Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3793516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3135 : 22.04.2013, 17:38:57 »
Alaosa taisi olla muoviniiteillä ja yläosa klipsuilla? Lisäksi lokareissa niin, että se piti vetää eteenpäin. Oli irti viime kesänä, enkä tietysti ottanut mitään hyviä kuvia...
Helpointa lienee ottaa koko puskuri irti ensin ja irroittaa kuoret sitten, näkee hyvin miten se on kiinni. Neljä pulttia auki takapuolelta niin saa koko paketin irti.
Puskurin palkki, muoviniitit
« Viimeksi muokattu: 22.04.2013, 17:44:24 kirjoittanut Acke »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3136 : 22.04.2013, 17:44:06 »
Alaosa taisi olla muoviniiteillä ja yläosa klipsuilla? Lisäksi lokareissa niin, että se piti vetää eteenpäin. Oli irti viime kesänä, enkä tietysti ottanut mitään hyviä kuvia...
Helpointa lienee ottaa koko puskuri irti ensin ja irroittaa kuoret sitten, näkee hyvin miten se on kiinni. Neljä pulttia auki takapuolelta niin saa koko paketin irti.

Mulla on liian iso rengas pullauttanut tuon lokarikiinnityksen hahlostaan.  Ja ei tietysti asetu muuta kun irroittamalla kuori ja työntämällä takasin..

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3137 : 22.04.2013, 17:45:56 »
Aa, no siinä tapauksessa taitaa riittää, että otat ne pultit auki.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3138 : 22.04.2013, 17:49:24 »
Aa, no siinä tapauksessa taitaa riittää, että otat ne pultit auki.
Jep. Törmäysiskareista mutterit auki ja mahdolliset lohkolämppärin piuhat yms löysää, puskuria eteenpäin ja työntä takasin, tod näk riittää pelkästään ongelmapuolen aukaisu.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3139 : 22.04.2013, 18:58:47 »
Aa, no siinä tapauksessa taitaa riittää, että otat ne pultit auki.
Jep. Törmäysiskareista mutterit auki ja mahdolliset lohkolämppärin piuhat yms löysää, puskuria eteenpäin ja työntä takasin, tod näk riittää pelkästään ongelmapuolen aukaisu.

Näin tein.  8)  Täng juu!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3140 : 23.04.2013, 18:27:53 »
VW Transporter T4 2,5 TDi 96-03 tiiviste sopii suoraan siihen Volvon venttiilikoppaan

 P> Appiukkoni kiittää ja kuittaa! Kuulemma tuli vetojakin enempi, kun laittoi sen IMM:ltä ahtimelle menevän letkun kuntoon.
Eli mätänetistä jos joku tilailee tuota kopan tiivistettä V70 TDI:hin, niin Transporter T4 tiiviste on samanmuotoinen!

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3141 : 24.04.2013, 20:09:51 »
Olis pari kyssäriä kakssatkuun liittyen:

1. Miten tuo pitkä alalista lähtee helmasta pois? Pitääkö vain karusti kammeta rutarilla pois vai onko joku virallinen tekniikka?

2. Miten 245 kattoverhoilu tulee irti? Sedanissa oli helppo, mutta en äkkiseltään hoksannu miten on kartanossa takaanta kiinni.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1293
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3142 : 24.04.2013, 20:15:15 »
Olis pari kyssäriä kakssatkuun liittyen:

1. Miten tuo pitkä alalista lähtee helmasta pois? Pitääkö vain karusti kammeta rutarilla pois vai onko joku virallinen tekniikka?

2. Miten 245 kattoverhoilu tulee irti? Sedanissa oli helppo, mutta en äkkiseltään hoksannu miten on kartanossa takaanta kiinni.

1 Vanha leveä leipäveitsi hyvä kylki-ja alalistojen irroittamiseen.
2 Joskus varaosa-autosta ottanut pois ja oli muistaakseni sellanen hyvän olon tunne, kun ei tarvinnut laittaa takaisin :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3143 : 24.04.2013, 20:20:41 »
2. Miten 245 kattoverhoilu tulee irti? Sedanissa oli helppo, mutta en äkkiseltään hoksannu miten on kartanossa takaanta kiinni.
Siinä on sellainen musta muovilista joka kiertää koko kattoverhoilun mikä pitää muljauttaa sieltä reunan takaa. Sitten n. 40cm välein menee reunasta reunaan sellanen peltinen läpyskä minkä saa ihan vetämällä pois
No kun halvalla sai.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4645
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3144 : 24.04.2013, 20:36:20 »
Siinä on sellainen musta muovilista joka kiertää koko kattoverhoilun mikä pitää muljauttaa sieltä reunan takaa. Sitten n. 40cm välein menee reunasta reunaan sellanen peltinen läpyskä minkä saa ihan vetämällä pois
eli vedät siitä reunasta itseesipäin ja alaspäin.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3145 : 25.04.2013, 12:01:15 »
Oon ostamassa Volvo S40 2.4i vm2006 ajettu 100tkm.
Huomasin vaan, että tyhjäkäynillä kuuluu semmonen pieni kolkatus vaihteiston puolelta
ja häviää kun painaa kytkimenpohjaan. Käytin autoa, autotohtorilla joka huomasi saman.
Samalla huomattiin myös, että auto tärisee pirusti 2000rpm kieroksilla johon ei ainakaan
kytkimen painaminen auta. Paluumatkalla huomasin, että kyllähän tärinä tuntuu vähän tyhjäkäynnilläkin..
Käynnistäessä kuuluu myös vaihdelaatikon puolelta semmonen jännä rohahdus. Ei kyllä joka kerta.
Vaihteet ja kytkin tuntui toimivan ihan oikein. Näin myös tohtorin mielestäkin.

Muuten auto oli autotohtorin mielestä priima kunnossa. Alusta, jarrut, ym moitteettomassa kunnossa.

Myyjäliike aikoi ottaa auton nyt tutkittavaksi koska sanoin, että kauppoja ei tule jos tuo asia ei selviä.
Mikähän tuolla nyt mahdollisesti voisi olla?
« Viimeksi muokattu: 02.07.2013, 18:35:24 kirjoittanut zemex »

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3146 : 25.04.2013, 12:20:02 »
Painelaakeri. Kokeilitko, rohahtaako kytkin pohjassa startatessa?
Jäitä housuun!

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3147 : 25.04.2013, 12:34:02 »
Painelaakeri. Kokeilitko, rohahtaako kytkin pohjassa startatessa?

Kytkin pohjassa kun starttas niin kuulu semmonen rohahdus laatikonpuolelta.
Aiheuttaako se painelaakeri sitten kierroksilla kova tärinää ja kalkatusta? Itellä tuli
mieleen kaksoimassa mutta voiko se noilla kilometreillä? Tai no kaikkihan on mahdollista mutta kuitenkin.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3148 : 25.04.2013, 12:50:31 »
Kytkin pohjassa kun starttas niin kuulu semmonen rohahdus laatikonpuolelta.
Aiheuttaako se painelaakeri sitten kierroksilla kova tärinää ja kalkatusta? Itellä tuli
mieleen kaksoimassa mutta voiko se noilla kilometreillä? Tai no kaikkihan on mahdollista mutta kuitenkin.
Itse jättäisin tuon yksilön kauppaan. Ei sen kaksoismassan pitäs olla vielä noilla kilometreillä valmis, mutta kuten sanoit, kaikki on mahdollista.
Jäitä housuun!

Poissa zemex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3149 : 25.04.2013, 13:05:29 »
Itse jättäisin tuon yksilön kauppaan. Ei sen kaksoismassan pitäs olla vielä noilla kilometreillä valmis, mutta kuten sanoit, kaikki on mahdollista.

Vaikka tuo asia tulisi kuntoon?
Toisaalta on käynyt mielessä kyllä, että antaa olla.

Mutta sitten alkaa tökkimään kun noilla varusteilla ei montaa samanlaista löydy.  :D Eli summum varustelu, parhaat audiot, sähköisesti säädettävät penkit, parkkitutka, navi, ym, huollot tehty ajoissa ja merkkiliikkeessä, öljyt 10tkm välein, jakopää 1kk sitten tehty, uudet kesärenkaat. Autotohtorin tutkittavana kun oli niin sai kehuja kaikilta osa alueilta paitsi tuo ääni.

 

Kulkukoira  Proturbo