Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3801403 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5040 : 05.01.2014, 15:51:34 »
eikös taakse saa ainakin ns siankorvia?
joo nyt löyty se oikea nimi :)
siispä teemme tuollaiset

Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4927
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5041 : 05.01.2014, 15:55:04 »
joo nyt löyty se oikea nimi :)
siispä teemme tuollaiset

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei mulla ainakaan suurta apua ollu nuista, paskaa ja lunta kertyy melkeen saman verran ku ennenki :-\
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5042 : 05.01.2014, 17:30:06 »
744 B200ET surullisen kuuluisa jäärata-auto..

Korjasin tai siis ehjäsin yhen laturin toisen siis ja löin kiinni, lataa 14.3 kuten vanha oma laturinsakin mutta kappas, sama homma, laturi kun on kiinni ni alkaa humppaus ja ei autolla oikeestaan voi ajaa. Laturi (hihna) veke ja akkujännitteellä mennään ni toimii iha normaalisti = oikein. Humppaa siis kierroksia ikäänkun jumalaton imuvuoto olis.

Maattopaikat tsekkailin mutta ei niissä mitään kummallista. Alko siis joskus kesällä yhen äkkiä tekeen tota, sillon otettiin vaan laturi poies ja eipä sillä paljon ajoa ole ollutkaan, luulin että vika laturissa mutta sama homma toisella laturilla.

Jotain ideaa heittää vai ajellaanko ilman laturia.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5043 : 05.01.2014, 18:52:42 »
744 B200ET surullisen kuuluisa jäärata-auto..

Korjasin tai siis ehjäsin yhen laturin toisen siis ja löin kiinni, lataa 14.3 kuten vanha oma laturinsakin mutta kappas, sama homma, laturi kun on kiinni ni alkaa humppaus ja ei autolla oikeestaan voi ajaa. Laturi (hihna) veke ja akkujännitteellä mennään ni toimii iha normaalisti = oikein. Humppaa siis kierroksia ikäänkun jumalaton imuvuoto olis.
Maattopaikat tsekkailin mutta ei niissä mitään kummallista. Alko siis joskus kesällä yhen äkkiä tekeen tota, sillon otettiin vaan laturi poies ja eipä sillä paljon ajoa ole ollutkaan, luulin että vika laturissa mutta sama homma toisella laturilla.
Jotain ideaa heittää vai ajellaanko ilman laturia.
mittaristossa vika tai sulaketaulussa? ???

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5044 : 05.01.2014, 18:57:13 »
Mitäs niissä? Ei ole toista mittaristoa tuohon koittaa nyt oikein :(

Kävin ajelemassa ilman laturia, hyvin potkii.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5045 : 05.01.2014, 19:16:02 »
Mitäs niissä? Ei ole toista mittaristoa tuohon koittaa nyt oikein :(

Kävin ajelemassa ilman laturia, hyvin potkii.
heräteen puuttumista mittaristosta mietin. Kerran yksi liitin laittamatta mittaristoon ja ei ladannut, omassa autossa on samat mitttarit kun 9xx sarjassa.
Oliko öljypohjan vieressä maajohtoa? Siellä on joskus kiinnitys löystynyt.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2014, 19:19:45 kirjoittanut tulijyrä »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5046 : 05.01.2014, 19:35:40 »
Mitäs niissä? Ei ole toista mittaristoa tuohon koittaa nyt oikein :(

Kävin ajelemassa ilman laturia, hyvin potkii.

Tarkasta jännitteensäätimen maadoitukset ja kontaktit, sitten herätevirtapiuha ja mittariston maadoitus.
Mutta jännitteensäätimen vaihtamistakin kannattaa kokeilla.

Sinun jännitteen säätimesi oskiloi, joten sen laturin tuottama jännite vaihtelee ja sen kuorma koneelle vaihtelee samalla tavalla.

Mittaa piruuttasi laturin lähtöjännite vaihtojännitemittauksella. Sieltä ei pitäisi tulla edes volttin vertaa vaihtojännitettä, jos kaikki on kunnossa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5047 : 05.01.2014, 20:15:51 »
Siiiis.. ongelmahan ei ole se, etteikö laturit lataisi vaan että moottorinohjaus alkaa temppuilla kun laturi lataa  ???

Jännitteensäätimet roplattu puhdistettu liitokset ja voideltukin molemmista latureista, niissä en usko vian piilevän.

Täytyy kattoa tuo vaihtojännitemittaus homma, jos jollain ilveellä jaksan ruuvata sen laturin sinne paikalleen. Tässä iskee se laiskuus tähänkin nuppiin  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5048 : 05.01.2014, 20:16:34 »
Btw missähän kohden mittariston maadoitus piilee, jossain rattipylväässä vai a pilarin juuressa olevassa maattopisteessä  ???
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4486
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5050 : 06.01.2014, 02:09:48 »
Siiiis.. ongelmahan ei ole se, etteikö laturit lataisi vaan että moottorinohjaus alkaa temppuilla kun laturi lataa  ???
Jep!

Vaihtojännitekomponentti tekee Eculle kiusaa, kun sen elektrolyyttikondensaattorit ovat kuivuneet.
Oskiloskoopilla tämänkin jäljille pääsisi heti!  :hello:

Jännitteensäätimet roplattu puhdistettu liitokset ja voideltukin molemmista latureista, niissä en usko vian piilevän.
Täytyy kattoa tuo vaihtojännitemittaus homma, jos jollain ilveellä jaksan ruuvata sen laturin sinne paikalleen. Tässä iskee se laiskuus tähänkin nuppiin  ;D

Kyseessä on 70% varmuudella parasiittinen jännitesäätimen värähtely. Relesäätimissäkin sitä tapahtui silloin tällöin.
Yhdessä huonojen konkkien kanssa tuo aiheuttaa ongelmia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5051 : 06.01.2014, 08:33:17 »
Eli uskot vian piilevän säätimessä? Niitäkin kahta kokeiltu, nää on käytettyjä toki mitä kokeilen ja ehjistä autoista en taida uskaltaa kokeilla mutta taitaa mulla ainakin yksi vielä olla minkä kanssa ainakin LH:llinen auto on toiminut hyvin niin sitä voisi kokeilla. Palaan muutaman tunnin päästä mittaustuloksien kanssa  ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5052 : 06.01.2014, 10:13:52 »
745:sen kuskin turvavyön lukko alko temppuilemaan, solki ei enää mene lukkoon. Se lukko on ilmeisesti jäänyt siihen asentoon että solki olisi paikoillaan jne. Pystyykö/kannattaako tuota korjata vai vaan jostain toimiva kampe tilalle?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5053 : 06.01.2014, 10:31:03 »
745:sen kuskin turvavyön lukko alko temppuilemaan, solki ei enää mene lukkoon. Se lukko on ilmeisesti jäänyt siihen asentoon että solki olisi paikoillaan jne. Pystyykö/kannattaako tuota korjata vai vaan jostain toimiva kampe tilalle?
Kyllähän sen saa purettua, mutta maksaako vaivaa, toimivan purkuosan reaaliarvo on ehkä 25e.
Jäitä housuun!

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5054 : 06.01.2014, 10:32:20 »
Eli uskot vian piilevän säätimessä? Niitäkin kahta kokeiltu, nää on käytettyjä toki mitä kokeilen ja ehjistä autoista en taida uskaltaa kokeilla mutta taitaa mulla ainakin yksi vielä olla minkä kanssa ainakin LH:llinen auto on toiminut hyvin niin sitä voisi kokeilla. Palaan muutaman tunnin päästä mittaustuloksien kanssa  ;D
No tästäpä tärkeimmät selviää. Eka auto käyntiin ilman laturin herätettä ja sitten heräte kiinni. Kyseessä siis auton orig. laturi mihkä vaihoin nyt varmasti ehjän säätimen.

http://www.youtube.com/watch?v=MbttU2zvxsg&feature=youtu.be
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

KL-varaosat  Race.fi