Nyt tässä jonkun tovin noita volvowiringdiagrams.comin jokseenkin hyvin typerän oloisia sähkökaavioita tutkineena on myönnettävä etten ottanut oikein vielä selkoa mistään mitään.
Eli potilaana olisi volvo 740 -88, b230k koneella alunperin. Mutta nyt pitäisi swappailla toisenlaista konetta tilalle, tossa viimeviikolla nostinkin jo vanhan koneen pois ja osajohtosarjastahan ei näköjään edes irtoa volvosta niin näppärästi että saisi moottorinohjausboksin, syttyboksin ja näidenkin johdot pois ilman että korinjohtosarjaa pitää silpoa. Joten voinko tota volvon omaa johtosarjaansa millään hyödyntää jos minun pitää uudelle koneelle ja sen johtosarjalle vetäistä ne oleellisimmat piuhat, eli startin heräte virtalukolta, senhän nyt saan suoraan sulakerasialta jos se ei valmiiksi jo tosiaan konehuoneen puolelle tule minnekkään liittimeen, luultavasti tulee jos olisi jotkut oikeat johtokaaviot, latauksen merkkivalo mittaristolta, tämänkin liitin ja pinni liittimestä hakusessa, öljynpaineen valo, kuten myös tämä hukassa.
Ja kun koneeksi on menossa kuutosmoottori niin kuinka näiden alkuperäisten kuutoskoneisten volvojen kierrosluku mittarit eroaa näistää vajaasylintereisistä? Onko joku ns. koodiplugi mittarin takana jonka voi vaihtaa tän neloskoneisen mittaristoon että ymmärtää kierrokset jne.?
Vai onko vain isolla kädellä vedettävä vanhaa johtosarjaa palasiksi ja uudet johdot vedettävä mittaristolta ja virtalukolta? Kuitenkin aina olisi miellyttävämpi käyttää valmiina olevia piuhoja, kun tästä on vain budjetti talviauto tulossa eikä mitään ikuisuus projektia, sellaisen jo omaan niin ei tätä kehtaisi aivan pillunpäreiksi purkaa.
Ja kiitos vielä jos joku joka näihin "seitennelikantin" sähköihin tutustunut osaisi asiallisesti vastailla.