Samppasport  Futurez

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3811921 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9345 : 27.12.2015, 21:39:12 »
Kansi menee todennäköisesti vaihtoon tosta 740, niin voiko kannentiivisteen käyttää uudelleen, jos se on ihan hyvän näköinen? Koneellahan ei ole ajettu metriäkään, eikä kone ole ollut käynnissä ton kannentiivisteen vaihdon jälkeen...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9346 : 27.12.2015, 21:47:59 »
Ei. Painuu kiristettäessä kasaan ja on sen takia kertakäyttö kamaa.
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8041
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9347 : 27.12.2015, 22:04:04 »
Kansi menee todennäköisesti vaihtoon tosta 740, niin voiko kannentiivisteen käyttää uudelleen, jos se on ihan hyvän näköinen? Koneellahan ei ole ajettu metriäkään, eikä kone ole ollut käynnissä ton kannentiivisteen vaihdon jälkeen...
Onhan noita vinokoneen tiivareita tullut käytetyä uudestaan, vaikka ois ollut hetken käynnissäkin jo. Ei ole ollut siitä johtuvia ongelmia. Ei sitä toki suositella.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3822
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9348 : 27.12.2015, 23:50:32 »
Eihän se uus tiiviste maksa ees juur mitään  :o

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9349 : 27.12.2015, 23:53:14 »
Miksi 240in alapallot on dieseleissä ja bensoissa erilaiset? Bensa mallissa vissiin enemmän casteria?

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9350 : 28.12.2015, 00:13:39 »
Eihän se uus tiiviste maksa ees juur mitään  :o
No joo, eipä toi näköjään maksa kuin parikymppiä, niin voisi sen nyt sitten uusia varmuudenvuoksi,
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9351 : 28.12.2015, 19:31:28 »
Nyt kun tänne PK-seudullekkin alkaa tuo pakkanen saapumaan, niin tuli mieleen, että miten ja kuinka tuota automaattiaskia kannattaa lämmittää ennen ajoon lähtemistä? Vai onko se sen erityisemmin edes tarpeen? Onko siis ihan riittävää seisottaa autoa ennen ajoa tyhjäkäynnillä  pari minuuttia ihan vain P-asennossa, vai olisiko laatikon lämpeämisen kannalta parempi käyttää suoraan D-asentoa tuo pari minuuttia käsijarrua vasten? Vai onko tuolla mitään merkitystä... S*

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9352 : 28.12.2015, 19:37:11 »
Nyt kun tänne PK-seudullekkin alkaa tuo pakkanen saapumaan, niin tuli mieleen, että miten ja kuinka tuota automaattiaskia kannattaa lämmittää ennen ajoon lähtemistä? Vai onko se sen erityisemmin edes tarpeen? Onko siis ihan riittävää seisottaa autoa ennen ajoa tyhjäkäynnillä  pari minuuttia ihan vain P-asennossa, vai olisiko laatikon lämpeämisen kannalta parempi käyttää suoraan D-asentoa tuo pari minuuttia käsijarrua vasten? Vai onko tuolla mitään merkitystä... S*
Ajolla se parhaiten lämpiää. Rauhalliset kiihdytykset, eikä heti mitään kickdownia kehiin ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3367
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9353 : 28.12.2015, 20:55:56 »
Aivan aivan, kiitos. :)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9354 : 28.12.2015, 21:48:40 »
940 B230FK + AW71L

Konehuoneesta alkoi kuukausi sitten kuulua satunnaista kolinaa/naksutusta tyhjäkäynnillä. Ääni oli aluksi hiljainen ja poistuikin jossain välissä hetkeksi. Luulin pitkään, että konehuoneessa resonoi joku, mutta tänään asiaa ihmetellessäni en löytänyt konehuoneesta mitään löysällä olevaa mikä voisi kolkattaa niin. Ääni tulee selvästi repsikan puolelta ja häviää n. 1500rpm. Ääntä on hankala paikallistaa, sillä konepelti auki ääni on vaikeampi paikallistaa. Konepelti kiinni ääni kuuluu jopa kymmenien metrien päähän, aika lujaa ohjaamoon asti. Ideoita?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9355 : 28.12.2015, 22:54:40 »
940 B230FK + AW71L

Konehuoneesta alkoi kuukausi sitten kuulua satunnaista kolinaa/naksutusta tyhjäkäynnillä. Ääni oli aluksi hiljainen ja poistuikin jossain välissä hetkeksi. Luulin pitkään, että konehuoneessa resonoi joku, mutta tänään asiaa ihmetellessäni en löytänyt konehuoneesta mitään löysällä olevaa mikä voisi kolkattaa niin. Ääni tulee selvästi repsikan puolelta ja häviää n. 1500rpm. Ääntä on hankala paikallistaa, sillä konepelti auki ääni on vaikeampi paikallistaa. Konepelti kiinni ääni kuuluu jopa kymmenien metrien päähän, aika lujaa ohjaamoon asti. Ideoita?


Tällanen turbiinin pultin aukeaminen vois alkaa kilkuttaa pienillä rpm ja sitä ei kuulu kun vähän nostaa kierroksia.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=914.msg249245#msg249245

Toinen mahdollinen tuolla samalla seudulla on kampuran stefakehykset M6 pultti. Sellanen oli ft:stä irronnut kytkinkoppaan tossa loppukesästä ja ääni oli hankala paikallistaa kun nakutti vain hetken joka käynnistyksen jälkeen.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9356 : 29.12.2015, 08:50:26 »
Kumpi putki on AW71L öljyjäähyn paluuputki?
Olis kiire....

Poissa maidenisti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9357 : 29.12.2015, 09:13:27 »
Ton ohjeen mukaan ainaki huuhtelu ylemmän kautta. Luulis sen olevan paluu  :P
http://www.ipdusa.com/files/product/138/PI-241-AUTOMATIC-TRANSMISSION-DRAIN-AND-FLUSH-INSTRUCTIONS.PDF
Amazon B20 -67 rojekti, 855 tdi -96, chevy-van g20 6.2d -91

Ex 944 230 fb/f sekotus -90, Ex V70 2.4 10v -99, ex 945 GL 2.3fd -92, ex 855 GLE 2.4 10v -94, Ex- 460 GL 2.0 vm-94

Poissa Bomble

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9358 : 29.12.2015, 13:05:47 »
Mikä 740 kojetaulun sisällä pitää sellast ihme vinkumista aina kun virrat päällä? Puhallin ei vaikuta ääneen ja tuntuis kuuluva siitä keskeltä, releiden suunnalta ehkäpä?
Volvo 740 -88 Deeku

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #9359 : 29.12.2015, 16:36:06 »
Joku rele voi hyvinkin pitää ääntä tai vuotava alipaine ilmansuuntain.

 

Samppasport  Futurez