Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3804993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vesanpsn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7605 : 24.03.2015, 16:39:27 »
Semmonen asia askarruttaisi kun nurkkiin tuli B230F tekniikka ja kun purin tuon lihoiksi niin tottakai 300tkm ajetussa koneessa oli vähän kulumaa havaittavissa. Keskimmäisissä pytyissä pitkittäistä naarmua mutta ei sormeen tuntuvaa ja jokasessa männässä oli tota samaa pitkittäistä naarmua, mutta nuo tuntui jo sormeen hieman. Eli kyssäri olisi voiko noita mäntien naarmuja jotenkin koittaa silotella vaikka jollakin karhunkielellä vai lyödäänkö sellasenaan kiini ? aiheuttaako tuo pieni silottaminen mitään kummaa tai aiheuttaako nuo sormeen tuntuvat naarmut jotakin ?. Tuosta koneesta olisi tarkotus ~300 hv rutistaa jos sillä tiedolla jotain tekee.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7606 : 24.03.2015, 19:25:17 »
Semmonen asia askarruttaisi kun nurkkiin tuli B230F tekniikka ja kun purin tuon lihoiksi niin tottakai 300tkm ajetussa koneessa oli vähän kulumaa havaittavissa. Keskimmäisissä pytyissä pitkittäistä naarmua mutta ei sormeen tuntuvaa ja jokasessa männässä oli tota samaa pitkittäistä naarmua, mutta nuo tuntui jo sormeen hieman. Eli kyssäri olisi voiko noita mäntien naarmuja jotenkin koittaa silotella vaikka jollakin karhunkielellä vai lyödäänkö sellasenaan kiini ? aiheuttaako tuo pieni silottaminen mitään kummaa tai aiheuttaako nuo sormeen tuntuvat naarmut jotakin ?. Tuosta koneesta olisi tarkotus ~300 hv rutistaa jos sillä tiedolla jotain tekee.
Äkkiäkös niistä isoimmat rokamat hiomapaperilla tasoittaa, varsinkaan kunnei tartte kiillottaa kuten vaikka jarrumäntiä. Vaikka ruuvipenkkiin kiinne ja pitkällä liuskalla liippaamaan.

Yleensä koneistamoreissuilla on lasikuulapuhallettu männät, mukavan karheina ne sieltäkin tulee.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7607 : 24.03.2015, 20:03:40 »
Semmonen asia askarruttaisi kun nurkkiin tuli B230F tekniikka ja kun purin tuon lihoiksi niin tottakai 300tkm ajetussa koneessa oli vähän kulumaa havaittavissa. Keskimmäisissä pytyissä pitkittäistä naarmua mutta ei sormeen tuntuvaa ja jokasessa männässä oli tota samaa pitkittäistä naarmua, mutta nuo tuntui jo sormeen hieman. Eli kyssäri olisi voiko noita mäntien naarmuja jotenkin koittaa silotella vaikka jollakin karhunkielellä vai lyödäänkö sellasenaan kiini ? aiheuttaako tuo pieni silottaminen mitään kummaa tai aiheuttaako nuo sormeen tuntuvat naarmut jotakin ?. Tuosta koneesta olisi tarkotus ~300 hv rutistaa jos sillä tiedolla jotain tekee.

Ei se nyt ihan aina ole volvon kone naarmuilla.

Tais tänne jokuaikasitte joku laittaa paljon ajetun koneen kuvia eikä naarmun naarmua hoonaus jäljetkin vielä näkyvissä.

Oman volvon kone on iha samanlaine tai ainaki viimeks kun kansipahvin vaihdoin nii oli.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7608 : 25.03.2015, 18:36:16 »
pienen pieni kymysys ois toi v70xc tempuilee kylmänä käynnistyksessä kun lämpiää niin ok
eli minuutti noin ropöttää ja nytkii sen jälkeen toimii
ensimmäiseksi tulee mieleen oisko puolat vanhat tai jotakin muuta??? ;)
kiitoos ja anteeks.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7609 : 26.03.2015, 15:07:39 »
Onko kenelläkään heittää vinokoneen lohkolämmittimen vastuksen o-renkaan mittoja?
Kyseessä Volvon oma lohkolämmitin. Joku foorumilla joskus mitat kertoi, mutta nyt en löydä tietoa.



Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7610 : 26.03.2015, 15:15:12 »
Onko kenelläkään heittää vinokoneen lohkolämmittimen vastuksen o-renkaan mittoja?
Kyseessä Volvon oma lohkolämmitin. Joku foorumilla joskus mitat kertoi, mutta nyt en löydä tietoa.

O-rengas saattaa olla vielä erin kokoinen riippuen onko brakon pakosarjan puolella vai defa/calix imusarjan puolella.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7611 : 26.03.2015, 17:11:38 »
Onko mahdollisesti vetoakseli menossa, kun oikealle kääntäessä kuuluu sellanen voimistuva jurina?
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Volv0 S80

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7612 : 26.03.2015, 17:39:22 »
Onko mahdollisesti vetoakseli menossa, kun oikealle kääntäessä kuuluu sellanen voimistuva jurina?
(Etu)laakeri (vasemmalta)?

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7613 : 26.03.2015, 20:19:43 »
(Etu)laakeri (vasemmalta)?
Joo, veikkaisin ite samaa että laakerivikaa.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7614 : 26.03.2015, 20:37:19 »
O-rengas saattaa olla vielä erin kokoinen riippuen onko brakon pakosarjan puolella vai defa/calix imusarjan puolella.

Pakosarjan puolella sijaitsee, 1. pakkastulpassa.



Kovin kauaa se ei ole hikoillut, koska huomasin asian vasta viime viikonloppuna vesipumppua laittaessa.

Voisin tuon kyllä lyödä kunnon tiivisteliiman kanssa kasaan, kun löytyy sellaista mikä kestää muuttumattomana -60 - +240 *C -astetta.
Tosin o-rengas on mielestäni parempi vaihtoehto myös tulevaisuutta ajatellen.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7615 : 26.03.2015, 21:24:35 »
Volvo 760 vm.88, etunapojen/pyöränlaakerien kiristysmomentti? Vai vedänkö vaan mutterimopolla kiinni kuten yleensä tommoset tulee vedettyä? Löytyy ABSit jos sillä jotain väliä on.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7616 : 26.03.2015, 21:39:00 »
O-rengas saattaa olla vielä erin kokoinen riippuen onko brakon pakosarjan puolella vai defa/calix imusarjan puolella.

Muistatko minkä kokoisen o-renkaan vaihdoit omaan moottoriisi?
Sama käy Niko_S autoon.
o-rengas taisi olla jotain 32 -34, paksuus oli varmasti 3mm.
Joskus sitä sinulta kysyin ja se oli sopiva, laitoin vielä +90 kestävän tiivisteen.

Paikalla HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7617 : 26.03.2015, 21:42:24 »
Volvo 760 vm.88, etunapojen/pyöränlaakerien kiristysmomentti? Vai vedänkö vaan mutterimopolla kiinni kuten yleensä tommoset tulee vedettyä? Löytyy ABSit jos sillä jotain väliä on.
Olikos noissa napa-laakeripaketeissa kartio- vai kaksoiskuulalaakeri?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7618 : 26.03.2015, 21:48:45 »
Volvo 760 vm.88, etunapojen/pyöränlaakerien kiristysmomentti? Vai vedänkö vaan mutterimopolla kiinni kuten yleensä tommoset tulee vedettyä? Löytyy ABSit jos sillä jotain väliä on.

Alfamer kertoo, että navan mutteri ensin momenttiin 100 Nm, ja tämän jälkeen mutteria kiristetään 45 astetta.

Vm. -88 vaihtunut kaksoiskuulalaakeriin (johon tuo ohje), jonka luulisin tässäkin olevan, eli jarrulevy ja napa ovat eri osaa.
Lisäksi navan mutterissa ei ole lukitussokkaa.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7619 : 27.03.2015, 10:54:59 »
Volvo 760 vm.88, etunapojen/pyöränlaakerien kiristysmomentti? Vai vedänkö vaan mutterimopolla kiinni kuten yleensä tommoset tulee vedettyä? Löytyy ABSit jos sillä jotain väliä on.

Älä vedä, ainakaan mitään qsp:tä tai biltemalaista laakeria. Mulla oli ainakin alfamerin ohje liikaa qsp:lle, ei pyörinyt mihinkään.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Futurez  Kulkukoira