Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15996 Vastauksia
  • 3788408 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8025 : 03.06.2015, 21:12:00 »
Laukesko pumppu?

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8026 : 03.06.2015, 21:32:32 »
Laukesko pumppu?
Paha sanoa en oo kokeillu suoralla virralla.
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8027 : 03.06.2015, 21:45:26 »
B230F ja täydestä laukasta sammuksiin. Tai siis mitä kierroksia nyt oli, varmaan 2000 rpm kun sammu ilman mitää varottamista matka ajossa. Starttaa mutta ei käynnisty. Ei edes lupaa yhtään. Bensapumpun releen vaihdoin, ei auttanut. Releen vaihdon jälkeen kun yritin käynnistää kierrosluku mittari hyppää yli 6000 rpm ja hyppää takas nollaan. Tää tapahtuu kun ottaa avaimen pois startti asennosta. Liittyiskö samaan vikaan vai oisko eri vikaa?

Sulakkeet katsottu?
Kipinä taitaa olla hukassa.  :(

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8028 : 03.06.2015, 21:50:53 »
Jonkun mittarin hyppiminen käynnistyksessä viittasi YKK anturiin. Muistaakseeni oli juurikin kierrosmittari. Oletko vikakoodeja lukassut?
« Viimeksi muokattu: 03.06.2015, 21:53:23 kirjoittanut Kalamies »

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8029 : 03.06.2015, 22:07:14 »

Sulakkeet katsottu?
Kipinä taitaa olla hukassa.  :(

Sulakkeet ehjät.

Jonkun mittarin hyppiminen käynnistyksessä viittasi YKK anturiin. Muistaakseeni oli juurikin kierrosmittari. Oletko vikakoodeja lukassut?

Vikakoodeja oli yks 2-3-2
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8030 : 04.06.2015, 21:24:41 »
Sulakkeet ehjät.

Vikakoodeja oli yks 2-3-2

Eli vikakoodeista se legendaarinen seos liian laiha, tai liian rikas tyhjäkäynnillä.
Itselle hieman liian tuttu vikakoodi tuossa omassa Bendix B230F:ssä...  :buck2:
Käytännössä tuo vikakoodi ei ole kuitenkaan koskaan (minulla) vaikuttanut moottorin toimintaan, ja kummittelee aina välillä.

Kiekkamittariahan se tosiaan humpuutti, jos ykk-anturi on sökönä.
Tosin jos kierroslukutieto puuttuu, eli anturi ei lue vauhtipyörää, niin silloin pitäisi tulla vikakoodi.

Mutta jos ei ole tietoa milloin on ykk-anturi vaihdettu, niin kannattaa harkita myös sen vaihtoa.

Bougicord (eli sama mitä myydään marmoritiskillä) osanumero 271949.
Bosch (käytännössä myös OE-laatua) osanumero 0 986 280 401.
Nämä siis valmistajien omat tuotenumerot.

Tiskillä hintaa anturille tulee noin 60e, ja Bougicordin anturi on hieman paikasta riippuen noin 35 - 40e.
Boschin anturi on noin 50e.

Motonetista löytyy Intermotor merkkistä ykk-anturia hintaan 37,90e.
Laadusta en osaa sanoa, mutta omassa B230F:ssä on ollut vastaava (oli jo hieman käytetty) anturi kiinni useamman kuukauden, ja pelittänyt ainakin vielä ilman ongelmia.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8031 : 04.06.2015, 21:30:25 »
Kiekkamittari ei kyllä hypi mihkään jos ykk anturi on sökö.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8032 : 04.06.2015, 21:54:25 »
Kiekkamittari ei kyllä hypi mihkään jos ykk anturi on sökö.

No sitten muistin väärin.

Onkohan tämä taas sitten näitä Esson baarin juttuja, koska muistan kuitenkin kuulleeni jotain juttua tuohon suuntaan....  :idiot2:  ???

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9515
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8033 : 04.06.2015, 22:51:00 »
Olisko silleen että YKK-anturin vian tunnistaa kiekkamittarin kautta nimenomaan niin että kiekkamittari ei nytki startissa.

Kiekkamittarihan ottaa kierrostiedon puolalta eli kipinästä ja jos YKK-anturi ei kerro koneen pyörivän niin kipinää ei tehdä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8034 : 04.06.2015, 23:19:33 »
Onko loppupään 940:ssä vain yksi bensapumppu, tankkiin sijoitettuna?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8035 : 04.06.2015, 23:23:01 »
Onko loppupään 940:ssä vain yksi bensapumppu, tankkiin sijoitettuna?
Vahvalla mutulla kyllä
No kun halvalla sai.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8036 : 04.06.2015, 23:55:17 »
Onko loppupään 940:ssä vain yksi bensapumppu, tankkiin sijoitettuna?
jep

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8037 : 05.06.2015, 15:15:06 »
Eiks se oo et 3s kerta toden sanoo niin kyllä on yhellä pumpulla... 95-> muuttu

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1914
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8038 : 05.06.2015, 16:12:55 »
Olisko silleen että YKK-anturin vian tunnistaa kiekkamittarin kautta nimenomaan niin että kiekkamittari ei nytki startissa.

Kiekkamittarihan ottaa kierrostiedon puolalta eli kipinästä ja jos YKK-anturi ei kerro koneen pyörivän niin kipinää ei tehdä.

Sytkäkiven kuolema saattaa aiheuttaa jotain häiriöitä joka saa varvikellon heittelehtimään miten sattuu, ja kun se hajoaa niin se on tosiaan laakista vainaa..  Sitä mä en osaa sanoa miten se noissa sähköruutta koneissa sitten muuten oirehtii, ja miten koko sytkä on oikeasti toteutettu, mutta ainakin näissä simppeleissä kärjettömissä sytkissä se sytytysyksikkö on yksinkertainen vaihto homma, itse palikka on pultattu kylkipeltiin akun taakse.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8039 : 05.06.2015, 21:02:39 »
Mahtaako olla joku venttiilivarren kumeista mennyt kun tupsauttaa satunnaisesti sinisen pilven moottorijarrutuksissa.

Kone ei huohota pahasti. Nesteitä ei katoa, eikä ne ole sekasin. Vai voisiko turbo olla sökönä mikä ei pitäisi olla mahdollista.

Auto tosiaan 230ft 945
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo