Saatiin kone ajoitettua pienen ihmettelyn jälkeen. Omaa pelokkuuttahan se vain oli, VVT-pyörän kun käänsi myötäpäivään ääriasentoonsa niin ajoitusmerkit natsasivat kohdalleen ja kone pyöri kevyesti kampurasta pyörittämällä.

Nyt on siis moottori kasassa. Uudet laakerit, H-profiilit, männänrenkaat ja kaikki stefat ja tiivisteet. Jakopään kaikki osat myös uutta lukuunottamatta nokkia.
Pakosarjaakin ehdin Juhannuksena taas jatkamaan ja kohta on sekin täkkäilty kasaan hukkaporttia lukuunottamatta. Saapi nähdä kuinka virtaa

Tuskin tuo nyt mikään sysipaska on mutta noh.... itse kun tekee niin tietää tasan mitä saa. Ahdin tulee tuohon nyt niin että ahtolähtö tulee alaspäin ja taittuu samantien 90 asteen silikonimutkalla kohti välijäähdytintä. Osuu Holsetin teksti sopivan näkyvästi juuri imukotelon yläreunaan

Jos tässä kohtaa on vahvoja mielipiteitä hukkaportin asentamisesta niin ääni kuuluviin! Lähinnä olen miettinyt että kun ahtimessa on jaettu laippa -> sisääntuloputkia on kaksi -> kummallekin oma hukkaportti vaiko yksi isompi Y-haaraputkella?




Ensi viikolla olisi tarkoitus viimeistellä pakosarja ja nypätä vanha tekniikka pois autosta

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin....