Race.fi  Puotilan autokorjaamo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3790780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7935 : 10.05.2015, 21:53:38 »
Vieläkö volvolta saa sinisiä polttimoita tuhkakupin taa 740 autoon?
Just tilasin Biltemasta sinisiä 1,2W lasikantoja. Itellä on ainakin ollu kaikki vaihdettavissa, eijoo tarvinnu tinailla.

Mitenkäs 200-sarjalaisessa vaihetaan jarrupalat? Pitääkö se nostaa koko satula pois, vai kuinka ihmeessä? Koitin toissailtana vähän katella, et ois herkistelly niitä, mut homma tyssäs melko lyhyeen kun ei järki leikannut. :2funny:
Helpottaa varmaan mäntien painamista kun ottaa satulan käteen. Vaikka pirunleuoilla, ruuvipuristinkin on hyvä. Jos ei ala mennä kohtuudella, on askaretta luvassa.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Artsi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Volvo 940 GL B200 F
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7936 : 10.05.2015, 22:01:05 »
Lissä kyssäriä koskien 940 2.0 bensa vehettä kohtaan. Nähtävästi jääkin hoitamaan kakkosauton/ykkösauton virkaa pitemmäksi aikaa kun käyttökulut on pienet, kilometrejä ei tule mahottomasti niin ei tuo bensan syöntikään haittaa. Perushuoltoja voisi piakkoin tehdä. Ainut mikä askarruttaa on että kylmänä pitempi startti, saa melkein aina painaa kaasun pohjaan jotta haluaa käynnistä nopeasti. Ilman kaasua kestää jonkin aikaa että syttyy. Mikä tuon aiheuttaa ja mitä pitäisi vaihtaa? Ei moottorin pitäisi olla harva jotta tuota tekee? Kiitos jo etukäteen! Onko mittaristoa paha juottaa että alkaa taas kilometrit juoksemaan? Tullut puhelimia ym juotettua että tuttua hommaa. Jakopäähihnan voisin vaihdella niin tarviiko vesipumppua vaihella samalla? Ei mitään oireita että nostelis lämpöjä tai että nesteet katoais.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1773
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7937 : 10.05.2015, 22:13:50 »
Vesipumppu ei ole pahan kallis vaihtaa samalla, jos vähänkään vaikuttaa elämää nähneeltä. Stefat kannattaa tarkistaa myös.

Starttauksesta en osaa sanoa, mutta olen huomannut että FT-kone vaatii aina pitemmän kihnutuksen kuin vaikka K-jettiläinen, vaikka kone on aivan tikissä. Vaatinekko sitten moottorinohjaus pari kierrosta vai eikö anna huikkaa, mene tiedä... Kaasu pohjassa ei ole tarvinnut starttailla.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Artsi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Volvo 940 GL B200 F
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7938 : 10.05.2015, 22:21:15 »
Joo kyllä tuoki lähtee ilman kaasua käyntiin, jokusen sekunnin saa kyllä starttailla. Ajattelin vain että kuuluuko malliin vai mistä johtuu. Hyvä kampe muuten.

Poissa djabu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7939 : 11.05.2015, 08:07:47 »
Saako V70 ohjaustehostimen letkuja kiristettyä, tiputtaa nestettä niistä kupariletkuista nähtävästi.
Haitarikumi kuitenkin on kuiva.

S-Max 2.2tdci 2012
ex. -12 Skoda suberb
ex. -11 Honda Accord Tourer
ex. -07 V70 2.4D

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7940 : 11.05.2015, 09:23:51 »
Joo kyllä tuoki lähtee ilman kaasua käyntiin, jokusen sekunnin saa kyllä starttailla. Ajattelin vain että kuuluuko malliin vai mistä johtuu. Hyvä kampe muuten.
Huono bensapumpun rele aiheutti pitkiä startteja, en nyt muista oliki kylmänä vai lämpimänä, kunnes yhtenä päivänä ei enää lähtenyt käyntiin ollenkaan. Kolme "sykliä" tuntuu olevan normaali käynnistysaika kylmänä, ainakin niissä autoissa millä olen ajanut.

Poissa Artsi_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • Volvo 940 GL B200 F
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7941 : 11.05.2015, 10:32:10 »
Missäs tuo rele on ja onko kallis? Voisi vaihdella jos auttaa.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4518
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7942 : 11.05.2015, 10:37:38 »
Missäs tuo rele on ja onko kallis? Voisi vaihdella jos auttaa.
Tuhkiksen takana ja tarvikkeena maksaa noin 20€. Sitäkin voi kyllä kolvilla elvyttää, vanhassa oli selväsi juotokset halkeillut.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 10:41:29 kirjoittanut Acke »

Poissa Noppakarva

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7943 : 11.05.2015, 13:31:37 »
Ostin paripäivää sitten 850 2.5tdi volvon automaattilaatikolla ja nyt keskikulutus on ollut 8.9L/100km sekaajossa. Jakohihna vaihdettu 5tkm sisään ja luin jostain että jos on mennyt ajotus pieleen niin kulutus kasvaa reilusti. Pystyykö asian tarkistamaan ja tarvittaessa korjaamaan kohtuu rahalla jos vie korjaamolle? Omat taidot loppuu kesken tossa. Ilmanputsari on ok. Kokeilin myös pelkkää matkaa 40km 90-110kmh niin oli 7.7 kulutus ajotietokoneen mukaan.

Eli auto kävi pumpun tarkistuksessa mutta ei pystytty tarkistamaan testerillä koska testeri ei tunnista koko autoa, Lisäksi ei anna vikakoodeja ollenkaan vaikka autossa esim abs-valo palaa. Manuaalisestikkaan ei pystynyt kuulemma tarkistamaan kun pumpun päässä oleva tulppa mittakellolle oli jumissa?   Korjaamon työnjohtaja sanoi tarkistaneensa ajoituksen samallaisesta autosta monta kymmentä kertaa eikä ikinä oo tullu vastaavaa eteen.. Arvauksia mistä voisi johtua ettei testeri anna kattoa?     http://i47.photobucket.com/albums/f196/janne81/vp37.png osaisko joku sanoa tosta kuvasta mikä tulppa sille mittakellolle on jumissa niin vois yrittää availla?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 15:56:40 kirjoittanut Noppakarva »

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7944 : 11.05.2015, 13:41:30 »
Onko miten iso urakka D5 koneessa puhdistaa EGR ja pakosarjaa. Ois mukava päästä vilkaisemaan miten paljon sinne on rojua kertynyt vuosien saatossa ja sais vaikka menetettyjä heppojakin takasin.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7945 : 11.05.2015, 15:58:08 »
Onko miten iso urakka D5 koneessa puhdistaa EGR ja pakosarjaa. Ois mukava päästä vilkaisemaan miten paljon sinne on rojua kertynyt vuosien saatossa ja sais vaikka menetettyjä heppojakin takasin.

Vaiko sittenkin imusarja? A.J.H:n showroomista lainattua...

Putsausta varten kopioin tähän itselleni J_Tapion ohjeet: ja samalla ostoslistan.

1...1½h. Eikä tarvi mitään erikoiskaluja, mutta poikkeuksellisen suurta huolellisuutta tässä vaaditaan, kuten suihkuja käsitellessä yleensäkin.
- 10mm hylsä
- T30 hylsä
- 13 & 15mm listat
- talttameisseli
- pitkäkärkiset pihdit
- puukko tai mattoveitsi
- 10mm kumihattuja 10kpl
- rättejä, hammasharja & pari purkkia bräklineä

Koppa pois, imusarjaan tuleva kumimutka irti ja suojarätti EGR-mutkan sisään, huohotin letku nitkutellaan ylhäältä irti, mappianturi irti(jos on), suihkuputket paketteina irti (pidä suihkujen 13mm mutterista kiinni kun irrotat ja kiristät 15mm mutterin, heti putkien irrotuksen jälkeen reikiin suojahatut), suihkujen töpselit irti, nokka-akselianturin töpö irti, johtosarjasta pari torxruuvia pois, 1&2&3 suihkuista paluuletkujen sokat irti, hatut näistä kolmesta pois ja letku käännetään sivuun turbon päälle. Nyt johtosarjaan saa riittävästi löysää ja se käännetään ilmanputsarin suuntaan pois edestä. Nyt 23kpl torx30 ruuveja irti ja päädyissä on meisselinkolot joista varovasti vääntelemään liimaukset auki. Kun kansi aukeaa ni heti tiukat paperi/kangassutit reikiin ja sitten voikin alkaa siivoustöihin. Puukolla lohkoo enimmät liikkeelle ja kerää pois, huoltiksen takeÖway kahvikuppi on kätevä toisessa kädessä, ei ole tavatonta että kuppi tulee ihan täyteen vaseliiniä,  (mulla on imuriin liitettävä pikkunen ämpäri josta tulee noin 12mm pneumaputki, jolla sit imuroin irrot purkkiin). Tiivistepintojen huolellinen puhdistus (mä karhennan tasot 400 hiekkapaperilla). Lopuksi jarrupesua rättiin ja luututen nurkat puhtaix. Viimeisenä imuroin imureikiin pudonneet kököt, samalla kun pitkäkärkisillä nokkapihdeillä nostan kangassutit pois. Jarrupesua ei kannata lutrata suoraan imusarjalle vaan luutun kautta, muuten se valuu kangassuttien läpi sylinteriin ja säikäyttää kokeneenkin asentajan ekassa startissa. 
Tiivisteliiman sively kehälle ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä.
Ruuvit on muuten samoja mutta keskellä koppaa neljä suorassa rivissä on pari senttiä pidempiä.
Suihkujen paluuletkujen natsat menee peukalolla painamalla paikoilleen vaikka ovat tiukat, älä lyö vasaralla! Suutin putket hollille ja tasaisesti kaikki muutterit imulle ja pohjaan ennenkuin tiukkaa yhtään. Käynnistyksen jälkeen katso tarkoin lampun kanssa että kaikki suihkuputken liitokset on pitäviä. Älä löysää tai kiristä kone käynnissä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7946 : 11.05.2015, 17:20:32 »
Mikä tuo S40 T4:sen turbon laippa on malliltaan ja paljonko siihen maksaa uusi tiiviste ?...näyttäisi vähän sille että vuotaisi sieltä välistä...

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7947 : 11.05.2015, 20:36:28 »
mikähän mahtaa olla vikana -95 960 cruisessa? ei mene päälle ollenkaan. sulake ok.
mitenkä se viiksi purkuu?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7948 : 11.05.2015, 21:13:29 »
mikähän mahtaa olla vikana -95 960 cruisessa? ei mene päälle ollenkaan. sulake ok.
mitenkä se viiksi purkuu?
Jarru- tai kytkinpolkimen antureissa hämminkiä?
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #7949 : 11.05.2015, 21:21:31 »
Vaiko sittenkin imusarja? A.J.H:n showroomista lainattua...
Kiitos, onhan tuossa mukavasti puuhailtavaa ja hyvä että tuli selväks tuokin mitä tuossa nyt tarttee ottaa huomioon ennen kun alkaa putsaamaan.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

 

Autoracing  KL-varaosat