Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801292 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3285 : 12.05.2013, 10:26:08 »
Tuossa vähän periaatetta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11013.0
periaate on kutakuinkin tiedossa, 2litrasen ruiskun osissa ei kaiketi ole eroavaisuuksia 2.3 nähden, koska tuntuu siltä että ruiskun palikat vaihtuu suosiolla ei oikee muutakaan pysty tekemään.
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3286 : 12.05.2013, 19:38:15 »
Onko miten paha homma tehdä M46 laatikkoon mittarinvaijerille lähtö? Ja mitä käytännön eroa noilla eri ylivaihteilla on P, J P/J?

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3287 : 12.05.2013, 23:14:30 »
sama ongelma muuten mutta meillä autio ei edes lupaa käyntiilähtemistä, ja bensan saanti ogelma on mutta kun ei tiedä mistä ettiä vikaa kun suutimille asti tulee bensaa mutta suutimen läpi ei tule, pääpumpu ilmeisesti tuottaa ruiskulle tarvittavan paineen ja paine vaa suutimen kun on ruiskutus vuorossa.? meidä projektisa on myös tuo B200E. pensa pumppu on käytännössä uus ja ruiskun rele kanssa, tankin nosto pumpu ei ole uusi mutta toimii sekin ja nostaa bensaa,  voisko joku antaa pikaisen vinkin millä saadaan auto käymään, ellei mitään apuja kerkiä tulemaan niiin vaihdetaan pikkuhiljaa kaikki ruiskun osta B230E mootorista
vika löyty vain juovuksissa tehdyistä kytkennöistä pumpussa mikä tuli auton alle, mutta kiitos kuitenkin avusta mitä tarjositte ja vieläpä nopeasti
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3288 : 13.05.2013, 14:54:51 »
Onko miten paha homma tehdä M46 laatikkoon mittarinvaijerille lähtö? Ja mitä käytännön eroa noilla eri ylivaihteilla on P, J P/J?

Ei onnistu kun siellä ei ole mitään mikä välittäisi kierrokset vaijerille. Ovat juurikin eri tyyppisiä, männissä ja kytkinpinnoissa eroa.
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Live

  • Aluevalvoja markkinapaikka
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3289 : 13.05.2013, 15:25:56 »
Onko miten paha homma tehdä M46 laatikkoon mittarinvaijerille lähtö? Ja mitä käytännön eroa noilla eri ylivaihteilla on P, J P/J?
Selviää kun aukaisee peräkopan ,osassa akseleista on hampit eli kaipaa vain  200:sta peräkopan ja mittarin lähdölle rattaan.

 

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3290 : 13.05.2013, 17:05:25 »
Niinpä, kun vain sattuu olemaan sellaiset. Itsellä ei ole käynyt tuuria noissa. ???
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3291 : 13.05.2013, 17:52:24 »
Paha lähtä aukomaan, kun ei kuitenkaan oma loota ole. Ja sitten jos ei passaa, niin turha ostos.  :-\ Toisaalta laatikko on paistettu 1983 ja voisi siten sisältää samat hilut kuin 240:n vastaava.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3292 : 13.05.2013, 19:38:10 »
Kyllä 83 vm 240 laatikon sitten pitäisi sopia sellaisenaan,kun minullakin on sitä ikäluokkaa omassa 240. Sähkövermeet mittaristoon tuli vasta 86. Niin eli se laatikko on 7 sarjan, että en tiedä varmaksi löytyykö niistä paikkaa noille Live.n mainitsemille sisäkaluille. Varmaan vaikea sitä muuten todeta, jollei sitten jostain numeroista näe. Kuten sanottu seiskan laatikoita ei ole niin paljoa soviteltu, että tietäisin näkeekö sen jostain purkamatta. Onhan se toisaalta erikoista jos silloinkin olisi kaksia kuoria tehty rinnakkain Volvoihin. Eli vanhemman tyypin yv lootassa sitten voisi olla, P-type oli muistaakseni uudempi. korjatkaa jos muistan väärin ;)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2013, 19:51:22 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3293 : 14.05.2013, 18:10:21 »
740, B200F ja ilmastointi. Ilmastointi päällä ajaessa auto nykii lievästi. Mistähän tuo vois johtua? Normaalisti ei oireile, mutta vain ilmastoinnilla.

Poissa Vanhalankku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3294 : 14.05.2013, 18:17:31 »
Terve. Auto 244 -74 b21a. Laturi oisko boschin kolmijohtonen vaihtovirta.
Laturin heräte ei toimi. Vedetty uusi johto mittaristolle asti mutta ei siltikään, eli mittaristo varmaan sisältä muussina kun valotkin palaa miten sattuu yms. Mutta jos joku ulkomuistista muistaa mihin pinniin mittaristossa heräte menee niin voi kertoa, on mahollista että oon laittanut sen ite väärään paikkaan mitä kyllä epäilen.
Patenttiratkaisuna ollu nyt sellanen että pellin alla käyny tökkäämässä herätejohtoa plus-napaan kun auton on käynnistäny niin alkanu sitten lataamaan, sitten johto pois.

Kysymys: Voinko ryöstää sytytyspuolan plussasta virran laturin herätteelle + väliin vastus tai polttimo? Tuohon puolan johtoonhan tulee virta kun kääntää avaimesta, jatkuvaa virtaahan ei herätteelle kärsi laittaa. Latauksen merkkivalo ei luonnollisestikaan sitten toimi mutta se on epäolennaista tässä autossa.

Mietin sitä että laturi työntää herätettä myöten takaisinpäin sen 14.5V puolaa kohden, toki välissä oleva vastus/polttimo siitä rokottaa. Mitä puola sanoo vai sanooko mitään?

Joku sähkömies voisi kertoa että onko tuossa kokoonpanossa jokin järkyttävä probleema.
Kiitos etukäteen  :hello:

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3295 : 14.05.2013, 18:20:47 »
Koiranluun vaihdosta kysysin...

Onko siinä muuta ku keula ylös ja pultit auki ja uus tuki paikoilleen? Saako vaihdettua jos vaan yks nurkka kerrallaan on ylhäällä?

Entäs kiristys, pitäiskö auto olla ns. pyörillään kun kiristää ja kelpaako rannemomentti?

Auto ykköskoppanen V70

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3296 : 14.05.2013, 18:59:19 »
Koiranluun vaihdosta kysysin...

Onko siinä muuta ku keula ylös ja pultit auki ja uus tuki paikoilleen? Saako vaihdettua jos vaan yks nurkka kerrallaan on ylhäällä?

Entäs kiristys, pitäiskö auto olla ns. pyörillään kun kiristää ja kelpaako rannemomentti?

Auto ykköskoppanen V70

Onnisuu kunhan on jonkulaista vääntörautaa että vakaajan saat kammettua alas.

Ja ranne momentti on ihan riittävä
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3297 : 14.05.2013, 22:08:25 »
Minkä kokoisia avaimia tarvitsee aurauskulmien säätöön -91:ssä 945:ssa? Eli siis raidetangon pään lukitukseen, raidetankoon ja säätömutteriin käyvät avaimien koot kiitosh?

Edessä varmaan sentti-kaksi aurausta. >:( Uraisella ja tuulisella tiellä aivan helvetillisen vaikea pitää kaistalla yli 100km/h vauhdissa. Kokoajan loikkii jonnekkin ja kampeaa miten sattuu. Apukuljettajan puoleisen renkaan ulkohartia on kulunut 100km matkalla "ruvelle", eli pari milliä hävinnyt ulkohartiasta pintaa. >:( Kaikki alkoi alapallonivelen vaihdon jälkeen, kaikki puslat&nivelet ovat kunnossa eikä mikään kolise. Alle 60km/h on todella kiva ajella, sen yli aivan järkyttävä jos on yhtään uria tai tuulta. :o

Poissa vessakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Musta savu on terveellistä....itsetunnolle ainakin
    • Leipätyö
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3298 : 14.05.2013, 23:09:08 »
Terve. Auto 244 -74 b21a. Laturi oisko boschin kolmijohtonen vaihtovirta.
Laturin heräte ei toimi. Vedetty uusi johto mittaristolle asti mutta ei siltikään, eli mittaristo varmaan sisältä muussina kun valotkin palaa miten sattuu yms. Mutta jos joku ulkomuistista muistaa mihin pinniin mittaristossa heräte menee niin voi kertoa, on mahollista että oon laittanut sen ite väärään paikkaan mitä kyllä epäilen.
Patenttiratkaisuna ollu nyt sellanen että pellin alla käyny tökkäämässä herätejohtoa plus-napaan kun auton on käynnistäny niin alkanu sitten lataamaan, sitten johto pois.

Kysymys: Voinko ryöstää sytytyspuolan plussasta virran laturin herätteelle + väliin vastus tai polttimo? Tuohon puolan johtoonhan tulee virta kun kääntää avaimesta, jatkuvaa virtaahan ei herätteelle kärsi laittaa. Latauksen merkkivalo ei luonnollisestikaan sitten toimi mutta se on epäolennaista tässä autossa.

Mietin sitä että laturi työntää herätettä myöten takaisinpäin sen 14.5V puolaa kohden, toki välissä oleva vastus/polttimo siitä rokottaa. Mitä puola sanoo vai sanooko mitään?

Joku sähkömies voisi kertoa että onko tuossa kokoonpanossa jokin järkyttävä probleema.
Kiitos etukäteen  :hello:
En lankun mittaristosta muista miten menee,mutta: Laturi tuuppaa täyden jännitteen D+ navasta takaisinpäin kun laturi lataa. Tähän perustuu latauksen merkkivalon sammuminen. Samoin kun se että autoa sammutettaessa latauksen merkkivalo palaa niin kauan kuin moottori vielä pyörii. Eli vaikka sieltä puolalta virta KUNHAN siinä on polttimo välissä. Joku 2w riittää ja jos laitat vaiks ajovalopolttimon niin auto ei enää sammu avaimesta  :nohnoh.
Veeceeteenkympillä mennään....ja portterilla...tdi se olla pitää,,,

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3169
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #3299 : 15.05.2013, 00:00:42 »
Koiranluun vaihdosta kysysin...

Onko siinä muuta ku keula ylös ja pultit auki ja uus tuki paikoilleen? Saako vaihdettua jos vaan yks nurkka kerrallaan on ylhäällä?

Entäs kiristys, pitäiskö auto olla ns. pyörillään kun kiristää ja kelpaako rannemomentti?

Auto ykköskoppanen V70

Mutta helpottaa hommaa paljon jos saat toisen puolen yht-aikaa ilmaan...

 

Proturbo  Autodiagnoosi