RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15998 Vastauksia
  • 3799689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10395 : 23.08.2016, 20:03:58 »
Alapultti on helpompi ainakin omasta mielestä irroittaa alakautta.
Starttimoottorin saa kyllä paikalleen sekä ylä-, että alakautta.

Mutta joo, ajaa keulan rampeille, niin saa kivasti.

Pulttien kannat ovat 18 mm.

- 18 mm lenkkiavain.
- mahdollisesti myös räikkälenkki ja/tai räikkä ja nivel + 18 mm hylsy.

Itse olen aina avannut sen yläpultin 18mm avaimen kanssa, putki jatkona.
Jaa, jää vaihtamatta.  >:(

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10041
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10396 : 24.08.2016, 01:46:10 »
Jaa, jää vaihtamatta.  >:(

Syystä että? ???
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ronksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • Volvo is a lifestyle
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10397 : 24.08.2016, 11:27:54 »
Ei löytyny haulla niin kysellääs tästä nopsaa, tossa mun S80 D5 -07 on irroitettava vetokoukku, mutta lukko tietenkin on jumissa eikä millään auki. Uskaltaako lukon porata rikki ilman että vetokoukun saisi enään pysymään paikallaan? Eli toimiiko lukitusmekanismi ilman että on lukko paikallaan?

Tähän lisäksi semmonen kyssäri että aukeeko takajarrusatulan mäntä pyörittämällä?
Volvo S80 D5 -07
Ex Volvo 460 1.7 -91
Ex Volvo V40 T4 -99
Ex Volvo S40 T4 -00 -> http://www.x40fin.com/index.php?topic=21931.0

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10398 : 24.08.2016, 13:25:46 »
Meinasin askarrella säädettävän panhard-tangon tuohon ysiin, koska kaupalliset tuotteet on hieman sopimattomia kömpelön säädettävyytensä takia.

Onko hajua mistä saisi sellaisen kierreholkkiosan, missä olis kierteet eri suuntiin eri päissä? Tai tekeekö joku sellaisia?

Pulttikaupoissa ei ollut. Säädettäviä tankojahan on monenkin auton alustat pullollaan, mutta mulla ei nyt satu olemaan käsillä sellasta minkä vois tähän projektiin silpoa.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10399 : 24.08.2016, 13:50:02 »
Moi! Täällä olisi v70 awd 2006 kanssa ihmeellinen jurina. Kylläkin toisinpäin, eli kun Käännän oikealle niin (vasen?) pyörä juristaa ihmeellisesti vähän kuin puskisi tai jokin väljä lonksuttaisi edestakaisin.

Normaali ajossa ei sitä huomaa, mutta kun ajaa hiukan kovempaa ja käyttää mutkaan ja kääntää oikealle niin sitten. Vasemmalle saa kantata eikä oireita. Veto päällä juristaa helpommin. Saa kantata aika tiukkaan ennen kuin ilman vetoa tekee saman asian.
 

Paikallaan kun kääntää ratin linkkuun ja vetkuttaa edestakaisin kuuluu lonksutusta oli se ratti linkussa kumpaan tahansa suuntaan.

Ilmaankin tunkkasin ja ei erityisemmin tuntunut välystä missään ennen kuin vatkas rengasta vasemmalle ja oikealle pitkällä liikkeellä.

Ratti on myös pikkuhiljaa alkanut hiipimään vasemmalle, eli kun ajan suoraan niin ratti osoittaa vasemmalle hiukan.

Itse nyt epäilen että raidetangossa ongelma, Ihmettelen vain että ajossa tekee tätä vain toiseen suuntaan ja paikallaan välyksen tuntee ratista, oli renkaat kumpaan suuntaan vaan.

Antakaahan ihmiset mielipiteitä??
. Laakeri?
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10400 : 24.08.2016, 17:37:53 »
mistähän voisi saada selville D5 motin sylinteri järjestyksen?
kevyt googlettelu ei tuottanut tulosta... :o

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10401 : 24.08.2016, 17:50:39 »
Niin että sytytysjärjestys? Wikipedia tarjoaa volvon henkilöautoille 12453

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10402 : 24.08.2016, 18:31:25 »
Niin että sytytysjärjestys? Wikipedia tarjoaa volvon henkilöautoille 12453

juuh kaippa se on sama järjestys? kun vikakoodinluvussa herjasi suutinta sylinteri kakkosessa.. :)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10403 : 24.08.2016, 18:49:58 »
juuh kaippa se on sama järjestys? kun vikakoodinluvussa herjasi suutinta sylinteri kakkosessa.. :)
Sitten se on toinen sylinteri jakopäästä
No kun halvalla sai.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5839
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10404 : 24.08.2016, 19:16:48 »
Sytytysjärjestys tosiaan on eri asia.
Jakopää - 1-2-3-4-5 on se mitä kysyit

Poissa jokeri racin

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10405 : 24.08.2016, 19:36:25 »
Sytytysjärjestys tosiaan on eri asia.
Jakopää - 1-2-3-4-5 on se mitä kysyit

Hei kiitos tästä ;)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2255
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10406 : 25.08.2016, 18:38:56 »
Meinasin askarrella säädettävän panhard-tangon tuohon ysiin, koska kaupalliset tuotteet on hieman sopimattomia kömpelön säädettävyytensä takia.

Onko hajua mistä saisi sellaisen kierreholkkiosan, missä olis kierteet eri suuntiin eri päissä? Tai tekeekö joku sellaisia?

Pulttikaupoissa ei ollut. Säädettäviä tankojahan on monenkin auton alustat pullollaan, mutta mulla ei nyt satu olemaan käsillä sellasta minkä vois tähän projektiin silpoa.
Rally race ja eBay ainakin.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10407 : 25.08.2016, 19:49:33 »
Meinasin askarrella säädettävän panhard-tangon tuohon ysiin, koska kaupalliset tuotteet on hieman sopimattomia kömpelön säädettävyytensä takia.

Onko hajua mistä saisi sellaisen kierreholkkiosan, missä olis kierteet eri suuntiin eri päissä? Tai tekeekö joku sellaisia?

Pulttikaupoissa ei ollut. Säädettäviä tankojahan on monenkin auton alustat pullollaan, mutta mulla ei nyt satu olemaan käsillä sellasta minkä vois tähän projektiin silpoa.

Löytyy varmasti traktoritarvike kaupoista.

Poissa koksa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10408 : 25.08.2016, 21:22:37 »
Morjesta, en jaksa alottaa uutta aihetta.
1989 760 B230FT + ZF aski, tekniikka vakio, ei lastuja tms.

Toimii nätisti 80-90 vauhtiin asti, korkeemmassa vauhdissa kun polkasee kickdowniin asti, niin kiihdyttää 4500rpm saakka ja lopettaa siihen. Kun nostaa kaasua sen verran että kickdown jää pois, niin nostaa vaihteen ylös ja laiskasti nostaa taas vauhtia.
Kokeilin piruuttani kiihdyttää vaihdekeppi 3-asennossa, kiihdytti n. 4500rpm saakka ja jätti siihen, tökkäsin D:lle, jotain se aski härvels, heitti neloselle ja kiihdytti joten kuten sinne 120 asti.

Bypassin vilkasin, se on ehjä, testasin alipaine-käsipumpun kanssa ja toimii kuten pitää.
Bensapumppu pitää sellasta kuolonkorinaääntä, mutta en usko että tällä tavalla oireilisi? Vai voiko tökätä bensanpuutteeseen noin tarkasti?

Kickdown-vaijeri on seuraava tutkinnan kohde, vai onko jotain hyviä ideoita? Silti hämää että 3-asennossa ei anna yli 4500rpm nostaa.
Suuttimien etuvastusten piuhat näytti myös hieman elämää nähneiltä, voiko oireilla näin?

Vikakoodipalikkaa en löytänyt konehuoneesta, missäköhän mahtaa olla, en löytänyt siitä ohjaustehostimen öljypurkin vierestä?
Ja mitenkäs tuo Kickdown-vaijeri kuuluisi olla oletuksena tuon ZF:n askin kanssa?
-89 760 B230FT+ZF

Poissa volvoville

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10409 : 26.08.2016, 05:58:16 »
Kun en renkaiden suuntauksen tekniikkaa ymmärrä yhtään, asiasta yleinen kysymys:

Jos renkaat on jo kulahtanut vinoon, eli selvästi sisäreunat kulahtanut, onnistuuko rengaskulmien säätö oikeisiin arvoihin auton seistessä näillä kulahtaneilla tassuilla? Vai pitääkö kulmat säätää timmeillä renkailla?
V70 D4 -14

 

Samppasport  Futurez