Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3814058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8910 : 24.10.2015, 22:17:15 »
240 puuttui vaihteiston kannatinraudasta pultti, eli oli 3 vaan kiinni. M47 kyseessä. 1 lähti hyvin, sitten hantin puolelta autoa ei niin millään. Toisen niistä sain, mutta toinen on edelleen pohjas kiinni. Kiinnijäänyt oli jo valmiiksi osittain auki, johtaen kannatinraudan roikkumiseen.

Osassa runkopalkin reikiä näky kierteet valmiiksi, lieneekö niihin hitsattu mutterit vastapuolel? Kummiskin, puuttuneen pultin reiässä ei ole kierteitä ja hantin puolen jumittaneissa tuntuu olevan irtonaiset mutterit runkopalkissa. Milläköhän kiinnijääneen sais auki? Yritin avata ja kiristellä kiinnijäänyttä CRC:llä ja tiukkaamalla kannatinrautaa prikkaa vasten, muttei auttanut.
Siellä on palkkiin hitsatut mutterit palkin sisäpuolella, eli taitaapi olla toveri korroro syönyt kiinnitykset ja ne on nyt sitten irti siellä palkin sisällä. Suatto tulla rälläkkä ja hitsihommia....
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa abyss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8911 : 24.10.2015, 22:23:38 »
Minkä merkkiset polttimot on kyseessä?

Ei harmainta aavistusta. Vaihto suoritettiin biliassa.

Onko merkkejä/polttimoita joita suosittelisit käytettävän noiden orkkis polttimoiden tilalla?
VOLVO S60 2.5T -08

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6409
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8912 : 25.10.2015, 10:07:39 »
Mulla on 2003 V70 D5:ssa bilan xenonvalot olleet hyvät nyt 3 vuotta. Valojen suuntaus on kyllä tärkeä ettei osoita liian alas.

Mun pitäis vaihtaa tuohon nyt etuseisontapolttimot. Osaako joku nopesti heittää a) miten tuon ilmanputsarikotelon saa nostettua irti pois tieltä kuskin puolella
b) irtoaako apukuskin puolen polttimo umpiosta myötä- vai vastapäivään pyörittämällä? Tuo oikealla oleva ohjausyksikkökotelo (jota ohjekirja sanoo kankaiseksi) ei taida lähteä helposti irti?

(ja vaikka olen ottanut puskurin ja umpion tästä muutaman kerran irti en meinaa tehdä sitä nyt..)
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Mörssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8913 : 25.10.2015, 11:07:26 »
Siellä on palkkiin hitsatut mutterit palkin sisäpuolella, eli taitaapi olla toveri korroro syönyt kiinnitykset ja ne on nyt sitten irti siellä palkin sisällä. Suatto tulla rälläkkä ja hitsihommia....

Ei muuta ku pilhomaan sitten, oli nuo runkopalkitkin ottanut vähän kipiää niin jos yrittäis korjata. Pystyykö joku kertomaan, kuinka paksua rautaa nuo palkit ovat? Jos koulussa tekis korjauspalat ja täällä kotona suhauttais vaan kiinni. Ajatuksena oli, että rälläköin palkin pohjat irti ja teen uudet.

Kuinkas tuo Volvon pelti on suojattu? Pohjamaalia ja massaa? Miten porukka on suojannut esimerkiksi noit palkkeja sisäpuolelta ruostumisen estämiseks, reilusti kotelonsuoja-ainetta vai?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8914 : 25.10.2015, 13:02:07 »
Ei muuta ku pilhomaan sitten, oli nuo runkopalkitkin ottanut vähän kipiää niin jos yrittäis korjata. Pystyykö joku kertomaan, kuinka paksua rautaa nuo palkit ovat? Jos koulussa tekis korjauspalat ja täällä kotona suhauttais vaan kiinni. Ajatuksena oli, että rälläköin palkin pohjat irti ja teen uudet.
Ei pitäs mennä lankusta mutuilemaan, mutta seiskassa ei ainakaan ole järin paksua. Parimillisestä taisin hakata palkinpätkän omaan.

Mutta kannattaa tutkia ne kotelon sisukset huolella ennen korjauspalojen tekoa. Ruukaavat mätänemään sisältäpäin ja jos sieltä on jo mutterit irti niin voi olla hapanta enemmän kuin arvais. Uusi pohja ei kauaa lämmitä jos kyljet on pitsiä.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8915 : 25.10.2015, 14:12:33 »
Mihkä tulee 240:ssä LH-Jettiläisessä moottorinohjauksen maadoitus? Nelijohtoista Lambdaa kytkemässä ja samaan paikkaan aattelin saaha että sais virheet minimoitua signaalista...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8916 : 25.10.2015, 14:37:33 »
Onko joku tilannut tuolta www.skandix.de 740 volvoon takapyörän laakeria ja käsijarruvaijeria, millaisia ovat laadultaan?
Onko 740 faceliftissä edessä jousen yläpäässä mitään kumia?
Kenelläkään mitään hajua?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6409
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8917 : 25.10.2015, 17:12:47 »
Mun pitäis vaihtaa tuohon nyt etuseisontapolttimot. Osaako joku nopesti heittää a) miten tuon ilmanputsarikotelon saa nostettua irti pois tieltä kuskin puolella
b) irtoaako apukuskin puolen polttimo umpiosta myötä- vai vastapäivään pyörittämällä? Tuo oikealla oleva ohjausyksikkökotelo (jota ohjekirja sanoo kankaiseksi) ei taida lähteä helposti irti?

(ja vaikka olen ottanut puskurin ja umpion tästä muutaman kerran irti en meinaa tehdä sitä nyt..)

Ilmanputsarikotelon irroitus on volvocarsin Ardicin asennusohjeessa näemmä. Imuputket, piuha, alipaineventtiili irti ja sivuun ja boksi on kolmesta kohtaa alhaalta kiinni.

Vielä kun tuohon oikeanpuolen polttimonkantaan riittäisi sormenpäissä vääntöä kun ei liiku kumpaankaan suuntaan. Jälleen kerran Volvon suunnittelijalle loppuelämäksi jokapäivänen lamppujen vaihto :tickedoff:  Onneksi tällä ei ole kiire.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2666
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8918 : 26.10.2015, 15:34:29 »
Oliko 99 V70 2.5 jotain "vakio"paikkoja josta tehostin tykkää tiputella joskus, tai toi ny oikeen enää tiputtele kun lorottelee? Siis ohjaustehostin vuotaa nesteet nopeastikkin jonnekkin.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2666
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8919 : 26.10.2015, 16:40:42 »
Oliko 99 V70 2.5 jotain "vakio"paikkoja josta tehostin tykkää tiputella joskus, tai toi ny oikeen enää tiputtele kun lorottelee? Siis ohjaustehostin vuotaa nesteet nopeastikkin jonnekkin.
Hammastanko vuotaa kummastaki päästä  :buck2:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8920 : 26.10.2015, 17:54:53 »
Ei oikeastaan tiedä, voi olla vielä kolmaskin, muistaakseni seitsemällä ruuvilla kiinni oleva.

Hupsistakeikkaa.



Tommonenhan siellä majaili, eli liekkö kyseessä sitten tämä, josta ei tietenkään ole selventävää kuvaa:

http://m.motonet.fi/fi/tuote/131936?ajoneuvo=655

Muuten mitat täsmäisi tämän kanssa, paitsi rupeli joka on 2 cm korkeampi:


Oli tosin neljällä eripariruuvilla ja liimamassalla kiinni, oiskohan joku joskus soveltanu vanhemman mallin föönin?  ???
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8921 : 26.10.2015, 18:32:37 »
Tuo on ihan omansa myyntinimeltään manuaali ilmastoitu kolmella ruuvilla kiinnitettävä.

Tuskin motonetti tuntee tuota josss seittemän kiinnikeruuvia.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8922 : 26.10.2015, 18:44:07 »
Löytyykö puhallinkotelin pohjasta 3kpl muovinuppia joihinka ruuvit tulee ja nupit painuu puhaltimen runkoon ns keskittää sen koteloon.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1776
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8923 : 26.10.2015, 19:07:53 »
Pitääpä aamulla vielä kaapia loput liimat pois ja mittailla... kyllä siellä paikallaan oleville ruuveille jonkinlaiset tumpit oli, saatoinpa itse lisätä yhden kun viimeksi piti käyttää pöydällä...  V:>

Luulempa että tuon kolmiruuvisen saisi taikinoitua paikalleen, jossei sinne alunperin kuuluisikin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #8924 : 26.10.2015, 20:49:05 »
Tuota moniruuvista saat jenkkikaupoista, esim mulla on corvetessa sama puhallin kun seiskassa, molemmat siis tuota varsin monella ruuvilla kiinni olevaa. Mulle tuli summit racingilta iso loota osia, joiden seassa oli (halvin, eli paras) 4seasons merkkinen moottori, no, on se parempi kun rikkinäinen mutta kyllä se hiukan heikkotehoinen on.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Carcom Oy  Elekma