Sarjassamme autistinen kysymys, jollaista tuskin kukaan täysjärkinen miettii, mutta...
Kuinka kestävää tekoa tuo turbiinin lukko on? Lähinnä mietin seuraavia tilanteita sen kestävyyden kannalta:
1. Kiihdytän rampilta moottoritienopeuteen reippaasti jolloin noin 80km/h vauhdissa ja kierrosten ollessa noin 3000rpm 4. vaihteella-->Turbiinin lukko kytkeytyy ja kierrokset tippuvat rivakasti noin 1000rpm alemmaksi.
2. Sama tilanne, mutta juuri ennenkuin tiedän turbiinin lukon kytkeytyvän, höllään vähän kaasua, jolloin kierrokset tippuvat lähelle sitä kierroslukua jolla moottori kävisi myös kohta kun turbiinin lukko olisi kytkettynä.
Kaiken järjen mukaan 2. tapaus säästää laatikkoa jossain määrin, koska oikein tehtynä näin ei edes huomaa turbiinin lukon kytkeytymistä, kun taas 1. tapauksessa sen huomaa jossain määrin, ainakin siitä kierroslukumittarista.
