Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3995083 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2475
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10845 : 06.12.2016, 18:42:02 »
Näköjään olis ollu akkukeskustelukin..

Entäs kun laittais kympin lisää?

Sznajder-Silver 70 Ah/570 A (akku 242 x 175 x 190 -+)

(3...2...1.. kohta joku tulee sanomaan kun kissan mopossa oli tälläe ja ei toimi)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10846 : 06.12.2016, 18:46:55 »
Sznajder oli työkaverin autossa. Jaksoi hienosti pyörittää. 1.6 Tojon konetta kovillakin pakkasilla, kunnes kesken startin kuoli kokonaan -27 pakkasissa.

Tuon ja aina paikkaansapitävän internetin kauhukertomuksien vuoksi ostin kuukausi sitten Bilteman, en Sznadjeria.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10847 : 06.12.2016, 18:56:53 »
Sznajder oli työkaverin autossa. Jaksoi hienosti pyörittää. 1.6 Tojon konetta kovillakin pakkasilla, kunnes kesken startin kuoli kokonaan -27 pakkasissa.

Tuon ja aina paikkaansapitävän internetin kauhukertomuksien vuoksi ostin kuukausi sitten Bilteman, en Sznadjeria.
vasta viime talven kovimmilla pakkasilla jäi tdi käynnistymättä sznajderilla. Ja ei muutenkaan helpoin saada käyntiin
No kun halvalla sai.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10848 : 06.12.2016, 19:18:12 »
Sznajder-Silver 70 Ah/570 A (akku 242 x 175 x 190 -+)

(3...2...1.. kohta joku tulee sanomaan kun kissan mopossa oli tälläe ja ei toimi)

No kun kerran pyysit  ;D niin veli vaihtoi aikoinaan tuommosen ~70 Ah Sznajderin pois kun ei riittänyt Eberin pyöritykseen.

No tottahan minä sen Volvoon tälläsin kun mahtui, kesti vajaan kuukauden ennenkuin kyykkäs totaalisesti. Liekkö ollut vaan maanantaikappale...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10849 : 06.12.2016, 21:19:37 »
Itellä ja parilla tutulla on menny szxhnfjnaidereita useampi hylkyyn 2-3v kohdilta, eli mitä kokemuksia on ollut tässä lähipiirissä niin ei kyllä voi suositella.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa nh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10850 : 07.12.2016, 09:20:24 »
Kertoo vm. 2012 v60 D5 jos hehku palanut vai pitääkö itse koittaa testerillä?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6773
  • Global alligator
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10851 : 07.12.2016, 09:30:12 »
Ottakaa akuissa huomioon että noissa szxhnfjnaidereissa on yhtä pitkä takuu kuin pozzilaizissa, siis 2 vuotta.
Kumma muuten että Motonetin akkuluettelossa on alkupää pyhitetty exide "akuille" vaikka muuten ovat aakkosjärjestyksessä...
Itse en usean erehdyksen jälkeen enää exideä hanki.

Kaipa noitten akkujen kestoon vaikuttaa auton käyttötapakin ja kilometrit joten varmaankaan ihan suoraa vertailua ei voi tehdä mutta jos bilteman akuissa on 4 vuoden täystakuu(vai kattaako vain valmistusvirheet mutta ei normaalia kulumista) niin ei kai akkuja muualta edes kannata ostaa. Kuka lie valmistaa tuon lelukaupan akut?
« Viimeksi muokattu: 07.12.2016, 09:40:30 kirjoittanut laatikkovika »
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10852 : 07.12.2016, 18:49:28 »
Ottakaa akuissa huomioon että noissa szxhnfjnaidereissa on yhtä pitkä takuu kuin pozzilaizissa, siis 2 vuotta.
Kumma muuten että Motonetin akkuluettelossa on alkupää pyhitetty exide "akuille" vaikka muuten ovat aakkosjärjestyksessä...
Itse en usean erehdyksen jälkeen enää exideä hanki.

Kaipa noitten akkujen kestoon vaikuttaa auton käyttötapakin ja kilometrit joten varmaankaan ihan suoraa vertailua ei voi tehdä mutta jos bilteman akuissa on 4 vuoden täystakuu(vai kattaako vain valmistusvirheet mutta ei normaalia kulumista) niin ei kai akkuja muualta edes kannata ostaa. Kuka lie valmistaa tuon lelukaupan akut?
Eikös täälläkin ollut joku, jolta kyykkäsi bilteman akku reilun kolmen vuoden jälkeen? Takuuseen tuli uusi...?

Isällä kyykkäsi Bilteman akku 2v oston jälkeen. Takuuseen meni, vaikka itseasiassa vika oli starttimoottorissa, ei akussa.

Appiukolla kyykkäsi melkein päivälleen neljä vuotta vanha Bilteman akku. Takuuseen meni, vaikka itseasiassa vika oli starttimoottorissa.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6716
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10853 : 07.12.2016, 19:01:19 »
Eikös täälläkin ollut joku, jolta kyykkäsi bilteman akku reilun kolmen vuoden jälkeen? Takuuseen tuli uusi...?

Isällä kyykkäsi Bilteman akku 2v oston jälkeen. Takuuseen meni, vaikka itseasiassa vika oli starttimoottorissa, ei akussa.

Appiukolla kyykkäsi melkein päivälleen neljä vuotta vanha Bilteman akku. Takuuseen meni, vaikka itseasiassa vika oli starttimoottorissa.

Mulla eivät suostuneet vaihtamaan ostamani auton mukana tullutta biltsun akkua kun ei ollut kuittia. Myyjän mukaan akku oli uusittu vajaa vuosi sitten, akussa oli kyllä sarjanumerokin. Nykyään scannaan jokaisen kuitin tuotteista, joita ostan biltsusta. Motonetissä on paljon selkeämpi tuo kuittien kanssa puljaaminen, ne kun menee sähköisesti motonetin tietokantaan (kanta-asiakkaana siis)
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10854 : 08.12.2016, 09:10:45 »
Moi, sellanen probleema ois tuon oman takalasipyyhkijän kanssa, että moottori kyllä toimii siltä osin kun ottaa varren pois, eli liikkuu edestakaisin. Mutta varren kun laittaa paikalleen, varsi jaksaa kyllä liikkua vasemmalta oikealle, mutta ei enää jaksa oikealta vasemmalle. Lepoasento varrella tässä on oikealla, eli 04 V70. Mistä vois vikaa lähteä ettimään, eilen purin moottoria, tursotin sinne uutta tököttiä väliin ja liikkui aika sulavasti ja normaalisti ilman vartta.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10855 : 09.12.2016, 09:30:21 »
V70 '99 2.5T A

Vikakoodit toistuu:
ECM-1600 Boost pressure sensor - signal too low
ECM-170F Boost pressure sensor - Faulty signal

Tämä on näkynyt pari kertaa:
ECM-6806 Turbocharger (TC) control system flow fault - Flow too high


Onko noi nyt käytännössä sen TCV venttiilin vikakoodeja ja/tai voiko tulla jostain muualtakin?

Myös ECM-644A Camshaft control - Faulty signal on näkynyt kerran tai pari, mutta pysynyt nyt pois.

Mistä kannattaa lähteä liikkeelle ja jos haluaa ennakoida, niin mitkä on fiksuja toimenpiteitä?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3431
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10856 : 10.12.2016, 04:21:08 »
Sarjassamme autistinen kysymys, jollaista tuskin kukaan täysjärkinen miettii, mutta...

Kuinka kestävää tekoa tuo turbiinin lukko on? Lähinnä mietin seuraavia tilanteita sen kestävyyden kannalta:

1. Kiihdytän rampilta moottoritienopeuteen reippaasti jolloin noin 80km/h vauhdissa ja kierrosten ollessa noin 3000rpm 4. vaihteella-->Turbiinin lukko kytkeytyy ja kierrokset tippuvat rivakasti noin 1000rpm alemmaksi.

2. Sama tilanne, mutta juuri ennenkuin tiedän turbiinin lukon kytkeytyvän, höllään vähän kaasua, jolloin kierrokset tippuvat lähelle sitä kierroslukua jolla moottori kävisi myös kohta kun turbiinin lukko olisi kytkettynä.

Kaiken järjen mukaan 2. tapaus säästää laatikkoa jossain määrin, koska oikein tehtynä näin ei edes huomaa turbiinin lukon kytkeytymistä, kun taas 1. tapauksessa sen huomaa jossain määrin, ainakin siitä kierroslukumittarista. :2funny:

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4219
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10857 : 10.12.2016, 07:57:25 »
Automaattivaihteistot pitävät reilusta kaasun käytöstä, älä suotta turhaan hölläile saadaksesi vaihteita tai lukko kytkeytymään.

Paikalla janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4219
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10858 : 10.12.2016, 08:01:51 »
V70 '99 2.5T A

Vikakoodit toistuu:
ECM-1600 Boost pressure sensor - signal too low
ECM-170F Boost pressure sensor - Faulty signal

Tämä on näkynyt pari kertaa:
ECM-6806 Turbocharger (TC) control system flow fault - Flow too high


Onko noi nyt käytännössä sen TCV venttiilin vikakoodeja ja/tai voiko tulla jostain muualtakin?

Myös ECM-644A Camshaft control - Faulty signal on näkynyt kerran tai pari, mutta pysynyt nyt pois.

Mistä kannattaa lähteä liikkeelle ja jos haluaa ennakoida, niin mitkä on fiksuja toimenpiteitä?
Itseasiassa suoraan TCV:hen noi ei mun mielestä viittaa.
Tarkista ilmavuodot ja jos ei löydy niin vahva veikkaus syylliseksi on myös MAF.
Yhtä S80:ä tossa rassasin ja tuo koodi kummitteli kokoajan ECM-6806 Turbocharger (TC) control system flow fault - Flow too high johtui tarvike MAF:sta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10859 : 10.12.2016, 13:55:52 »
Itseasiassa suoraan TCV:hen noi ei mun mielestä viittaa.
Tarkista ilmavuodot ja jos ei löydy niin vahva veikkaus syylliseksi on myös MAF.
Yhtä S80:ä tossa rassasin ja tuo koodi kummitteli kokoajan ECM-6806 Turbocharger (TC) control system flow fault - Flow too high johtui tarvike MAF:sta.

Ilmeisesti tällä osanumerolla: 9125462. Mikähän anturi ton vieressä majailee samassa putkessa?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

Carcom Oy  Elekma