Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3805788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10110 : 08.06.2016, 22:41:59 »
Mikäköhän vois olla 740 vikana, kun oikeanpuoleinen ajovalo lopetti toimintansa? Polttimo ei ole palanut ja johdot näyttivät ainakin päällisin puolin ehjiltä...
Aihups, puhuttiinkin etuvalosta...

Tuleeko jännitettä lampulle asti? Entä sulakkeelle?
« Viimeksi muokattu: 08.06.2016, 22:44:40 kirjoittanut Slerbahuuli »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10111 : 08.06.2016, 22:42:50 »
Rele tai sulake palanut? Lyhkösille on erikseen sulakkeet vas/oik, ja mielestäni rele on kaksi toisistaan erotettua lähtöä jotenka jos releestä on toinen kärki tai vaikka relesokkeli huonona niin voisi käydä tuollai.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MattiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 497
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10112 : 09.06.2016, 07:07:22 »
Rele tai sulake palanut?
Komppaan TVS:ää.Itseltä vika löytyi juurikin relesokkelista,joka oli sulanut.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2016, 16:18:07 kirjoittanut MattiK »

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10113 : 09.06.2016, 13:49:44 »
Onko 740-sarjassa mitään ohjearvoa käsijarrukengän pinnan paksuudelle?

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10114 : 09.06.2016, 15:18:42 »
Alfamerissä ei mainittu, katsoin just.

Onko 740-sarjassa mitään ohjearvoa käsijarrukengän pinnan paksuudelle?


s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10115 : 09.06.2016, 15:20:02 »
Alfamerissä ei mainittu, katsoin just.

Luin saman ennen kuin kysyin täältä.  ;D

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10116 : 09.06.2016, 15:25:33 »
Silmähän sen sanoo ovatko kuluneet. Ja enemmänkin ovatko lasittuneet jolloin ei paksukaan pinta pidä.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10117 : 09.06.2016, 17:54:20 »
Mitä tuolle vinokoneen laturille pitäisi tehdä?
Aiemmin ei herännyt heti pakkasella, nyt tekee sitä jo tässä lämpötilassa.  :crazy2:

Herääkö pienellä kaasunäpyllä? Joskus kyselin täälläkin kun tuntui olevan uudella laturillakin enemmän sääntö kuin poikkeus ettei lähtenyt heti startista tyhjäkäynnillä lataamaan ennen ensimmäistä kaasunpainallusta, niin yleinen mielipide oli että on enämpi ominaisuus... Vaiva poistuu ns. rokkikäynnistyksellä.  :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10118 : 09.06.2016, 18:03:38 »
Herääkö pienellä kaasunäpyllä? Joskus kyselin täälläkin kun tuntui olevan uudella laturillakin enemmän sääntö kuin poikkeus ettei lähtenyt heti startista tyhjäkäynnillä lataamaan ennen ensimmäistä kaasunpainallusta, niin yleinen mielipide oli että on enämpi ominaisuus... Vaiva poistuu ns. rokkikäynnistyksellä.  :D
Kyllä, muoviämpäri näitä kiinalaisia susia, vielä jos tarvetta tulee hankin jonkun merkkituotteen.  :tickedoff:

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10119 : 09.06.2016, 18:05:43 »
Silmähän sen sanoo ovatko kuluneet. Ja enemmänkin ovatko lasittuneet jolloin ei paksukaan pinta pidä.

Tämä selvä,  katsotaan mitä keksin.  -H-

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1775
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10120 : 09.06.2016, 19:15:27 »
Kyllä, muoviämpäri näitä kiinalaisia susia, vielä jos tarvetta tulee hankin jonkun merkkituotteen.  :tickedoff:

Itsellä on tuota tehnyt niin alkuperäiset kuin tarvikkeet, vanhat ja kunnostetut, että lienee herätteen heikkoutta tms. Ei kuitenkaan järin vakavasta ongelmasta kysymys.

Onko 740-sarjassa mitään ohjearvoa käsijarrukengän pinnan paksuudelle?

Käsijarrukengät saa todistetusti teräsharjalla pitämään riittävästi kunhan on edes jonkinlainen pinta raudan päällä. Oli viime katsastuspuhdistuksen ja säätelyn yhteydessä toisella puolen enää paperinohut kerros, joten pitänee seuraavalle leimalle heittää jo uudet kengät.  ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10121 : 09.06.2016, 19:25:50 »
Itsellä on tuota tehnyt niin alkuperäiset kuin tarvikkeet, vanhat ja kunnostetut, että lienee herätteen heikkoutta tms. Ei kuitenkaan järin vakavasta ongelmasta kysymys.

Käsijarrukengät saa todistetusti teräsharjalla pitämään riittävästi kunhan on edes jonkinlainen pinta raudan päällä. Oli viime katsastuspuhdistuksen ja säätelyn yhteydessä toisella puolen enää paperinohut kerros, joten pitänee seuraavalle leimalle heittää jo uudet kengät.  ::)
Alkuperäinen laturi ei koskaan tehnyt tuota.


Pintaa löytyy vähän kengistä, jarrupolkimen tuntuma on huono, pinnat lasittuneet.
Pitää kai ulkomailta tilata aten levyt ja muut romut joka nurkkaan.  :crazy2:

Poissa Jarru

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • Bang your head
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10122 : 12.06.2016, 13:36:46 »
Jakohihnan vaihto edessä. Tuli tenkkapoo tavaraa tilattaessa ulkomailta. Kaupat tarjoaa kahta eri vaihtoehtoa hihnan pituudeksi, eli 142 ja 148 -hampaista. Auto siis V70 mk I, vuosimalli 2000, B5244 T -koneella, moottorin sarjanumero 1236245. Tuota moottorin sarjanumeroa ei löydy varaosien listasta.

Kumpikohan hihna autoon sopii? Onko tässä joku nyrkkisääntö miten nuo menee?
V70 mkII D5 -05, V70 mkI  2.4T R-look -00, Bandit 1200 -06

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10123 : 12.06.2016, 14:52:59 »
Autossasi on ilmeisesti hydraulinen hihnankiristin, ainakin moottorin sarjanumeron perusteella? Eli silloin tuo 148 hampainen olisi oikea hihna.

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10124 : 12.06.2016, 19:14:16 »
Alkuperäinen laturi ei koskaan tehnyt tuota.


Pintaa löytyy vähän kengistä, jarrupolkimen tuntuma on huono, pinnat lasittuneet.
Pitää kai ulkomailta tilata aten levyt ja muut romut joka nurkkaan.  :crazy2:

Tuntuu välillä olevan vähän arpapeliä noiden latureiden kanssa, etenkin jos on uusi halpatuotanto, tai kunnostettu.
Omassa oli aikanaan joku merkitön laturi, ja se ei pelittänyt oikein koskaan kunnolla, ja loppujen lopuksi siitä kuori kollektorin kuparit.

Sen jälkeen hommasin foorumin kautta, käytetyn jo kerran tehdaskunnostetun Boschin, niin sen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa nyt noin 2 vuoden aikana.

Jos meinaa kunnostetun laittaa, niin sama homma kuin starttimoottorin kanssa, että mielellään suoraan Bosch niin saa ainakin minimoitua mahdolliset toimintahäiriöt.

Työn puolesta kun tulee välillä otettua takuuaikana vastaan kunnostettuja laitteita, niin aika monesti yhteisenä nimittäjänä on, että ne eivät ole Boschin kunnostamia.
Esimerkki: Laturi joka on alunperin ollut Boschin tekele, mutta kunnostettu muualla.

Aika isoja eroja löytyy, jos vaikka tutkii käytettyjen vaihtokomponenttien laatua, joka on sitten suoraan verrannollinen niiden kestoon.
Eiväthän ne kaikki tietenkään ole susia, mutta sitten harmittaa kun sellainen osuu kohdalle.

-------------

Noista jarruista vielä, niin milloin jarrunesteet on viimeksi vaihdettu kokonaisuudessaan?

Tuli vaan siitäkin mieleen, kun pitäisi omaan tehdä, kun poljintuntuma on välillä pehmeä.

Itsellä ei ole palojen lasittuneisuuden kanssa ollut ainakaan edessä ongelmia (vaikka onkin reilu 100 tkm paloilla + levyillä takana), kun olen ottanut tavaksi tehdä pari kertaa viikossa muutaman kunnon jarrutuksen tyhjällä tienpätkällä.

Itse kun tulee ajettua paljon matkaa, ja myös kaupunki-/nurkka-ajoa, niin ei tule yleensä painettua jarrupoljinta paljoa puolenvälin yli (paitsi tietenkin risteyksissä ja liikennevaloissa, koska automaagi), niin olen katsonut parhaaksi vetää kunnon jarrutukset sitten muuten. 


Itselläkin on käsijarruremppa vielä tälle vuodelle tiedossa, kun viime leimalla oli heittoa se sallitut 70%,
ja muuta en leimalle laittanut käsijarrusta silloin, kuin vaijerin pitimen korjausosan...

Uudet käsijarrukengät ja asennussarja ovatkin olleet valmiina jo hyvän aikaa, mutta olen alkanut miettimään, että laittaisi kengiksi ihan jotain muuta kuin ne All Brake Systemsin tarvikkeet.
Nimittäin se kulutuspinta on aika huonolaatuinen niissä...


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron