Mopoauto on melko heikko rakenteinen, joten periaatteessa jalankulkija (ainakin minunlainen läski) on "vahvoilla". Toisaalta taas, rakenteita ei ole suunniteltu/testattu jalankulkijaa tai yhtään mitään munakoria isompaa varten.
Tuossa pihalla seisoo vuoden 2004 Renaul Megane II. Sen keulan rakenteita kun katselee, niin tajuaa mitä se jalankulkijan huomioonottaminen tarkoittaa jo tuon ikäisessä. Keula on todella pyöreä ja puskuri, lokasuojat, konepelti, katto on muovia, joka myötää todella helposti. Konepelti/puskuri antaa helposti 10cm periksi palautuen muotoonsa, kuten kattokin.
Vaikka EPAna suosittuun kardaanivolvoon jos vertaa.... noh. 700/900 srj. jalankulkijaturvallisuutta voi verrata samankokoiseen tiiliskiveen (vaikka ainakin 940 konepelti antaa kyllä periksi, vaikkakin vähän).