Elekma  Autoracing

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3782836 Lukukerrat

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8295 : 20.07.2015, 20:08:02 »
Pitäis 850 farkkuun vaihtaa moottorin tukikumit. Onko se mahdoton homma moottorinostimen ja kahden hallitunkin kanssa? Onko tässä mallissa huoltoluukkua oikeassa pyöräkotelossa (jostain ketjusta löyty tieto, että V70:ssä olis).

Tosin vaihtamallahan sen tietää. ::)

Osa sisälokarista taittuu pois edestä, kun avaa ensin yhden muovimutterin. Se lienee se huoltoluukku. Ahdastahan siellä konehuoneessa kyllä on. Jos haluat henkisesti valmistautua niin tuossa nyt on jotain räpsyjä mitä sieltä pitäisi löytyä:










Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8296 : 20.07.2015, 21:15:00 »
Kiitos, onneks siulla on noita kuvia tarjota aina. O0

Siellä on jo yläpuoli auki ja telineineen irti, niin käy huomenna hakemassa Motonetistä uuden ku se nykynen etupuolen tyyny on halennu kokonaan. :D

Poissa Bansku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8297 : 20.07.2015, 21:39:21 »
Nyt tässä jonkun tovin noita volvowiringdiagrams.comin jokseenkin hyvin typerän oloisia sähkökaavioita tutkineena on myönnettävä etten ottanut oikein vielä selkoa mistään mitään.
Eli potilaana olisi volvo 740 -88, b230k koneella alunperin. Mutta nyt pitäisi swappailla toisenlaista konetta tilalle, tossa viimeviikolla nostinkin jo vanhan koneen pois ja osajohtosarjastahan ei näköjään edes irtoa volvosta niin näppärästi että saisi moottorinohjausboksin, syttyboksin ja näidenkin johdot pois ilman että korinjohtosarjaa pitää silpoa. Joten voinko tota volvon omaa johtosarjaansa millään hyödyntää jos minun pitää uudelle koneelle ja sen johtosarjalle vetäistä ne oleellisimmat piuhat, eli startin heräte virtalukolta, senhän nyt saan suoraan sulakerasialta jos se ei valmiiksi jo tosiaan konehuoneen puolelle tule minnekkään liittimeen, luultavasti tulee jos olisi jotkut oikeat johtokaaviot, latauksen merkkivalo mittaristolta, tämänkin liitin ja pinni liittimestä hakusessa, öljynpaineen valo, kuten myös tämä hukassa.
Ja kun koneeksi on menossa kuutosmoottori niin kuinka näiden alkuperäisten kuutoskoneisten volvojen kierrosluku mittarit eroaa näistää vajaasylintereisistä? Onko joku ns. koodiplugi mittarin takana jonka voi vaihtaa tän neloskoneisen mittaristoon että ymmärtää kierrokset jne.?
Vai onko vain isolla kädellä vedettävä vanhaa johtosarjaa palasiksi ja uudet johdot vedettävä mittaristolta ja virtalukolta? Kuitenkin aina olisi miellyttävämpi käyttää valmiina olevia piuhoja, kun tästä on vain budjetti talviauto tulossa eikä mitään ikuisuus projektia, sellaisen jo omaan niin ei tätä kehtaisi aivan pillunpäreiksi purkaa.
Ja kiitos vielä jos joku joka näihin "seitennelikantin" sähköihin tutustunut osaisi asiallisesti vastailla.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8298 : 21.07.2015, 22:08:33 »
Varmasti kysytty useaan otteeseen mutta mitä kestää b230ft vakio kansipahvi?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8299 : 21.07.2015, 23:07:32 »
Varmasti kysytty useaan otteeseen mutta mitä kestää b230ft vakio kansipahvi?
eikös se kestä suunnilleen saman kun FT männätkin. puolen tuhatta heposta muttei nakutusta. Tämä puhdasta mutuilua mutta näin olen kuullut ELK

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8300 : 21.07.2015, 23:16:44 »
Just tuli ostettua Volvo 740 B230F vm1990.

Öljyjen vaihdosta ei tietoa joten mitä tähän kannattaa laittaa, projektipäiväkirjaa tulee myöhemmin. Netin ihmeellisestä maailmasta lueskellessa kaikki käy.
264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5836
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8301 : 21.07.2015, 23:23:31 »
Mobil super 10w-40 semisynteettiset on ollut meillä kaikissa vinokoneissa. Vajaa 20€/4l. Noin 3.5l sitä koneeseen.

Ei tosiaan mikään tarkka öljyistä kunhan jotain piimää voitelevampaa on.

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8302 : 21.07.2015, 23:28:56 »
Mobil super 10w-40 semisynteettiset on ollut meillä kaikissa vinokoneissa. Vajaa 20€/4l. Noin 3.5l sitä koneeseen.

Ei tosiaan mikään tarkka öljyistä kunhan jotain piimää voitelevampaa on.

Jes, kiitos todella paljon, ilo liittyä seuraan  :hello:
264
V70XC
Ex: 740 B230F, 740 B200E, 850 T5, 940 B230FB, 740 ruumari B200F, 940 B230F, V70 Mk1 TDI, 740 D6, V70 Mk2 TDI, 343 1,8,

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8303 : 22.07.2015, 11:38:46 »
Ei tosiaan mikään tarkka öljyistä kunhan jotain piimää voitelevampaa on.
Ja vettä sakeampaa... ;D


V70 TDI -99, erittäin tehoton ja antaa moottorinohjauksesta vikakoodin "Ruiskutusajankohta virheellinen". Tyhjäkäynnillä on ajoitus 2,8°, kun ryntäyttää käy jossain ~15° tuntumassa ja moottorijarrulla menee -8° tuntumaan.

Mikä on oikea ennakko ja mitenkä se säätyy? Talvella oli käyntiongelmia, jolloin käynti haettiin ennakkoa ja pumpun kantta säätämällä. Tuolloin oli MAPin nippa tukossa ja se on nyt putsattu. Vähän putsauksen jälkeen alkoi tehottomuus. Kantta pitää aivan varmasti taas säätää, mutta mikä on hyvä ns. "perusohje" sen säätöön?

80-->100 kiihdytyksessä pitää melkein hakea nelosta ja jyrkemmässä mäessä 80km/h kolmosta. Mustaa ei tule kuin ihan nimellisesti ryntäyttäessä.


NOpeAt neuvot olisivat arvokkaita. Vaikka yv jos ei muuten.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8304 : 22.07.2015, 12:33:35 »
Viimeisin VOL-FCR lukee aika hyvin anturidataa ainakin vuotta vanhemmasta.
Sieltä voi kalastaa sen IQ-arvon näkyviin jonka perusteella sen pumpun kannen asennon voisi saada säädettyä kohdalleen.
Ajoituksenkin saa samalla softalla luettua ja tarvittavat korjaustoimenpiteet sitten käsin säätämällä.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8305 : 22.07.2015, 14:55:01 »
Eli allekirjotuksen '99 V70 automaatti... nosturilla ohjaus rutisee kuuluvasti mutta ajossa ei äännä yhtään... mietin että mistähän tuo johtuu? Katsastuksessa ei pompannu tuosta mutta olisihan se kiva tietää... ???
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1772
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8306 : 22.07.2015, 15:30:21 »
Eli allekirjotuksen '99 V70 automaatti... nosturilla ohjaus rutisee kuuluvasti mutta ajossa ei äännä yhtään... mietin että mistähän tuo johtuu? Katsastuksessa ei pompannu tuosta mutta olisihan se kiva tietää... ???
Sammuksissa vai käynnissä?

Huonot tehostimenöljyt voi ainakin aiheuttaa jos minkälaista kurinaa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8307 : 22.07.2015, 15:53:46 »
Sammuksissa kun oli ja kävi niveliä läpi niin tuota ihmeteltiin. Eli yksi voisi olla öljynvaihto tehostimeen?
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8308 : 22.07.2015, 16:38:57 »
Eli allekirjotuksen '99 V70 automaatti... nosturilla ohjaus rutisee kuuluvasti mutta ajossa ei äännä yhtään... mietin että mistähän tuo johtuu? Katsastuksessa ei pompannu tuosta mutta olisihan se kiva tietää... ???

Hiekkaa etutolpissa?
???

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2664
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8309 : 22.07.2015, 16:42:50 »
Yks hyvä vaihtoehto, ton tolppien yläkumit on kai ollu mukana sen suurimman osan viimestä 367tkm...
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

 

RallyBaron  Samppasport