Autodiagnoosi  Carcom Oy

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3807932 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10200 : 06.07.2016, 21:49:41 »
Kaverilla ongelma. B230F lh 2.4, ei lähde välillä käymään. Vaihtanut bensapumpun releen ja sytytys ohjausyksikön. Kuulemma ei tuu kipinää, eikä bensapumppu lähde suriseen kun vääntää virrat. Välillä lähtee käymäänkin ja käy normaalisti.
Ei vikakoodeja.
Ehdotuksia?
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4208
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10201 : 06.07.2016, 21:54:29 »
Virtalukonpohja?

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10203 : 07.07.2016, 17:52:21 »
Oiskos kenelläkään laittaa kuvaa  mk1 S60 tyhjän ohjaustehostimen säiliön näkymistä kun korkin avaa, siis lähinnä sen paluuletkun tulon osalta. Siinä pitäisi olla joku putki pohjalleko? Omassa ei ole, eikä ole sen näköinen että olisi koskaan ollutkaan, myöskään irto-osia ei säiliöstä löytynyt ja 4 vuotta on tuolleenkin pelittänyt.  ???
Tilasin nyt jokatapauksessa uuden säiliön kun näyttäis hikoilevan kyljestä, vaikka KVG:n mukaan vuoto on yleensä korkissa.


Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5525
  • Volvo V70
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10204 : 07.07.2016, 18:58:08 »
Oiskos kenelläkään laittaa kuvaa  mk1 S60 tyhjän ohjaustehostimen säiliön näkymistä kun korkin avaa, siis lähinnä sen paluuletkun tulon osalta. Siinä pitäisi olla joku putki pohjalleko? Omassa ei ole, eikä ole sen näköinen että olisi koskaan ollutkaan, myöskään irto-osia ei säiliöstä löytynyt ja 4 vuotta on tuolleenkin pelittänyt.  ???
Tilasin nyt jokatapauksessa uuden säiliön kun näyttäis hikoilevan kyljestä, vaikka KVG:n mukaan vuoto on yleensä korkissa.

Kurkkasin oman auton säiliöön ja tuloletkun puolella on säiliössä putki..
Lähtee alaspäin viistoon.
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 713
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10205 : 07.07.2016, 20:52:07 »
Oikee Frankencisac?   :D
Kyllä :D :D Tänään kasailin nippuun ja pitäisi jaksaa säädellä vielä ennen, kun menee päästömittaukseen ja säätöön. Pukkaa mustaa kaasuttaessa yhtä paljon, kun dieseli mese jota on vähän ruuvattu. :D

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10206 : 08.07.2016, 13:27:51 »
Mistä kannattaa hakea vinokoneeseen venakopan ja imu -ja pakosarjan tiivisteet? Motonetin tavara tuntuu olevan aika laadutonta...
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1682
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10207 : 08.07.2016, 14:23:25 »
V70 '99 matalapaineturbo (B5254T 142kW) automaatti.

Lähti rötäämään reippaassa kiihdytyksessä ja vikakoodiksi jotakuinkin luokkaa 5-sylinterissä häiriö ja asentotunnistin. Ilmeisesti kyseessä se nokka-akselin päästä löytyvä versio?

Onko jotain tyypillistä vikaa mikä tuon aiheuttaa? Nyt hankittuna tulpat, yksi puola sekä tuo nokka-akselin asentotunnistin. Tarkoitus ei ole turhia sinne laittaa, vaan pelkästään tarpeelliset osat. Kaikki toki kuluvia osia, joten vaihdosta ei sikäli haittaakaan ole.

Jakohihna tiettävästi vaihdettu joku aika sitten, mutta tästä ei ole tikettejä. Voisko olla jako myös pykälän sivussa? Toimi ihan ok noin 20km.

Sainpa vielä kooditkin:
ECM-3502 Misfiring -
ECM-3552 Misfire cylinder 5
ECM-644A Camshaft control - Faulty position
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2021
  • Näpräilijä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10208 : 08.07.2016, 14:36:41 »
V70 '99 matalapaineturbo (B5254T 142kW) automaatti.

Lähti rötäämään reippaassa kiihdytyksessä ja vikakoodiksi jotakuinkin luokkaa 5-sylinterissä häiriö ja asentotunnistin. Ilmeisesti kyseessä se nokka-akselin päästä löytyvä versio?

Onko jotain tyypillistä vikaa mikä tuon aiheuttaa? Nyt hankittuna tulpat, yksi puola sekä tuo nokka-akselin asentotunnistin. Tarkoitus ei ole turhia sinne laittaa, vaan pelkästään tarpeelliset osat. Kaikki toki kuluvia osia, joten vaihdosta ei sikäli haittaakaan ole.

Jakohihna tiettävästi vaihdettu joku aika sitten, mutta tästä ei ole tikettejä. Voisko olla jako myös pykälän sivussa? Toimi ihan ok noin 20km.

Sainpa vielä kooditkin:
ECM-3502 Misfiring -
ECM-3552 Misfire cylinder 5
ECM-644A Camshaft control - Faulty position

5:sen Puola?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10209 : 08.07.2016, 17:43:12 »
Mitkä tulpat b230f? Lähinnä mietin kun motonetti tarjoaa tohon nelikärkisiä boscheja?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10210 : 08.07.2016, 18:05:03 »
Mitkä tulpat b230f? Lähinnä mietin kun motonetti tarjoaa tohon nelikärkisiä boscheja?

Volvo orkkis. 60t vaihtoväli ja toimii koko rahan edestä. Alle 30e oli viimeks 4kpl. Muilla en kokeillu 10 v aikana.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2474
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10211 : 08.07.2016, 19:05:28 »
Tarvikemallin venakopan tiiviste ilman liimoja pitänyt jo helmikuusta asti b200f:ssä. Entiseen B200E:hen samanlaine ja imusarjantiivistekin oli Motonetistä ja hyvin kesti.

Poissa HulluJaYlpee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10212 : 08.07.2016, 21:21:06 »
V70 13 vuoden d3 kone ilmoitti moottorijärjestelmän huoltoa.

Torquella katoin vikakoodit niin antoi tällaisen.

Type Powertrain - Fuel and air meterin - ISO/SAE controlled

Description - Mass or Volume air flow A Circuit range/Performance - Air flow to high.

Eli olisko tuossa Ilmamäärämittari död?

Sijaitseeko tuo kyseinen anturi tossa Ilmanpuhdistimen kyljessä? Ja voi ite vaihtaa tällainen poropeukalokin?

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10213 : 09.07.2016, 01:27:07 »
Tarvikemallin venakopan tiiviste ilman liimoja pitänyt jo helmikuusta asti b200f:ssä. Entiseen B200E:hen samanlaine ja imusarjantiivistekin oli Motonetistä ja hyvin kesti.
Tossa B200E meni ehkä kaks päivää motonetin venakopan tiivisteellä, kunnes alkoi taas vuotamaan.
Ostin nyt kuitenkin motonetistä samalla reissulla kaikki noi tiivisteet. Koitetaan miten toi tarvike venakopan tiiviste pysyisi kuivana tiivisteliiman kanssa...

Btw onko ihan normaaleita tollaset korkista tehdyt imusarjan tiivisteet? ???
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10214 : 09.07.2016, 09:04:08 »
Tossa B200E meni ehkä kaks päivää motonetin venakopan tiivisteellä, kunnes alkoi taas vuotamaan.
Ostin nyt kuitenkin motonetistä samalla reissulla kaikki noi tiivisteet. Koitetaan miten toi tarvike venakopan tiiviste pysyisi kuivana tiivisteliiman kanssa...

Btw onko ihan normaaleita tollaset korkista tehdyt imusarjan tiivisteet? ???

Kai ne on ollut joskus 70-luvulla, kunnolliset tiivisteet on mulla ainakin ollut sellasta bakeliitin tapasta. :D

Volvon tiivisteet on ehdottomasti omaa luokkaansa, mutta nykyset elringitkin on toimineet hyvin. Jos et vielä laittanu niitä motonetin tiivareita niin käy palauttamassa ne. Merkkitiivisteet maksaa n. 40-50e varaosaliikkeestä.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron