Mites kutes tuommoisen vaihtais ?

Putket varmaan katkeaa, jos tuota alkaa irrottelemaan. Jos tuon korvaisi jollain bulkkisuotimella, niin mitäpä tilalle laitetaan ja millä liittimillä?
potilashan on vuoden -99 V40
Eikai tuossa ole muuta kuin ruikaus öljyä, pultit auki ja filtteri vaihtoon. Tuohon suodattimellehan tulee kuitenkin kumiletkut, jos ne on niin hauraita että murentuvat koskettaessa, niin sitten siinä onkin vähän enemmän ajanvietettä...

Ex- työkaverin V70 2.4D automaatti vm. 2002 ja oireina seuraavaa:
Ajotietokoneen näyttäessä vielä ~280km tyhjään tankkiin ja polttoainemittarin ollessa vielä punaisen yläpuolella, auto vain ykskaks sammuu. Starttaaminen ei auta, mutta 10l pönikkä dieseliä tankkiin ja matka jatkuu.
Pari kertaa tehnyt tuon, mutta jos ei aja alle "300km tyhjään" lukeman, ei vika ilmene.
Lisäksi satunnaisesti auto saattaa kesken ohituksen mennä vikatilaan ja tehot pois. Eli maantievauhdista raju kiihdytys --> vikatila. Paikaltaan kaasu lattiassa "niin pitkälle kuin menee", ei vikatilaa. Tätä tutkittiin paikallisen korjaamon toimesta ja railpaine-anturi vika oli muistissa ja anturin arvot heittelevät tyhjäkäynnillä 0-2000bar jatkuvasti.
Kaksi eri vikaa vai kytköksissä toisiinsa? Olisiko tankissa siirtopumppu mennyt mykäksi? En ole tuommoisen "Deen" sielunelämään perehtynyt, muttei huvittaisi autoa hyljätä korjaamollekkaan periaatteella "vaihtakaa osia kunnes tulee kuntoon". Tulee äkkiä kalliiksi...
01 S60 bensakoneella teki aivan tuota samaa. Tosin usein niinpäin että se sammutettiin normaalisti avaimesta, ja sen jälkeen ei käymään millään muulla kuin lisäämällä pari litraa bensaa taankkiin. Ja tapahtui yleensä kun tankin viisari näytti "kohta punaisella". Jonkinlaista anturi tai mittarivikaa tuossa epäiltiin, mutta mitään järkevää syytä ei keksitty miksi se edellisestä ajosta normaalisti sammutettiin aina.
Tuo railipainevika voisi olla siinä anturissa, tai sen johtosarjassa, varsinkin jos se tyhjäkäynnillä seilaa edestakaisin. Jos paine oikeasti pumppaa, niin se ei käy, ja tyhjäkäynnillä moottori yleensä tärisee eniten, kuten myös täyskiihdytyksessä moottori saattaa liikkua yllättävänkin paljon tyynyjen varassa.
Jos sitä railipainetta pääsee lukemaan ja se ei pumppaa kierroksilla, niin kaveri pitää kierroksia yllä ja toinen räpläilee johtosarjaa/kopistelee anturia.