Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15994 Vastauksia
  • 3785092 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8145 : 24.06.2015, 10:43:48 »
Tuleeko 1990 240 B200F bensapumppuihin samasta paikkaa virrat?
Löysin vaan 940 1993 LH 2.4:n kaaviot ja niissä näyttää tulevan samasta molemmille pumpuille.

Mites samassa vuosimallissa, sulake? Jos ottaa sulake taulusta sulakkeen pois, niin pumput toimii edelleen? Helpottais paineiden poistoa kummasti  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa mande44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8146 : 24.06.2015, 16:27:56 »
Vm.1984 B23ET kone. Onko linnuluilla vaiko vahvemmilla kangilla?

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8147 : 24.06.2015, 17:18:38 »
Vm.1984 B23ET kone. Onko linnuluilla vaiko vahvemmilla kangilla?
Eikäs nuo ole ns M-kangilla?

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8148 : 25.06.2015, 08:31:09 »
Selvis että vauhtipyörä rikki b230ft -98. Laatikkona aw71 tai 71L , mistä tiedän onko 71 vai 71L?

Onko hajua käykö muiden vanhempien lootien vauhtipyörät tähän, vai tarviiko olla just oikee?

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8149 : 25.06.2015, 08:36:00 »
Veikkaan vahvasti että "L" siellä on. Mutta varmitaa voit laatikon kyljestä tyyppikilvestä. Sijaitsee ylivaihde solenoidin tienoilla.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8150 : 25.06.2015, 09:05:26 »
Varsinaista vauhtipyörää siellä ei ole koska kyseessä automaatti, mutta muiden sähköruisku-tomaattien vetolevyjen pitäisi kyllä sopia
No kun halvalla sai.

Poissa oobee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8151 : 25.06.2015, 11:42:16 »
Veikkaan vahvasti että "L" siellä on. Mutta varmitaa voit laatikon kyljestä tyyppikilvestä. Sijaitsee ylivaihde solenoidin tienoilla.
Varsinaista vauhtipyörää siellä ei ole koska kyseessä automaatti, mutta muiden sähköruisku-tomaattien vetolevyjen pitäisi kyllä sopia

Selvä, täytyy tsekkaa. Käytettyä siis etsin kun ei viitsis sinisen hintaa uudesta maksaa. Eiköhän aw71(L) löydy kiekko suht helposti.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8152 : 26.06.2015, 10:33:15 »
Vm.1984 B23ET kone. Onko linnuluilla vaiko vahvemmilla kangilla?

Nämä Bxx moottorit ovat eri lohkoilla ja sisäkaluilla kuin Bxxx moottorit eli sisäkalut ovat erilaiset Kannet käyvät osin yhteen kuten jotkut muutkin apulaitteet. B19-23 on olemassa 3 eri kk pääosin. Eli tuo B23ET on aina M-kangilla joita tosin löytää muistakin konetyypeistä satunnaisesti aivan tehtaan jäljiltäkin. Vanhemmissa B21 moottoreissa on ns. paksuja kankia jotka eivät ole virityskäyttöön kovin hyviä.

Eli nämä linnunluut kuuluvat uudempiiin 85> B2xx moottoreihin joissa on 8vastapainon akselit kahdella eri runkolaakeri koolla. Vanhat B-koneet ovat aina samalla Boforsin takoakselilla, paitsi harvinainen B17 jossa on lyhempi isku.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2015, 10:44:42 kirjoittanut WEBERMAN »
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8153 : 26.06.2015, 18:49:25 »
Jos ei auton alle tai peräkonttiin halua könytä niiin pumppujen virransaannin voit mitata myös lambda anturin lämmityksen töpselistä, toinen maa toinen +12v.

Löytyy apparin etutolpan takaa kaksi/yksi liitintä, seuraamalla lambdan piuhoja.

Mittailin ja pumpuille ei tule virtaa mittarin mukaan. Auton alla olevan pumpun piuha kyllä katkesi todella pienellä kosketuksella, joten ei ole kyllä ollut kummoisesti kiinni.

Mittailin tuon toiselta oikeella olevan releen pinnejä.


Pinnien 86 ja 85 välillä on 5V jännite virrat päällä.


Autossa on myös sulanut sulake numero 25. Mitäs tämä selitys tarkoittaa? (AUTO LOW BEAM EU /OS) 25A

Mistäs seuraavaksi mittailemaan tuleeko virtaa?

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3821
  • 195hv/406Nm
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8154 : 26.06.2015, 19:10:09 »
auto low beam.... Automaattiset lähivalot  :) Mulla suli ekassa ysissä ihan sama sulake  :buck2:

E: missä sul on bensapumpun rele? :o
« Viimeksi muokattu: 26.06.2015, 19:11:53 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Konefriikki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8155 : 26.06.2015, 19:21:11 »
Sitä vähän itekkin mietin kun katoin tota faq osiota. Mietin että koskisko tää mun autoa:"1994/1995 940 B230FD non-turbo cars using either Bosch or Regina have rather square, squat, blue-colored fuel injection relays in the front row, second from right." Auto on siis -94 vuotinen 940 ja en oo satavarma onko B230F vai B230FD.

Volvo 240DL -85 B200K+M45

Poissa wallu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8156 : 26.06.2015, 21:52:30 »
Kävi vähän hassusti ohjaustehostimen öljyjen vaihdon kanssa, niin sitä vähän roiskui konetilaan ja apulaitehihnalle. Kai se hihna kestää öljyä?
V70 2,4D -06

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8157 : 26.06.2015, 22:01:51 »
Kävi vähän hassusti ohjaustehostimen öljyjen vaihdon kanssa, niin sitä vähän roiskui konetilaan ja apulaitehihnalle. Kai se hihna kestää öljyä?

Ei se lyhytaikaisesta öljykylvystä vielä itseensä ota. Kuivaat vaan mahdollisimman hyvin, niin ei ala hihnapyörällä luistamaan, ja saa minimoitua sen, ettei kerää pölyä/moskaa urien väliin.




Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8158 : 27.06.2015, 19:01:40 »
Ihmetyttää niin kysyn. Allekirjoituksen auto joutu mittavampaan ilmastointi huoltoon jossa vaihtu myös kuivain. Kuuluuko sen hikoilla vettä ulkopuolelle? En oo aikaisemmin kiinnittäny huomioo tämmöiseen. Pönttö ja putket myös tosi kylmiä vaikka ulkona +13.
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6704
  • 1% Hybridi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8159 : 27.06.2015, 19:15:24 »
Ihmetyttää niin kysyn. Allekirjoituksen auto joutu mittavampaan ilmastointi huoltoon jossa vaihtu myös kuivain. Kuuluuko sen hikoilla vettä ulkopuolelle? En oo aikaisemmin kiinnittäny huomioo tämmöiseen. Pönttö ja putket myös tosi kylmiä vaikka ulkona +13.
Tokihan se kondensoi, jopa auton alle tulee lammikko jos on höyrystimen tippareiät avoimia
V70 -00 HYL-sy Poistunut pihasta   &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Proturbo  Autodiagnoosi