Auto -04 S80 moottorina B5244S.
Nähtävästi k.o. auton moottorinlämmitin ei toimi, panssarijohto menee hienosti pohjan alle josta ei näe mitään ja montulle pääsen vasta huomenna.
Osaako kukaan sanoa onko noissa autoissa (oikea) lohkolämmitin, vähän huonompi letkulämmitin vai (kuljettajalle) huono säteilylämmitin.
Calixin tekele siellä on, mutta kun ei näy että millainen.
Kiitos jo etukäteen!
Muistinpas tämänkin!
Vastaan itselleni nyt kun viisaampiakaan ei ole vastaamaan tullut.
K.o. autossa on säteilylämmitin moottorin takana pakosarjan alla.
Ei päältäpäin olisi mitenkään eikä mistään nähnyt.
Oikea lohkolämmitin siis on mielestäni paras moottorin sähkölämmittimistä, siis sellainen joka vastuksella lämmittää suoraan lohkossa olevaa nestettä.
Seuraavaksi huonompi on sitten n.s. letkulämmitin joka liitetään moottorin jäähdytysnesteletkuun.
Siitä huonompia on sitten säteilylämmittimet, niistä parempiliimataan öljypohjaan ja lämmittää edes öljyt vaikkei nestettä (juurikaan) lämmitä.
Sitten on tämä huonoin ja tyhmin jollainen tuossa Volvossani on; säteilylämmitin joka on lohkon kyljessä kiinni, ei lämmitä öljyjä eikä juuri nestettäkään.
No joo, täytyypä tutkiskella saisiko tuohon mitää fiksumpaa lämmitintä...
Vanhaan autoon en raaski polttoaineella toimivaa lämmitintä laittaa, tuplaa vanhan Volvon arvon hankintahinnaltaan...