Autoracing  KL-varaosat

240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa

  • 16 Vastauksia
  • 3964 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« : 12.09.2011, 21:36:26 »
Eli satunnaista nykimistä kosteilla keleillä toi on nyt viikon-parin ajan pitänyt. Sen verran satunnaista on ollut, etten tuon tilapäiskulkineen kanssa ole jaksanut liiemmin moista pikkuvaivaa tutkia. Tänään meni sitten ihan mahdottomaksi nykiminen. Ja ei muuta kuin motonettiin hakemaan uudet tulpat, virranjakajan kansi ja pyörijä. Ajattelin että noi nyt ei paljoa maksa ja hyvä aloittaa. Virranjakajan kannen vaihtelin, mutta ei se vanhakaan pahan näköinen ollut, hieman hapettuneet kontaktipinnat mutta muuten ihan ok. Ei mitään pskaa sisällä tms.

Kokeilin käyntiin, ihan samalla tavalla käy. Tyhjäkäyntiä hieman aaltoillen, ottaa kierroksia hieman tahmaten ja paukuttaa kun kaasun päästää.

Seuraavaksi lediboksista valoja vilkuttelemaan. LH sanoo että 1-1-1 mutta sytkän nastasta tuli 2-1-4. Eli jos nyt oikein tulkitsin, niin asentoanturia herjaa.

Lähdenkö kauppaan anturiostoksille vai kannattaisiko jotain muuta kokeilla ensin? Ai niin, mistäs toi asentoanturi löytyy? :smoke:

Tulppia ja pyörijää en siis vielä vaihtanut, ne odottaa tuolla ja kyllähän nekin sinne vaihtuvat. Mutta jotenkin en usko että ne nyt olisi tässä se selitys.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #1 : 12.09.2011, 21:41:08 »
Asentoanturin putsausta kokeilisin. Voi olla millin kerros kytkinpölyn ja öljyn seosta pinnassa. Siellä se on kytkinkopan päällä kiinni 10mm pultilla

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #2 : 13.09.2011, 09:02:24 »
Selkeästi kosteudesta aiheutuva ongelma, tänään aamulla töihin ajaessa (n. 30km) ei kylmällä koneella nykinyt lainkaan. (liittynee siihen miten sytkän ja ruiskun ohjaukset toimivat kun kone on kylmä?). Koneen lämmettyä nykiminen alkoi mutta noin kymmenen kilsan ajon jälkeen kone toimi taas ihan normaalisti.

Pitänee toi anturin liitin ja itse anturi ottaa tarkasteluun iltasella.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #3 : 13.09.2011, 21:18:48 »
No niin, hetki puuhasteltu auton parissa. Asentoanturin johdon kuori oli haljennut juuri anturin yläpuolelta, arvaan että tuosta pääsi sisään kosteutta sotkemaan hommaa. Putsailin ja puhaltelin ilmalla, suihkin crc:tä, putsailin vielä ja lopuksi reilusti sähkömiehenteippiä päälle. Ei tuo varmaan ikuinen korjaus ole (::)), mutta meneehän nyt ainakin hetken. Saa ainakin leimalla käytettyä. Mahdollinen uusi omistaja voi sitten vaihdella tarpeen tullen uutta osaa tilalle.

Nollasin vikakoodin, käytin autoa hetken, totesin että käynti parani selvästi. 1-1-1 sanoi koodiboksikin. Samalla sitten tein vähän paremman liitoksen oikean puolen etupyörän abs-anturin katkenneeseen johtoon. Kävin koeajolla, totesin että hyvin käy ja absikin toimii.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa HRemes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
    • S70TDI
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #4 : 14.09.2011, 08:00:01 »
Liekkö tuossa -88 B200E:ssä samanmoinen anturi olemassa?
Jos kaikki nuo meikäläisenkin käyntiongelmat johtuu sit siitä  :idiot2:  ;D

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #5 : 14.09.2011, 08:54:46 »
Joku 200-sarjan guru varmaan kohta kertoo että onko vai ei B200E:ssä samanlainen sytkä kun tässä omassani. Itse kyllä epäilen tätä.

Mutta tokihan sen voi kurkistaa: pakosarjan puolelta lapmun kanssa tiirailet kytkinkopan päälle, siellä se anturi on 10mm kantaisella pultilla kiinni. Räikkälenkki on kova sana irroituksessa kun ei edes pienellä hylsyräikällä oikein mahtunut.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #6 : 14.09.2011, 09:59:17 »
Liekkö tuossa -88 B200E:ssä samanmoinen anturi olemassa?
Jos kaikki nuo meikäläisenkin käyntiongelmat johtuu sit siitä  :idiot2:  ;D
Ei ainakaan 80-luvun alun K-jettikoneissa ole.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2446
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #7 : 14.09.2011, 10:26:39 »
Joku 200-sarjan guru varmaan kohta kertoo että onko vai ei B200E:ssä samanlainen sytkä kun tässä omassani. Itse kyllä epäilen tätä.

Mutta tokihan sen voi kurkistaa: pakosarjan puolelta lapmun kanssa tiirailet kytkinkopan päälle, siellä se anturi on 10mm kantaisella pultilla kiinni. Räikkälenkki on kova sana irroituksessa kun ei edes pienellä hylsyräikällä oikein mahtunut.

240 K-Jeteissä on normaali kärjetön jakajasytytys. 88 vuosimallissa Hall-anturi jakajalla. 700 K-Jeteissä taisi olla Renix tai EZK. Vuosimallin 88-90 Volvot ovat sisältäneet "kaikki" Boschin ruiskutyypit joten aiheessa saattaa mennä helposti sekaisin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #8 : 23.09.2011, 13:10:46 »
No niin, hetki puuhasteltu auton parissa. Asentoanturin johdon kuori oli haljennut juuri anturin yläpuolelta, arvaan että tuosta pääsi sisään kosteutta sotkemaan hommaa. Putsailin ja puhaltelin ilmalla, suihkin crc:tä, putsailin vielä ja lopuksi reilusti sähkömiehenteippiä päälle. Ei tuo varmaan ikuinen korjaus ole (::)), mutta meneehän nyt ainakin hetken. Saa ainakin leimalla käytettyä. Mahdollinen uusi omistaja voi sitten vaihdella tarpeen tullen uutta osaa tilalle.

Nollasin vikakoodin, käytin autoa hetken, totesin että käynti parani selvästi. 1-1-1 sanoi koodiboksikin. Samalla sitten tein vähän paremman liitoksen oikean puolen etupyörän abs-anturin katkenneeseen johtoon. Kävin koeajolla, totesin että hyvin käy ja absikin toimii.

Palataanpa tähän teemaan vielä...

Vaihtelin sitten noi tulpatkin kun ne oli tullut ostettua. Vanhoissa NGK:n tulpissa ei silmämääräisesti sinänsä mitään vikaa ollut. Ja pientä käyntihäiriötä palasi tämän jälkeen. Huomaa erityisesti kaupunkinopeuksilla tasaisella kaasulla ajaessa pienen nypytyksen säännöllisen epäsäännöllisesti. Ja joskus myös tyhjäkäynnillä.

Onko noi boschilaiset tulpat sitten jotenkin huonot tähän vai mistä lie kyse? Tulpanjohdot on vielä vaihtamatta, mutta en kyllä ala tämän takia niitä uusimaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

s73

  • Vieras
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #9 : 23.09.2011, 16:57:53 »
itsellä ollut bosch ytrium tulpat vuosia ilman ongelmia. Kiero virranjakajan kansi jos se on venakopan päässä?

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10042
  • Teiden tukko
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #10 : 23.09.2011, 17:04:35 »
itsellä ollut bosch ytrium tulpat vuosia ilman ongelmia. Kiero virranjakajan kansi jos se on venakopan päässä?

200-sarjalaiseen ei mahdu kannen takapäähän mitään. Jakaja löytyy lohkosta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

s73

  • Vieras
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #11 : 23.09.2011, 17:23:02 »
niimpäs olikin, joka tapauksessa tulpan merkillä ei hirveästi ole väliä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #12 : 23.09.2011, 17:34:03 »
Virranjakajan kansi siis on vaihdettu.

Enpä minäkään usko tohon että tulppien merkillä sinänsä olisi vaikutusta. Oudosti vaan sattui yhteen tulppien vaihdon kanssa tämä. Pitänee vielä tarkistella että onhan kaikki kunnolla kiinni ym perusasiat.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #13 : 23.09.2011, 23:26:00 »
Tulpanjohdoille ja puolanjohdolle vastusmittaus olis hyvä liike näin seuraavaksi, helppo ja halpa tarkistus.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1137
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 240 -91(-92) SE B230F käyntiongelmaa
« Vastaus #14 : 24.09.2011, 11:10:41 »
Tulpanjohdoille ja puolanjohdolle vastusmittaus olis hyvä liike näin seuraavaksi, helppo ja halpa tarkistus.
Olisko laittaa noille ohjearvoja? Mun pitäs kans mitata...
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97, S70 2.4 -99, V70 2.4 Classic -00

 

Elekma  Autoracing