Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16001 Vastauksia
  • 3836343 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11910 : 09.11.2017, 16:32:03 »



Kuinkas , löytyykö mistään edukkaammin kyseisiä polttimoita ( V40 -99 lämmityslaitteen valot ) ?

Motonetista löytyy, juurikin ostin ulkolämpömittarin valaisuun

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11911 : 09.11.2017, 17:28:56 »
Kiitos, ei vastannnut nuo kuvat suoraan joten kusun...


...Volvo 945 ja polttoainehöyryjen suodatinpönttö (hiilipönttö). Mistä tulee tuloletku tankista? Tuleeko se täyttöputkesta, vai itse tankista?

Sivusto ei ole looginen, voi olla vähän hakusessa.  :D

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11912 : 09.11.2017, 17:55:59 »
Loogisesti ajatellen EVAP imee höyryt tankin yläosasta, eli siellä on varmaan letku joka on yhteydessä täyttöputkeen, josta evapin imuputki on haaroitettuna tankin yläosan läheisyydessä ???

Katsoin kuvan tankista, niin sanoisin sen olevan tankkilaitteen vasemmalla puolella tankin yläosassa olevassa letkussa/lähdössä.

Edit, katsoin tuolta partstoresta, niin jossain täyttöputkessa se on :D ylempänä kuin tuo tankkiin yhteydessä oleva korvausilma liitäntä täyttöputkessa. Pitäisi näkyä helposti, kun ottaa täyttöputken esille. Kuvasta katsoen onkin jopa alempana, mutta niillä kohdin.




image uploader

Tuossa näkyy pidemmälle, eli tuon takaiskuventtiilin jälkeen on vielä yksi liitäntä? Vai yltääkö tuo jo pöntölle ???




« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 18:52:14 kirjoittanut Orlov »

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11913 : 09.11.2017, 19:12:21 »
B230f irroittaessa vesipumppua, tippui yksi mutteri jakopään alakopan sisään :facepalm: :facepalm:
Ei ollut rattaan välissä, eli on kopan pohjalla. Vinkkejä miten sen saisi pois?
Magneetilla koitettu jo, mutta ei meinaa mahtua tunkemaan sitä sinne alas. Hihnapyörän irroitus vähän hankala, kun on automaatti :-\
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11914 : 09.11.2017, 19:17:25 »
B230f irroittaessa vesipumppua, tippui yksi mutteri jakopään alakopan sisään :facepalm: :facepalm:
Ei ollut rattaan välissä, eli on kopan pohjalla. Vinkkejä miten sen saisi pois?
Magneetilla koitettu jo, mutta ei meinaa mahtua tunkemaan sitä sinne alas. Hihnapyörän irroitus vähän hankala, kun on automaatti :-\

Taivuta paketointivannetta semmoselle kaarelle et taipuu sinne. Magneetti päähän ja kokeile.

Kyllä itellä jakopää on aina auennut käsin tai pulttipyssyllä. Purkaminen vaa turhaa hommaa pikkumutterin takia.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11915 : 09.11.2017, 20:09:22 »
Loogisesti ajatellen EVAP imee höyryt tankin yläosasta, eli siellä on varmaan letku joka on yhteydessä täyttöputkeen, josta evapin imuputki on haaroitettuna tankin yläosan läheisyydessä ???

Katsoin kuvan tankista, niin sanoisin sen olevan tankkilaitteen vasemmalla puolella tankin yläosassa olevassa letkussa/lähdössä.

Edit, katsoin tuolta partstoresta, niin jossain täyttöputkessa se on :D ylempänä kuin tuo tankkiin yhteydessä oleva korvausilma liitäntä täyttöputkessa. Pitäisi näkyä helposti, kun ottaa täyttöputken esille. Kuvasta katsoen onkin jopa alempana, mutta niillä kohdin.




image uploader

Tuossa näkyy pidemmälle, eli tuon takaiskuventtiilin jälkeen on vielä yksi liitäntä? Vai yltääkö tuo jo pöntölle ???




Itseasiassa katselin projektikuvista, kun olen tuon täyttöputken vaihtanut, niin tosiaan täyttöputken yläosassa on pienen letkun nippa. Todennäköisesti siitä lähtee evapille.

Mutta, EVAP on heitetty roskiin, koska oli yksinkertaisesti rikki. Tulppasin tuon letkun pään "hätäensiapuna", mutta nyttenhän tankki ei saa korvausilmaa mistään ja tekee ihan mukavan alipaineen. Tässä olen nyt miettinyt, poraanko korkkiin pienen reijän ja annan letkun olla tukossa, vai avaanko letkun pään.

Ei vain mistään tunnu löytyvän semmoista takaiskuventtiiliä, joka kävisi tuohon tarkoitukseen ja olisi "herkkätoiminen". Perus pissapojan takaiskut on ihan liian jäykkiä, eikä tuota nyt ihan aukikaan viitsisi jättää, kun on tapana tankata korkkia myöten aivan täyteen... ::)

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11916 : 09.11.2017, 20:13:10 »
Lukollinen korkki on muistaakseni huohottava ???

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11917 : 09.11.2017, 20:17:00 »
Lukollinen korkki on muistaakseni huohottava ???
Minäkin muistelin siinä olleen jonkin loven tms. mistä hengittäisi, mutta eipä ole. Tai ei se ainakaan tunnu hengittävän... ???

Joskus muinoin tuo on kesähelteillä myös "pöhähtänyt" kun on korkin avannut.

Menisin heti korkkia tutkimaan, mutta on niin maailmanlopun keli pihalla, että odottelen ainakin huomiseen.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11918 : 09.11.2017, 20:32:07 »
Itseasiassa katselin projektikuvista, kun olen tuon täyttöputken vaihtanut, niin tosiaan täyttöputken yläosassa on pienen letkun nippa. Todennäköisesti siitä lähtee evapille.

Mutta, EVAP on heitetty roskiin, koska oli yksinkertaisesti rikki. Tulppasin tuon letkun pään "hätäensiapuna", mutta nyttenhän tankki ei saa korvausilmaa mistään ja tekee ihan mukavan alipaineen. Tässä olen nyt miettinyt, poraanko korkkiin pienen reijän ja annan letkun olla tukossa, vai avaanko letkun pään.

Ei vain mistään tunnu löytyvän semmoista takaiskuventtiiliä, joka kävisi tuohon tarkoitukseen ja olisi "herkkätoiminen". Perus pissapojan takaiskut on ihan liian jäykkiä, eikä tuota nyt ihan aukikaan viitsisi jättää, kun on tapana tankata korkkia myöten aivan täyteen... ::)

Sen takaiskun minkä ite löysin ilmastoinnin ohjaukseen puhalti läpi kevyesti. Kai se tuoskin toimis.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11919 : 09.11.2017, 20:36:15 »
Mulla on ollut se letku monta vuotta vaan survottuna runkopalkin sisään. Koskaan ollut ongelmia *kop kop*

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1716
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11920 : 09.11.2017, 20:45:19 »
No, ei sen evapin(venttiilin) kautta kulje ilma kuin moottorin suuntaan :)

Eli vaikka se on tulpattuna, niin ei se tilannetta muuta mitenkään.

Ja mitä lukolliseen korkkiin tulee. Jos tuota nyt tulkitsee, niin se päästää ilmaa tankin suuntaa, ei ulospäin. Eli tuo huohottava oli huono ilmaisu osaltani.

Muutenhan tuo polttoainesysteemi on suljettu järjestelmä aka alipaine kuuluu asiaan.



« Viimeksi muokattu: 09.11.2017, 21:02:42 kirjoittanut Orlov »

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5840
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11921 : 09.11.2017, 21:34:22 »
Paitsi että evap pöntön pohja on avoin ulkoilmaan. Sitä kautta tankki pystyy ottamaan korvausilmaa.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11922 : 09.11.2017, 21:55:58 »
No, ei sen evapin(venttiilin) kautta kulje ilma kuin moottorin suuntaan :)

Eli vaikka se on tulpattuna, niin ei se tilannetta muuta mitenkään.

Ja mitä lukolliseen korkkiin tulee. Jos tuota nyt tulkitsee, niin se päästää ilmaa tankin suuntaa, ei ulospäin. Eli tuo huohottava oli huono ilmaisu osaltani.

Muutenhan tuo polttoainesysteemi on suljettu järjestelmä aka alipaine kuuluu asiaan.



Kävin asian tarkistamassa ja kyllä, korkki hengittää ja voi hyvin.

Eli jätänma tukituksi sen EVAP:n letkun. Minulla siis täyteen tankattuna vuoti sieltä EVAP:n kautta wiinat pihalle. :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11923 : 10.11.2017, 08:25:47 »
ör

Jaa nii olihan mulla kyssärikin

740 absittoman turbon jarrupääsylinteri, miten sen mäntähässäkän saa sisään kun se sisempi mäntä on pienempi, tiiviste vastustaa ja pahasti?
« Viimeksi muokattu: 10.11.2017, 08:27:45 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11924 : 10.11.2017, 09:25:18 »
Oliko V50:n sulakerasiassa paikkaa josta sai lisävalojen herätteen ilman ohjelmointeja tms? Jos ei niin onko kellään muistissa minkä värinen johto oli pitkille ajovalon johtosarjassa? Ei viitsi umpion sisältä asti hakea herätettä pitkiltä, mutta yksinkertainen asennus hakusessa ilman katkaisijaa. Kiitos :)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo