Onko takaveto volvojen moottorilohkoissa vesiroput lohkon kyljessä ollut aina sama kokoa ja mallia? Tässä ihmettelen lohkolämmittimen vastuksia Calixin sivuilla.
Pitäisi saada oikean muotoinen tähän -90 745 B230FT:hen. Ongelma on siinä että sivun ehdottama malli ei passaa muodoltaan tuonne, koska ottaa downpipeen kiinni
kun yrittää viedä vastusta paikalleen. Sitten kun katsoo -83 740 B23 koneiseen tarkotettua mallia, niin se on justiin oikean mallinen ja sellainen oli autossa ennenkin;
volvon oma.
Että tekisi mieli ostaa toi B23:seen tarkotettu ettei tarvitse alkaa sujuttamaan vastusta eri muotoon. Eikö tuokin ole kuitenkin remmivinokone ollut seiskassa? Onko
vesiroppujen koolla siis eroa. Tiivistekkin tuossa on justiin oikean näköinen, sellainen kumirengas jossa on porrastus joka tulee koneseen päin. Ei siis normi o-rengas.
En tiiä mikä ihme tämä oma seiska sitten on, kun ostin viime talvena B230FT:n vastuksen, niin se ottaa downpipeen kiinni asentaessa, ja vaikka sen saisi asennettua
se vastaisi silti downpipeen. Siksi jouduin aikalailla sujuttelemaan sitä uuteen muotoon, vuoden toimi. Onko turboissa muka ollut erilaisia downpipe ratkaisuja, tuohan
on justiin samanlainen vesiturbo kuin -97 classiceissakin

Sitten taas kun katsoo 940 FT:n vastusta niin ehdottaa saman muotoista, mutta siinä o-rengas
tiivistys ja kynsi jolla vetää lohkon sisältä kiinni.
Jos joku osaisi vastata hetimiten, huomenna pitäisi uutta tilata että saapuu viikonlopuksi.