RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16021 Vastauksia
  • 4069755 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5070 : 06.01.2014, 15:00:26 »
Miten M47 laatikosta lähtee kytkinvaijeri irti?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5071 : 06.01.2014, 15:10:05 »
Miten M47 laatikosta lähtee kytkinvaijeri irti?
Säätö niin löysälle kuin ikinä vaan menee, sitten kumi ja vaimenninpalikka pois vaijerin ympäriltä ja pujotat vaijerin pois.

Helppo homma noin selitettynä, käytännössä ensin kiroilee vaijerin löysäämisen kanssa, sitten tuon helevetin kumin (leikkaa halki, ei irtoa muuten) ja kasaaminenkin on yhtä juhlaa.
Jäitä housuun!

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1295
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5072 : 06.01.2014, 15:13:40 »
Säätö niin löysälle kuin ikinä vaan menee, sitten kumi ja vaimenninpalikka pois vaijerin ympäriltä ja pujotat vaijerin pois.

Helppo homma noin selitettynä, käytännössä ensin kiroilee vaijerin löysäämisen kanssa, sitten tuon helevetin kumin (leikkaa halki, ei irtoa muuten) ja kasaaminenkin on yhtä juhlaa.

Ja jokunen on saattanut muutaman hetken tuumia, että miten hitossa se kumi on paikalleen alkujaan saatu.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5073 : 06.01.2014, 15:18:04 »
Ja jokunen on saattanut muutaman hetken tuumia, että miten hitossa se kumi on paikalleen alkujaan saatu.
Lämpö on mielenkiintoinen juttu.
Jäitä housuun!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5074 : 06.01.2014, 16:12:05 »
Eli uskot vian piilevän säätimessä? Niitäkin kahta kokeiltu, nää on käytettyjä toki mitä kokeilen ja ehjistä autoista en taida uskaltaa kokeilla mutta taitaa mulla ainakin yksi vielä olla minkä kanssa ainakin LH:llinen auto on toiminut hyvin niin sitä voisi kokeilla. Palaan muutaman tunnin päästä mittaustuloksien kanssa  ;D

Säädin on todennäköisesti toimiva. Nyt vaan koko järjestelmä muodostaa säätimen toiminta-alueella sopivan impedanssin, jolloin systeemi alkaa värähtellä. Ja koska vinokoneen laturi saa herätteen sieltä latausvalolta, niin tutkisin asiaa sieltä latausvalon puolelta.

Ongelman voi aiheuttaa diodivikainenkin laturi mutta maadoituksia en unohtaisi.

Muuttuuko käynti sen mukaan mitä laturilla on kuormaa, tyyliin valot, takalasin lämmitin, puhallin täysillä yms.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5075 : 06.01.2014, 16:20:17 »
Katsoin taas uudestaan tuon videon, ja kyllä!  Parasiittistä oskilointia siellä on, koska DC-jännite vaeltaa 8-14 voltin nurkissa. Mitä se ei toimivalla systeemillä tee!

Tosin oudon korkea vaihtojännitekomponenttikin siellä on.  Tulee mieleen, että suuttimet potkivat iloisesti takaisinpäin. Joten imusarjan maadoitus kannattaa myös tarkistaa, kuten sen motikankin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ToniL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5076 : 06.01.2014, 17:37:57 »
Oiskohan jollaki kuvia tai hyvin tarkkoja ohjeita siitä, miten tuo kattoluukku oikein sääjetään kun se minusta jää liian korkealle takareunasta ja vastaavasti edestä liian alas?
Auto on kakkoskorinen V70  :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5077 : 06.01.2014, 17:40:25 »
Oiskohan jollaki kuvia tai hyvin tarkkoja ohjeita siitä, miten tuo kattoluukku oikein sääjetään kun se minusta jää liian korkealle takareunasta ja vastaavasti edestä liian alas?
Auto on kakkoskorinen V70  :)
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?128182 ?
No kun halvalla sai.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5078 : 06.01.2014, 17:56:35 »
Säätö niin löysälle kuin ikinä vaan menee, sitten kumi ja vaimenninpalikka pois vaijerin ympäriltä ja pujotat vaijerin pois.

Helppo homma noin selitettynä, käytännössä ensin kiroilee vaijerin löysäämisen kanssa, sitten tuon helevetin kumin (leikkaa halki, ei irtoa muuten) ja kasaaminenkin on yhtä juhlaa.

Kiitos! Laatikko saatu pois. Oli yhtä juhlaa irroittaa laatikkoa pihalla vaatteet likimärkinä. Olishan ne kuivat tilat ihan jees, mutta ei voi mitää  :D

Poissa ToniL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3344
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5080 : 06.01.2014, 22:50:41 »
Säädin on todennäköisesti toimiva. Nyt vaan koko järjestelmä muodostaa säätimen toiminta-alueella sopivan impedanssin, jolloin systeemi alkaa värähtellä. Ja koska vinokoneen laturi saa herätteen sieltä latausvalolta, niin tutkisin asiaa sieltä latausvalon puolelta.

Ongelman voi aiheuttaa diodivikainenkin laturi mutta maadoituksia en unohtaisi.

Muuttuuko käynti sen mukaan mitä laturilla on kuormaa, tyyliin valot, takalasin lämmitin, puhallin täysillä yms.
Hankala on tuota mittailua tehdä kun ei tuo pysy käynnissä jos laturi alkaa lataamaan. Kaasun painallus vain pahentaa tilannetta..

Katsoin taas uudestaan tuon videon, ja kyllä!  Parasiittistä oskilointia siellä on, koska DC-jännite vaeltaa 8-14 voltin nurkissa. Mitä se ei toimivalla systeemillä tee!

Tosin oudon korkea vaihtojännitekomponenttikin siellä on.  Tulee mieleen, että suuttimet potkivat iloisesti takaisinpäin. Joten imusarjan maadoitus kannattaa myös tarkistaa, kuten sen motikankin.
Imusarjan tai siis ne mitä suutin tukissa on, ne herkistelin. Sitä latausvalo/heräte hommaa voisi vielä kokeilla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5081 : 07.01.2014, 01:06:41 »
Oisko pikaisia vinkkejä miten sais 940 kuskinpuolen alapallon irti, on ruiskittu purkki wd40 joka väliin, sitten otin isoilla putkipiheillä kiinni siitä kierteen alaosassa olevasta tasaisesta kohdasta ja pyöräytin, meni poikki. Otin kierreosasta, meni poikki. Tuota ennen koitin hakata. Pullotunkilla ei aivan mahdu painamaan, ja muutenkin yksin vähä extremeä tommoset. Mitään speciaali pallonivel-työkaluja en omista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4488
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5082 : 07.01.2014, 02:26:16 »
Hankala on tuota mittailua tehdä kun ei tuo pysy käynnissä jos laturi alkaa lataamaan. Kaasun painallus vain pahentaa tilannetta..
Imusarjan tai siis ne mitä suutin tukissa on, ne herkistelin. Sitä latausvalo/heräte hommaa voisi vielä kokeilla.

Kokeile tuoda heräte laturill suoraan akulta 1W polttimon kautta!  Jos pelaa hyvin, niin vika on jossain mittariston suunnalla.

Ja muista laittaa se polttimo väliin, ettei mitään kärähdä kokeilussa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5083 : 07.01.2014, 07:44:19 »
Oisko pikaisia vinkkejä miten sais 940 kuskinpuolen alapallon irti, on ruiskittu purkki wd40 joka väliin, sitten otin isoilla putkipiheillä kiinni siitä kierteen alaosassa olevasta tasaisesta kohdasta ja pyöräytin, meni poikki. Otin kierreosasta, meni poikki. Tuota ennen koitin hakata. Pullotunkilla ei aivan mahdu painamaan, ja muutenkin yksin vähä extremeä tommoset. Mitään speciaali pallonivel-työkaluja en omista.
Osta semmoinen lyöntikiila (haarukka) ja leka. Samaten jos toholla vetää kuumaksi sen alatukivarren silmän niin voi auttaa. Yksi niksi on kans antaa siihen alatukivarren silmään molemmille puolille yhtäaikaa lekaa (silmä käväisee aavistuksen soikeana ja pallonivel irtoaa).

Mutta mikään lämmittely ym. ei kaverin 740:ssä auttanut, vaan alapallo irtosi lyöntihaarukalla ja ISOLLA lekalla puolen tunnin jumalattoman hakkaamisen jälkeen. Oli tiukassa...

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5084 : 07.01.2014, 11:02:20 »
Osta semmoinen lyöntikiila (haarukka) ja leka. Samaten jos toholla vetää kuumaksi sen alatukivarren silmän niin voi auttaa. Yksi niksi on kans antaa siihen alatukivarren silmään molemmille puolille yhtäaikaa lekaa (silmä käväisee aavistuksen soikeana ja pallonivel irtoaa).

Mutta mikään lämmittely ym. ei kaverin 740:ssä auttanut, vaan alapallo irtosi lyöntihaarukalla ja ISOLLA lekalla puolen tunnin jumalattoman hakkaamisen jälkeen. Oli tiukassa...
Riittää siihen silmään kun lyö yhdelläkin lekalla. Tällä konstilla itse noita irroittelen, ja sitten vasta niitä erikoistyökaluja jos ei 10 minuutin takomisen jälkeenkään irtoa  ::) jos ei ehjänä irti tarvii saada niin kunnolla lämpöä ja sen jälkeen sitä wd-40 riittävästi(puoli purkkia) kartion väliin ja antaa imeytyä vähän aikaa niin lähtee irti.

 

Futurez  Kulkukoira