Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3802123 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7800 : 23.04.2015, 21:53:34 »
Saako ABS-valon sammumaan nollaamalla koodit konehuoneen pistokkeelta napista?  ;D

Sammuu siihen asti kunnes joku vika todetaan seuraavan kerran. Jos joku anturi ei juttele niin se valo syttyy aikalailla seuraavassa liikkeellelähdössä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Siddi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • Volvo S40 T4 -98 (EX), Volvo S60 R AWD -04
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7801 : 23.04.2015, 21:57:36 »
Eikös nuo ole samalla tavalla toteutettu nollaukset kun ensimmäisissä 850 malleissa? Liekö se sama nollauskoodi käy 900 sarjaan.
Jaa, hajua kun ei ole noista minkäänlaista..  ???


Sammuu siihen asti kunnes joku vika todetaan seuraavan kerran. Jos joku anturi ei juttele niin se valo syttyy aikalailla seuraavassa liikkeellelähdössä.
Oolrait, toivotaan et korjaantuu johdon vaihdolla ja kuittauksella.  ::)

Poissa aak3li

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7802 : 24.04.2015, 14:12:50 »
Autona volvo 850R -96
Eli pikaisesti tarvisin tietoa/ratkaisua seuraavaan ongelmaan!

Viikko sitten vaimolla syttyi moottorin vikavalo palamaan, auto toimi kuitenkin moitteettomasti.
Luin vikakoodit ja nollasin valon. Antoi koodin 2-3-3 Long term idle air trim.(tarkoittaa mitä??)

Muutama päivä myöhemmin sama toistui mutta nyt auto kävi vähän aikaa huonosti, jos kaasuun koski niin auto sammui.
Tehnyt tuon nyt muutaman kerran, eli auto ollut esim. yön yli seisonnassa, kylmänä käyntiin ja käy huonosti, sitten kun pääsee liikkeelle
niin ongelma korjaantuu, eikä ilmene enää samana päivänä uudestaan, vaikka auton sammuttaisi ja käynnistäisi uudelleen.
Eli ainoastaan kylmänä tekee tuon, muuten tehot tallessa ja toimii hyvin.
Tarttisin ratkaisua kyseiseen ongelmaan??

kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7803 : 24.04.2015, 14:47:45 »
Heitänpä mistään mitään tietämättä aak3lin ongelmaan ehdotukseksi jumittavan joutokäyntiventtiilin.
Jäitä housuun!

Poissa aak3li

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7804 : 24.04.2015, 16:40:37 »
Heitänpä mistään mitään tietämättä aak3lin ongelmaan ehdotukseksi jumittavan joutokäyntiventtiilin.

Sijaitsee missä ja mikä apu tuohon?

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7805 : 24.04.2015, 17:06:29 »
Sarjassamme tyhmät kysymykset, ja kysyjät, esitämme seuraavan kysymyksen:

Motonet tarjoaa kaasu-, neste- ja oliko joku korkeapainekaasuiskareita mm. 700-sarjaan taakse. Niin jos tavoite on ihan käyttikseen, ilman mitään laikkamadalluksia ynnä muita tontituksia saada perusmukava ja kuormankin kanssa pelaava auto, niin liekö noista mikä järkevin?

Hintaerolla noita ei paljoa tartte pähkäillä, mutta onko noissa jotain konkreettisia eroja (muussa kuin toimintaperiaatteessa....)

Ja sitten toinen kymysys:

Kuuluko seittenneliskanttisen panhardin olla aavistus mutkalla?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9526
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7806 : 24.04.2015, 17:38:07 »
Kuuluko seittenneliskanttisen panhardin olla aavistus mutkalla?

Kuuluu.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7807 : 24.04.2015, 17:48:31 »
Kiittän.  -H-
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7808 : 24.04.2015, 17:55:47 »
Sarjassamme tyhmät kysymykset, ja kysyjät, esitämme seuraavan kysymyksen:

Motonet tarjoaa kaasu-, neste- ja oliko joku korkeapainekaasuiskareita mm. 700-sarjaan taakse. Niin jos tavoite on ihan käyttikseen, ilman mitään laikkamadalluksia ynnä muita tontituksia saada perusmukava ja kuormankin kanssa pelaava auto, niin liekö noista mikä järkevin?

Hintaerolla noita ei paljoa tartte pähkäillä, mutta onko noissa jotain konkreettisia eroja (muussa kuin toimintaperiaatteessa....)

Ja sitten toinen kymysys:

Kuuluko seittenneliskanttisen panhardin olla aavistus mutkalla?

Motonetin iskarit.. Hmm omat merkit ns halvat on kyllä tosi huonoja. Vuotavat monroet pärjäs paremmin pumppaus testissä.

Bilteman 34€ iskariki on yllättävän jämäkkä vs motonetin lipgas iskari.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7809 : 24.04.2015, 17:59:37 »
Sarjassamme tyhmät kysymykset, ja kysyjät, esitämme seuraavan kysymyksen:

Motonet tarjoaa kaasu-, neste- ja oliko joku korkeapainekaasuiskareita mm. 700-sarjaan taakse. Niin jos tavoite on ihan käyttikseen, ilman mitään laikkamadalluksia ynnä muita tontituksia saada perusmukava ja kuormankin kanssa pelaava auto, niin liekö noista mikä järkevin?

Hintaerolla noita ei paljoa tartte pähkäillä, mutta onko noissa jotain konkreettisia eroja (muussa kuin toimintaperiaatteessa....)

Ja sitten toinen kymysys:

Kuuluko seittenneliskanttisen panhardin olla aavistus mutkalla?

Iskareista:
Kaasuiskarit ovat yleensä vähän jäykemmät kuin nesteet, koska niissä on nesteen lisäksi sitä paineistettua kaasua.
Kyllä noilla normaali nesteiskunvaimentimillakin pärjää, ja korkeapainekaasut ovat sitten luonnollisesti kaikista jäkimmät.
Jos tosiaan meinaa tavaraa kontissa säännöllisesti roudata, niin sitten iskareiden kaveriksi kuormajouset.

Eno on aikanaan todennut, että ainakin sedanin perästä tulee ilman kuormaa melkein liiankin jäykkä, jos laittaa kuormajouset ja korkeapainekaasut.
Hän veti autolla asuntovaunua, niin kertoi että vaunu perässä on tuolla kombolla hyvä.
Mutta joo ei voi yleistää, kun on yhden miehen mielipide.

TVS ehti ensin, mutta jokseenkin tuon takia se mutka siinä on:
Se on taivutettu siitä sen takia, että suuressa akselin liikahduksessa panhard ei vie nopeusmittarin anturia mukanaan, tai muuten vaan osu vahingossakaan peräkoppaan.  :)

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7810 : 24.04.2015, 18:11:39 »
Sarjassamme tyhmät kysymykset, ja kysyjät, esitämme seuraavan kysymyksen:

Motonet tarjoaa kaasu-, neste- ja oliko joku korkeapainekaasuiskareita mm. 700-sarjaan taakse. Niin jos tavoite on ihan käyttikseen, ilman mitään laikkamadalluksia ynnä muita tontituksia saada perusmukava ja kuormankin kanssa pelaava auto, niin liekö noista mikä järkevin?

Hintaerolla noita ei paljoa tartte pähkäillä, mutta onko noissa jotain konkreettisia eroja (muussa kuin toimintaperiaatteessa....)


Sachsin kaasuilla ei tehnyt mitään, piti taakse laittaa öljyiskarit.
Kysy kybin tai bogen iskareita ad:ltä tai fixukselta, hinnassa on tuskin hirveää eroa motonetin hintaan.
Jouset kantaa kuorman, ei iskarit.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7811 : 24.04.2015, 19:00:07 »
Pari kolme vuotta sitten nakkasin sedanin perään Motonetin kaasupatruunat ja ovat wörkkineet OK.

Ts. pitäneet täytteet sisällään ja antaneet leimalla hyvät arvot. Jousetkin on varmaan Göteborgin peruja.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7812 : 24.04.2015, 19:36:32 »
Sedani kyseessä, meinasin noita mitälie vahvistettuja sedanin jousia ja niille sitten TRW:n kaasut. Tiedossa että jousilla kuorma kannetaan, mutta kait se iskari jotain siinä joustossa käyttäytymiseen vaikuttaa. Tuo Niko_S:n viesti oli oikeastaan se mitä hain.

Tuo panhardin "mutkaisuus" tuli putkijumppaa tehdessä mieleen, mulla kun on ylläri ylläri kuskin puolelta koppa alempana ja joskus oli puhetta että taipunu panhardi vois aiheutta kuulemma sellaista. Muuutta se taitaa olla vaan lässähtänyttä jousta ja iskaria se...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7813 : 24.04.2015, 20:05:50 »
Mulla on ysi uusilla jousilla ja iskareilla n. sentin vinossa. Takajousista poistettu kierros, ja kuormajouset kyseessä.
Takaiskareina mulla on KYB Exel-G:t, ja niistä tykkään. Makso viime kesänä Fixus liikkeessä 110 € pari.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7814 : 24.04.2015, 21:22:23 »
Takaiskareina mulla on KYB Exel-G:t, ja niistä tykkään. Makso viime kesänä Fixus liikkeessä 110 € pari.

Ei ole paha hinta KYBin kaasupumpuista.  :o
Nuo Exel-G:t ovat muistaakseni myös OE-laatua vastaavat.

http://www.kyb-europe.com/shocks-excel-g.html

Mutta ei tosiaan enempää taideta aiheesta höpötellä tässä topicissa.

 

KL-varaosat  Race.fi