrattuna todella pysty. Näin:

Espoon-Lada

Eiran-Lada

Nämähän ovat makuasioita, eikä niistä voi kuin kiistellä. Muoti-ilmiöt eivät koskaan ole olleet ominta alaani, mutta silti jaksan vaan ihmetellä, miten jotkut jaksaa haluta farmariauton, jos eivät tarvitse sitä kuljetuskapasiteettia. Samalla kun tulee farkun perinteiset huonot puolet, joita sedaniin nähden riittää aina kuraisesta takalasista huonompaan äänieristykseen, ilman taustapeilissä jatkuvasti kummittelevaa kanaverkkoa kolaritilanteessa ympäri hyttiä roiskuviin tavaroihin ja jossain määrin edelleen korin vääntöjäykkyyteen. Sitkeässä on tuo jostain 90-luvulta alkanut muoti-ilmiö, jonka mukaan farkku on (muka) tyylikkäämpi kuin sedan, jopa siinä määrin, että nuo huonot puolet on valmis hyväksymään ilman todellista tarvetta. No, toki tuntuu, että moni (Volvo etunenässä) tekee sedan-mallista tarkoituksella ruman, tai ainakin sellaisia muotoilukötöstyksiä viime aikoina on näkynyt.

Ei, en edelleenkään ymmärrä farmariautoa, jossa ei ole farmariauton tiloja. Väitän kyllä, että muotoiluosastolle tulisi toisenlainen komento markkinamiehiltä, jos asiakkaille tarjottaisiin E-Mersun tapaista pystyä takalasia. Senkin voi tehdä tyylillä. Siinä vaiheessa, kun liian viiston takalasin vuoksi jää joku laatikko laittamatta tavaratilaan, tuntuu joku turhamainen muotoiluseikka aika vähäpätöiseltä, kun vaihtoehtona on kulkea suolakurakelissä takaluukku auki, tai ruveta järjestelemään kuljetusta. Tai kuten kaltaisellani, jolle käytännöllisyys on paljon tärkeämpää, tulee v-käyrän välittömästi ampuessa kaakkoon mieleen täräyttää romun luukku vaan kiinni. Lekaa takalasille, niin taas mahtuu muotoilun kukkaseenkin. Tiedän, kun se kurjuus on valitettavasti koettu.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #73 : 07.11.2017, 17:29:57 »
Noh, aika näyttää miten 90 sarjan käy. Hienosteluautoja ostaville kun myös brändin on oltava hienostelubrändi notta ennuste ei ole hyvä
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi V90, niinkuin se olisi pitänyt olla
« Vastaus #74 : 07.11.2017, 19:26:21 »
Noh, aika näyttää miten 90 sarjan käy. Hienosteluautoja ostaville kun myös brändin on oltava hienostelubrändi notta ennuste ei ole hyvä

Pystyperää haluava porukka on pieni mutta äänekäs vähemmistö. Samalla tavalla esim. matkapuhelimista katosi fyysiset numero- ja qwerty -näppäimistöt, mutta valittelua niiden puutteesta kuulee silti paljon. Ei ne mihinkään olisi kadonneet, jos ostajia olisi. Ei mikään firma jätä myymättä sellaista mitä asiakkaat haluavat ostaa.

Itseäni pystyperä ei kiinnosta sen vuoksi, että jos sitä joskus johonkin kuskaamiseen tarvitsee niin sen tekeminen farkulla on ihan perseestä muutenkin. Vuokrapakuja saa ihan roposilla nykyään joten ihan mielelläni maksan siitä että auto ei näytä miltään 80-luvun jäännökseltä.

Ja kuten tuossa jo sanottiin, Volvo olisi voinut myös jatkaa tuota pystyperälinjaa ja sitten 10 vuoden päästä olisi tehty Saabit ja homma olisi ollut sitä myöten paketissa.

 

KL-varaosat  Race.fi