Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3805804 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5160 : 14.01.2014, 22:13:48 »
Nettiä selailtu läpi mutta en päässyt selkoon tästä niin kysytään täältä jos joku osais auttaa. Tykästyin töissä yhdessä S60:ssa spaceball vaihdekeppiin ja pohdin sellaista omaan s60 (-04). Meneekö suoraan vanhan tilalle ja pitääkö se kepin muovipaneeli vaihtaa? Minkä hintaisia on nuo spaceballit jos joku on marmoritiskiltä ostanu? :D
Eikös tuo mene ihan suoraan sen saman kepukan varteen kiinni.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5161 : 14.01.2014, 22:14:31 »
Onko takaveto volvojen moottorilohkoissa vesiroput lohkon kyljessä ollut aina sama kokoa ja mallia? Tässä ihmettelen lohkolämmittimen vastuksia Calixin sivuilla.
Pitäisi saada oikean muotoinen tähän -90 745 B230FT:hen. Ongelma on siinä että sivun ehdottama malli ei passaa muodoltaan tuonne, koska ottaa downpipeen kiinni
kun yrittää viedä vastusta paikalleen. Sitten kun katsoo -83 740 B23 koneiseen tarkotettua mallia, niin se on justiin oikean mallinen ja sellainen oli autossa ennenkin;
volvon oma.

Että tekisi mieli ostaa toi B23:seen tarkotettu ettei tarvitse alkaa sujuttamaan vastusta eri muotoon. Eikö tuokin ole kuitenkin remmivinokone ollut seiskassa? Onko
vesiroppujen koolla siis eroa. Tiivistekkin tuossa on justiin oikean näköinen, sellainen kumirengas jossa on porrastus joka tulee koneseen päin. Ei siis normi o-rengas.

En tiiä mikä ihme tämä oma seiska sitten on, kun ostin viime talvena B230FT:n vastuksen, niin se ottaa downpipeen kiinni asentaessa, ja vaikka sen saisi asennettua
se vastaisi silti downpipeen. Siksi jouduin aikalailla sujuttelemaan sitä uuteen muotoon, vuoden toimi. Onko turboissa muka ollut erilaisia downpipe ratkaisuja, tuohan
on justiin samanlainen vesiturbo kuin -97 classiceissakin :idiot2: :idiot2: Sitten taas kun katsoo 940 FT:n vastusta niin ehdottaa saman muotoista, mutta siinä o-rengas
tiivistys ja kynsi jolla vetää lohkon sisältä kiinni.

Jos joku osaisi vastata hetimiten, huomenna pitäisi uutta tilata että saapuu viikonlopuksi.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1294
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5162 : 14.01.2014, 23:06:44 »
Kymppi- ja satasarjan koneissa halkaisijaltaan eri vesimarkat.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5163 : 15.01.2014, 00:04:05 »
Miten saisi -93 940:stä konepellin auki kun avauskahvasta vetäminen ei auta? Bensavapari ilman ilmastointia jos sillä on vaikutusta alakautta ronkkimiseen.

Auto toimii toistaiseksi ja nosturille pääsee tarvittaessa.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5164 : 15.01.2014, 00:13:53 »
Miten saisi -93 940:stä konepellin auki kun avauskahvasta vetäminen ei auta? Bensavapari ilman ilmastointia jos sillä on vaikutusta alakautta ronkkimiseen.

Auto toimii toistaiseksi ja nosturille pääsee tarvittaessa.
Onko vaijeri poikki? Jos ei, niin maskin suhtkoht keskikohdilta joku ohut teräspiiska, tyyliin 3mm, teet u-lenkin päähän ja ronkit lukkomuovin alta vaijeria sillä, sulla on noita hilkkeitä enempi nurkissa niin lie saat katsottua missä se vaijeri asustaa.

Jos taas vaijeri on poikki, on melko lähellä että maski tarttee rikkoa että niihin kiinnityskoukkuihin pääsee käsiks.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5165 : 15.01.2014, 06:35:48 »
Onko vaijeri poikki? Jos ei, niin maskin suhtkoht keskikohdilta joku ohut teräspiiska, tyyliin 3mm, teet u-lenkin päähän ja ronkit lukkomuovin alta vaijeria sillä, sulla on noita hilkkeitä enempi nurkissa niin lie saat katsottua missä se vaijeri asustaa.

Jos taas vaijeri on poikki, on melko lähellä että maski tarttee rikkoa että niihin kiinnityskoukkuihin pääsee käsiks.

Epäilys oli että lukkojen luota jotakin irronnut, mutta en ole itse nähnyt potilasta vielä. Onko -93 940 konepellin vaijerin reititys vastaava kuin tiilikeulaseiskan tai -94 960? Ei lähempää sukulaista ole käsillä  :)  Tuo keulapeltien muotoiluhan on 940 erilainen kuin tiilikeulassa...
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5166 : 15.01.2014, 06:38:30 »
Kymppi- ja satasarjan koneissa halkaisijaltaan eri vesimarkat.
Omassa seiskassa on sitten kuitenkin tuo perinteisempi erikoistiiviste niin sopineeko sitten 900 ehdotettu o-rengas tiivisteinen vastus tuon erikoistiivisteen uraan? Kone kuitenkin sama kuin turbo yseissä..

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5167 : 15.01.2014, 08:36:15 »
Mitäs jos asennat sen vastuksen koneen etupäähän niin ei ottaisi downpipeen? Mulla on toisessa koneessa vastus takimmaisessa reiässä ja toisessa lohkossa vastus on toisessa reiässä edestäpäin laskettuna eli öljysutin yläpuolella.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5168 : 15.01.2014, 11:17:08 »
Onkos kellään tota Bilteman ruostumatonta 10v takuu pakoputkee turbo ysin alla? Onko ihan toimiva kampe äänienkin puolesta.
Ajattelin kysyä kun joutuu oikeen tilaamaan ja kaks viikkoo odottelee.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa mmakkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5169 : 15.01.2014, 15:12:28 »
Mikä vois olla 240 -89 B200F, kun välillä kiihdyttäessä käy hetken kolmella ja sitten taas normaalisti neljällä kun kierrokset saa nousemaan?
Mitään vikakoodia ei pukkaa. Sytkäpuoli vastikään uusittu. :idiot2:

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5170 : 16.01.2014, 12:57:32 »
Mikä vois olla 240 -89 B200F, kun välillä kiihdyttäessä käy hetken kolmella ja sitten taas normaalisti neljällä kun kierrokset saa nousemaan?
Mitään vikakoodia ei pukkaa. Sytkäpuoli vastikään uusittu. :idiot2:

Vaikuttaisi vahvasti imuvuodolta.


Poissa mmakkee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5171 : 16.01.2014, 16:32:09 »
Vaikuttaisi vahvasti imuvuodolta.

Pitääpä tutkia tota, imusarjan tiiviste on kyllä suht uusi mutta tarkistetaan..
Imuvuoto vois selittää kans semmosen ku lämpimällä koneella käynnistää niin nostaa kierroksia hetkeksi ja sitten laskee normaaliin tyhjäkäyntiin?
Voisko se vuotaa suuttimen o-renkaasta ilmaa? ;o

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6707
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5172 : 16.01.2014, 16:57:57 »
Pistä kone kylmänä käymään ja Bräkleeniä tms. rasvanpoistajaa suihkuttelet sinne imusarjalle, jos kierrokset nousee, on vuotokohta löytynyt.  Omalla vastuulla, ei kuumalle koneelle eikä tupakka suussa  :nohnoh
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5173 : 16.01.2014, 20:57:53 »
Pitäis katkennu imusarjan pinnapultti irrottaa vinokoneesta. Hitsaan mutterin siihen.  Kysymys kuuluu, että missä vaiheessa kannattaa ruveta vääntämään auki? Kuumana vai hetken jäähtyneenä? Muita vinkkejä joilla välttäisi kierteiden ulostautumisen?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #5174 : 16.01.2014, 21:01:13 »
Minkälainen öljynlämpötilamittarin anturi alunperin 200-sarjalaisessa on?

Pitäis katkennu imusarjan pinnapultti irrottaa vinokoneesta. Hitsaan mutterin siihen.  Kysymys kuuluu, että missä vaiheessa kannattaa ruveta vääntämään auki? Kuumana vai hetken jäähtyneenä? Muita vinkkejä joilla välttäisi kierteiden ulostautumisen?
Sanoisin että jäähtyneenä, paljon liukkaria ja edestakaisin nitkuttelemalla.
No kun halvalla sai.

 

Autoracing  KL-varaosat