Elekma  Autoracing

V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.

  • 5 Vastauksia
  • 1579 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tebbis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.
« : 12.03.2018, 11:10:04 »
Ärsyttävä seilaaminen vaihteiden välillä.
80kmh vauhdissa kun laittaa vakkarin päälle niin tasaisella tiellä menee nätisti mutta pienikin nyppylä tai nousu niin vaihtaa välittömästi pienemmälle. :(  100kmh nopeudessa ei voi edes tasaisella käyttää vakkaria, alkaa seilaaminen välittömästi. >:(
On ihan pirun rasittavaa ajaa vähänkään pitempää matkaa kun laatikko arpoo jatkuvasti. Onko jotain kikkaa, keinoa, vihjettä tai varsinaista ohjetta miten laatikon toimintaa voisi parantaa käyttäjäystävällisempään suuntaan?

1999 V70 TDI

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.
« Vastaus #1 : 12.03.2018, 11:11:24 »
Laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa mikäli ei hetkeen ole vaihdettu. Ja nimenomaan huuhtelemalla / kierrättämällä. Ei välttämättä auta tähän, mutta kannattaa tehdä joka tapauksessa mikäli useampi vuosi tai useampi kymmenen tuhatta on jo ajettu.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130.0
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Jaska36

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • S70 2,5 20V vm 2000
Vs: V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.
« Vastaus #2 : 12.03.2018, 15:37:37 »
Mulla teköö välillä niin notta 2-3 välissä ilimeisesti päästää kierroksia nousemaan eli vaihtaa hitaasti, samoten joskus valoissa auto yrittää lähtee, nykii kevyesti, jos on käsijarru päällä, ei mitään. Koske jalkajarruun ja taas alkaa... :idiot2: :'(

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10772
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.
« Vastaus #3 : 12.03.2018, 16:20:12 »
Mulla teköö välillä niin notta 2-3 välissä ilimeisesti päästää kierroksia nousemaan eli vaihtaa hitaasti, samoten joskus valoissa auto yrittää lähtee, nykii kevyesti, jos on käsijarru päällä, ei mitään. Koske jalkajarruun ja taas alkaa... :idiot2: :'(

Jos sulla on bensakone ja vm. 2000 auto, niin sinulla automaatti on jo uudempi 5v  laatikko, jossa nuo 2-3 nykimiset ovat tuttuja oireita. Tuolla uudempikoristen puolella on paljonkin juttua näistä uudemmista laatikoista. Esim. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8189.0 ja https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23951.0

TDI-koneisessa on vielä vanhempi 4v laatikko, siinä on jossain määrin eri ongelmat.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Tebbis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.
« Vastaus #4 : 19.03.2018, 20:35:39 »
Tääkin selvis. Turbiinin nopeusanturi ei signaalia ja vaihteenvalitsimen asentotunnistin ei san mittä. Ilmankos.
Ei muuta ku ettimään antureita.
1999 V70 TDI

Poissa belem

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 TDI aut. Ärsyttävä laatikon toiminta.
« Vastaus #5 : 20.03.2018, 21:58:32 »
Ihmettelin vain tuota kommenttia, muutaman kymmenen tuhannen ajosta ja öljynvaihdosta. Ollut puolenkymmentä automaattijenkkiä meillä enkä muista edes öljynvaihtoja koskaan, sentään satojatuhansia mittareissa. Nyt on ihka manuaali 850.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron