Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3787518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2175 : 26.10.2012, 06:17:59 »
Kuinka vaihdetaan vaihteistoöljyt -98 940 volvosta jossa M90 laatikko? Entä peräöljyt?

Vanhat ulos ja uudet tilalle  :D Laatikon proput on siellä takapäässä oikealla, ihan päällekäin. Öljyä meni muistaakseni hitusen vajaa 2l, täytetään yläproppua myöten kun auto suorassa.

Perässä ei välttämättä ole tyhjennysreikää pohjassa. Silloin takakansi irroitetaan ja liiman kanssa takaisin (tai uudella tiivisteellä). Siellä kans täytetään yläproppua myöten. Kokeile ensimmäisenä että proppu lähtee auki olemassa olevilla työkaluilla, nimittäin on joskus pirun tiukassa ja öljyjen lisääminen muutakautta on työlästä.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2176 : 26.10.2012, 12:50:56 »
Vanhat ulos ja uudet tilalle  :D Laatikon proput on siellä takapäässä oikealla, ihan päällekäin. Öljyä meni muistaakseni hitusen vajaa 2l, täytetään yläproppua myöten kun auto suorassa.

Perässä ei välttämättä ole tyhjennysreikää pohjassa. Silloin takakansi irroitetaan ja liiman kanssa takaisin (tai uudella tiivisteellä). Siellä kans täytetään yläproppua myöten. Kokeile ensimmäisenä että proppu lähtee auki olemassa olevilla työkaluilla, nimittäin on joskus pirun tiukassa ja öljyjen lisääminen muutakautta on työlästä.
Ja ekana testataan että täyttöproppu aukeaa!

Perän voi tyhjentää sitten ihan vaan aukasemalla alin kopan pultti jossei ole tyhjennysproppua.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2177 : 26.10.2012, 15:21:02 »
Miten mahtaa irrota 92 vuoden 850 vollesta vaihdekepin nuppi?  :idiot2:


Jossen väärin muista, nii sormet ristissä "väkisin", ja toivoo ettei mee rikki  ???


http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=185.msg561#msg561
« Viimeksi muokattu: 26.10.2012, 15:23:02 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2178 : 26.10.2012, 16:12:24 »
anto tälläsen vikakoodin:

ECM-531D Malfunction indicator lamp (MIL), transmission control module (TCM). Faulty signal

mitäs toi nyt tarkkaan ottaen meinaa? aattelin vaan kun vaihteistosta kyse ettei oo mitään vakavaa?

Poissa alekkkksi-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo 940 2.3 STW Classic vm. 1998
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2179 : 27.10.2012, 19:29:50 »
Ostin tänään tämmösen 940 stw classic (b230fk). Ongelmana on että tyhjäkäynti on välillä 1000rpm ja välillä 2500rpm.
Mikä voisi olla vialla? Auto on täysin alkuperäinen jakopää ja kansiremontti tehty äskettäin edellisen omistajan toimesta ja ilmeisesti myös ilmamäärämittari on vaihdettu.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2180 : 27.10.2012, 19:32:01 »
Ostin tänään tämmösen 940 stw classic (b230fk). Ongelmana on että tyhjäkäynti on välillä 1000rpm ja välillä 2500rpm.
Mikä voisi olla vialla? Auto on täysin alkuperäinen jakopää ja kansiremontti tehty äskettäin edellisen omistajan toimesta ja ilmeisesti myös ilmamäärämittari on vaihdettu.
ruikkaas tyhjäkäynti luistiin rost offia. se on siellä imusarjan alla, sellanen pieni putki jossa 2 letkulähtöö ja 1 sähköliitin.

Poissa Bömba

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • ei mittää ni katotaa!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2181 : 28.10.2012, 10:15:59 »
Nythän tuo volvo puski öljyt pihalle, jos jollakulla löytyis 2.5 tdi tekniikkaa ylimäärästä nii saa tarjota  :hello:
Vaan sitä tässä tultii kysymää että kannattaisiko tässä loppujenlopuksi käydä hakemassa ruotsin puolelta tekniikka ja oliskoha joitain hyviä linkkejä paikallisilta purkaamoilta?  :pomo:

Poissa Rasseli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 282
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2182 : 28.10.2012, 10:20:46 »
Mikäs voisi tässä allekirjoittaneen uutukaisesa alkaa antamaan antautumisen merkkejä, kun aloittaa moottorijarrutuksen niin kuljettajan etukulmasta alkaa kuulumaan naputtava/pulputtava ääni. Ääni on voimaikkaimmillaan n.40-60km/h vauhdissa.
Nyk. V60 D5 -11
Ex.  S60 2.4D -08; S60 -03; Nissan primera hb -01;Kawasaki ZX-6R 636 -06

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2183 : 28.10.2012, 15:55:55 »
Mistä AW71 laatikkoon tyhjennysropun tiiviste? Jostain wurthin kuparitiivistelajitelmasta ei sopivaa löytyny. Siniseltä tiskiltä tilasin sellasen joskus kaks kuukautta sitten, mutta eipä oo näkyny eikä kuulunu.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2184 : 29.10.2012, 22:30:33 »
Mistä AW71 laatikkoon tyhjennysropun tiiviste? Jostain wurthin kuparitiivistelajitelmasta ei sopivaa löytyny. Siniseltä tiskiltä tilasin sellasen joskus kaks kuukautta sitten, mutta eipä oo näkyny eikä kuulunu.

ite laitoin JÄPTIN   O-renkaan ja simrit tiivisteen jossa jo o-rengas valmiina, mut koko iha pikkasen liian iso.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3622
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2185 : 30.10.2012, 07:54:21 »
Puhaltimenmoottoriongelma. Puhaltelee vähän oman mielen mukaan sillontällön kaikilla asennoilla.. mistä lähtis metästään vikaa? Man. Ilmastointi ja pullaposki v70 tdi kyseessä.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2186 : 30.10.2012, 08:32:19 »
Puhaltimenmoottoriongelma. Puhaltelee vähän oman mielen mukaan sillontällön kaikilla asennoilla.. mistä lähtis metästään vikaa? Man. Ilmastointi ja pullaposki v70 tdi kyseessä.

Taitaa alkaa olla hiilet loppu moottorista. Vaihda puhaltimen moottori jos se kolistelemalla alkaa aina puhaltaa.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa alekkkksi-

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • Volvo 940 2.3 STW Classic vm. 1998
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2187 : 30.10.2012, 15:16:26 »
ruikkaas tyhjäkäynti luistiin rost offia. se on siellä imusarjan alla, sellanen pieni putki jossa 2 letkulähtöö ja 1 sähköliitin.
Elikkä ruikkasin tyhjäkäyntiluistiin rost offia ja ongelma ei häipynyt mihinkään.. olisiko vielä muita konsteja?

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2188 : 30.10.2012, 15:40:03 »
Mikäs voisi tässä allekirjoittaneen uutukaisesa alkaa antamaan antautumisen merkkejä, kun aloittaa moottorijarrutuksen niin kuljettajan etukulmasta alkaa kuulumaan naputtava/pulputtava ääni. Ääni on voimaikkaimmillaan n.40-60km/h vauhdissa.

Tulis äkkiä mieleen moottorin tukikumit etenkin se ylimmäinen tai sitten tukivarren nivelet/kumipuslat sököt. Millä vaihteella => moottorijarrutus kovenee pienillä vaihteilla=> vääntelee paikkojakin kovemmin. Tosin moottorinkumit vemputtaa manuaaleissa vaihdekeppiä kun ovat sököjä. Vai seuraako se ääni moottorin kierroksia?. Auto paikallaan ja käsijarru päällä kun vapaalla käsin yrittää pyörittää rengasta niin tukivarren huonot kumit taas joustaa ja sallii pyörän liikkua eestaas. Tossa jotain aluks...
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa _Jannu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #2189 : 30.10.2012, 19:03:41 »
joo elikkä oli 760 volvosta laturi pimeenä ja nyt kun vaihdoin laturin auton käynnistää niin mittaristosa jännite mittari ei nouse mihinkään mutta kerran ku polkasee kaasua se nousee siihen normaaliin. ja myös kaikki varoitusvalot palaa mittaristossa samallailla kuin ennenkin. Eli öljynpaine, lataus, jarrujärjestelmä ja käsijarrun varoitusvalot. Mistäs päin alan vikaa etsiä?
-s80 t6 executive
-760 2.3 turbo

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy