Sarjassamme tyhmät kysymykset, ja kysyjät, esitämme seuraavan kysymyksen:
Motonet tarjoaa kaasu-, neste- ja oliko joku korkeapainekaasuiskareita mm. 700-sarjaan taakse. Niin jos tavoite on ihan käyttikseen, ilman mitään laikkamadalluksia ynnä muita tontituksia saada perusmukava ja kuormankin kanssa pelaava auto, niin liekö noista mikä järkevin?
Hintaerolla noita ei paljoa tartte pähkäillä, mutta onko noissa jotain konkreettisia eroja (muussa kuin toimintaperiaatteessa....)
Ja sitten toinen kymysys:
Kuuluko seittenneliskanttisen panhardin olla aavistus mutkalla?
Iskareista:
Kaasuiskarit ovat yleensä vähän jäykemmät kuin nesteet, koska niissä on nesteen lisäksi sitä paineistettua kaasua.
Kyllä noilla normaali nesteiskunvaimentimillakin pärjää, ja korkeapainekaasut ovat sitten luonnollisesti kaikista jäkimmät.
Jos tosiaan meinaa tavaraa kontissa säännöllisesti roudata, niin sitten iskareiden kaveriksi kuormajouset.
Eno on aikanaan todennut, että ainakin sedanin perästä tulee ilman kuormaa melkein liiankin jäykkä, jos laittaa kuormajouset ja korkeapainekaasut.
Hän veti autolla asuntovaunua, niin kertoi että vaunu perässä on tuolla kombolla hyvä.
Mutta joo ei voi yleistää, kun on yhden miehen mielipide.
TVS ehti ensin, mutta jokseenkin tuon takia se mutka siinä on:
Se on taivutettu siitä sen takia, että suuressa akselin liikahduksessa panhard ei vie nopeusmittarin anturia mukanaan, tai muuten vaan osu vahingossakaan peräkoppaan.
