Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3793452 Lukukerrat

Dmies ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1680 : 01.07.2012, 22:09:06 »
Pro turbolla näytti olevan hukkiksen kello 100€ juur kun kattelin. Avattava, kahdella eri jousella.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa _Jannu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1681 : 01.07.2012, 22:12:05 »
Joo vielä kyselen älkää hermostuko. että onko iso työ pistää joku erillainen hukkaportin kello? koska varmaanki tangot eri mittasia ja kiinnitykset erillaisia?
-s80 t6 executive
-760 2.3 turbo

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1682 : 01.07.2012, 22:14:03 »
Joo vielä kyselen älkää hermostuko. että onko iso työ pistää joku erillainen hukkaportin kello? koska varmaanki tangot eri mittasia ja kiinnitykset erillaisia?

Noissa jälkeen ostetuissa taitaa olla ihan säädettävät tangot. eikä ne kiinnitykset kauheen erilaiset ole yleensä juur oikeenlaisia
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa _Jannu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1683 : 01.07.2012, 22:19:18 »
ja tässä vakio kellossa esim tanko ei ole suora ja tarvikkeissa näyttää olevan suora tanko
-s80 t6 executive
-760 2.3 turbo

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1684 : 02.07.2012, 14:17:53 »
Millanen homma on (työ ja vaadittavat eurot) vaihtaa V70 MK1 manuaali-ilmastointi automaatti-ilmastointiin? Pitää vissiin anturit ainakin hommata, onko järkee vai ei?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2455
  • S60 T6 AWD -11
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1685 : 02.07.2012, 19:37:34 »
Millanen homma on (työ ja vaadittavat eurot) vaihtaa V70 MK1 manuaali-ilmastointi automaatti-ilmastointiin? Pitää vissiin anturit ainakin hommata, onko järkee vai ei?
EI ole järkeä, kyllä sillä manuaalillakin kesästä selviää. Aika vähän sitä lämmönsäätöpotikkaa tarvii pyöritellä.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa pimiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1686 : 04.07.2012, 12:34:14 »
V70 mk1 '00. Ilmaa tuntuu virtaavan huonosti kabiiniin, erityisesti kylmästöinnin (automaatti) päällä ollessa. Raitisilmasuodatin poistettuna tilanne paranee. Suodatin on kuitenkin aika puhdas, keväällä vaihdettu. Mikä voisi aiheuttaa tuollaisen, vai onkohan kyseinen suodatin vain maanantaikappale tms?

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1687 : 04.07.2012, 12:36:25 »
V70 mk1 '00. Ilmaa tuntuu virtaavan huonosti kabiiniin, erityisesti kylmästöinnin (automaatti) päällä ollessa. Raitisilmasuodatin poistettuna tilanne paranee. Suodatin on kuitenkin aika puhdas, keväällä vaihdettu. Mikä voisi aiheuttaa tuollaisen, vai onkohan kyseinen suodatin vain maanantaikappale tms?

En itse poistaisi suodatinta kun sitten sinne pääsee kaikenmoista moskaa sisälle. Just putsasin oman suodattimen jostain hiton männyn miniatyyrikävyistä vai mitä olivat.

Toimiiko ne läpät kunnolla, eli kun säädät ilmavirtauksia tuulilasille, naamafööneille, jaloille yms. ? Molemmin puolin?

Mistä se suodatin oli? Liekö noissa miten isoja eroja... Itsekin pitäis vaihtaa..
Niin ja olihan suodain oikein päin?

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!

Poissa pimiz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1689 : 04.07.2012, 12:43:19 »
En itse poistaisi suodatinta kun sitten sinne pääsee kaikenmoista moskaa sisälle. Just putsasin oman suodattimen jostain hiton männyn miniatyyrikävyistä vai mitä olivat.

Toimiiko ne läpät kunnolla, eli kun säädät ilmavirtauksia tuulilasille, naamafööneille, jaloille yms. ? Molemmin puolin?

Mistä se suodatin oli? Liekö noissa miten isoja eroja... Itsekin pitäis vaihtaa..
Niin ja olihan suodain oikein päin?

En osaa sanoa, auto on nyt toisella puolella suomea appiukon mukana... :) Auto on myöskin ollut minulla alle kuukauden, eli en tiedä suodattimen alkuperästä. Täytyy välittää nuo vinkit apelle.

Mites tuo edistyy?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=20546.0

En ole vielä tuolle asialle mitään tehnyt. Ei tuota mölinääkään ole vähään aikaan kuulunut (enpä kyllä kuumina päivinä ole ajellutkaan), joten olen lähinnä tyytynyt seurailemaan tilanteen kehitystä. Ilmastointi tuntui toimivan tosiaan vielä viimeeksi ajaessani kohtalaisesti, mutta nyt en tosiaan pääse itse toteamaan tilannetta.

Tietty todennäköistä on, että nämä liittyvät toisiinsa...

Poissa gravicustoms

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1690 : 04.07.2012, 15:52:13 »
96 vuoden 850 2.5tdi seuraavanlaista vikaa ja apua tarvittais pikaseen... Eli, auto ei kiihdy normaalisti ja ahtaa vain puolet siitä mitä aikaisemmin. Mittaristoon sytty vihreä kolmiovalo (moottorin ohjauksen vikavalo). Puskee sinistä savua eikä enää melkein ollenkaan mustaa. Moottori pitää aikaisempaa kovempaa dieselin raksutus ääntä..

Vian alettua tarkistin ensin öljyt, öljy oli loppu joten uudet öljyt sisään. Ilmamäärä mittarin vaihdoin, parani vähän mutta ei mitenkään huomattavasti... Kaikki alipaineletkut ja ahtoputket tarkistettu ja ei löytynyt vuotoja.

JOTEN missä vika??? voiko olla että vikatila jää päälle ja pitäis testerillä nollata? vai mistä tätä vikaa pitäis nyt lähteä etsimään?

KIITOS.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1691 : 04.07.2012, 15:57:12 »
Luetutappas vaikka vikakoodit niin saattais olla apua.
Tulee halvemmaks kuin osien vaihto turhaan.

Mutta olisko öljyn vähyys rikkonu turbon mahdollisesti?

Poissa gravicustoms

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1692 : 04.07.2012, 16:02:52 »
Turbo kuitenkin ahtaa about 0.6bar ja vinkuu niinkuin aina ennenkin.. ennen ahoi vähän yli 1bar

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1693 : 04.07.2012, 19:26:48 »
Hukkis jumii auki, sillonha se ahtaa n.0,6..?
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa gravicustoms

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #1694 : 04.07.2012, 21:07:33 »
mistähän se hukkaportin löytää? Ja miten korjataan?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo