Futurez  Kulkukoira

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

• 16015 Vastauksia
  • 3993181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Paikalla TOK

• Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10905 : 23.12.2016, 23:35:09 »
Noi bendixit on semmosia perkeleitä, että niihin ei saa mistään korjaussarjoja, jolla männät ei jäisi totaalijumiin kunhan satula on 5 min huilannut koskemattomana. Ei volvolta eikä tarvikkeena. BTDT, mulla on, tai siis oli, 2 paria noita bendixejä mistä ei millään maailman konstilla saatu toimivia kun tiivistekumit on liian kireitä. Ois pitäny ehkä kaivaa motivaatiolaatikkoa vielä sevverta että olis viritelly vaikka kilotiivistekaupasta o-renkaat sinne, mutta ei tullu tehtyä.

Hmm. Kyllä mä oon seiskan bendixejä saanu ihan hyvin toimimaan sekä Volvon että tarvikkeen tiivisteillä.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa TVS

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Kontinuerlich jetronic
« Vastaus #10906 : 24.12.2016, 00:17:14 »
Hmm. Kyllä mä oon seiskan bendixejä saanu ihan hyvin toimimaan sekä Volvon että tarvikkeen tiivisteillä.
Kaksi eri paria oli pöydällä, niihin kokeiltiin eri tarvikesarjoja eli kaikkia kolmea mitä motonettiin sai, ja osalla ilmiö oli voimakas ja osalla todella voimakas. Volvolta ei saa, samaten skandixilla saldot 0. Hitu jarrukumirasvaa ja hilut liikkuu sormin ihan kivasti eestaas, mutta 5 min kun venaili niin ei ilman papukaijapihtejä inahtanukaan mihinkään. Sensijaan oon epäillyt että niitä on erilaisia, koska emännän autossa on myös bendixit, sillä versiolla missä on se tosi helposti asennettava pölysuojakumi, ja siinä tarvikeosilla homma pelas ku buikki, ei mitään murheita ja rempan jälkeen menty kaks vuotta.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla HammerDown

• Grand Touring
  • It's Hip To Be Square
« Vastaus #10907 : 24.12.2016, 00:40:21 »
Sensijaan oon epäillyt että niitä on erilaisia, koska emännän autossa on myös bendixit, sillä versiolla missä on se tosi helposti asennettava pölysuojakumi, ja siinä tarvikeosilla homma pelas ku buikki, ei mitään murheita ja rempan jälkeen menty kaks vuotta.

Niin oliko tuo jumiminen joku ABSillisen satulan erikoisuus vai kui? ???

Ei ole ollut ainakaan normibendixillä "kovilla" suojakumeilla mitään ongelmia tarviketiivisteiden puolesta.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Niko_S

• Vieras
« Vastaus #10908 : 24.12.2016, 02:19:50 »
Bendixin jarruista puheenollen, niin omassa 744:ssa en saanut herkistelemällä toimimaan kunoolla, vaikka kaikki oli ehjää.

----

245:sssa on toimivat ABS:t, mutta silti jarrutus on aika heikkoa, vaikka edessä on 4 -mäntäiset BendiXit.

745 / 945 :n jarrutusteho on huomattasti parempi 1-mäntäisellä Girlingin satulalla, vaikka ABS ei olisi käytössä.

s73

• Vieras
« Vastaus #10909 : 24.12.2016, 05:42:14 »

Aina toiminut tarvikekumeilla täällä myös, koskaan ei ole ollut alkuperäisiä käytössä,
Bendixit nuokin ilman absia.
Useilla valmistajilla näkyy olevan kahta mallia, soft langalla kiinni ja hard painamalla.

Aten kumit ebaysta jos ei muuten toimi.

En ostanut tiivistesarjaa motonetistä, sieltäkin kysyttiin, iski vaan kumma kutina viime hetkellä.  :))

Poissa Makkara

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10910 : 24.12.2016, 10:24:30 »
Tämä nyt on vain oma mielipide, mutta jos on tarkoitus käyttää aktiivisesti ja pitää pirssiä pidempään, laittaisin molemmat puolet samoihin aikoihin samanlaiseen iskuun. Käyttöikä kuitenkin suunnilleen sama, niin tartte olla koko ajan entraamassa eri puolilla jotakin. Pitkässä juoksussa tule sen kalliimmaksikaan. O0
Jos vaan olis rahaa, niin laittaisin molemmat samalla :(. Maksaa 90e + pantti noi bendix abs satulat :buck2: ja mun tuurilla en oo tosiaa saamas sitä panttia takas :2funny:.
Auto on jäämässä aika vähälle käytölle, niin kerkee sen toisenkin myöhemmin vaihtamaan.

Taakse vaihdettu molemmin puolin satulat, levyt ja palat vajaa 2kk sitten ::)
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Slerbahuuli

• Vieras
« Vastaus #10911 : 24.12.2016, 10:39:40 »
En tiedä/muista mitkä satulat tuossa omassa 940:ssä on, mutta kyllä ne sai ihan hionnalla ja huolellisella putsauksella toimimaan.
ABSilliset ne on.

Poissa Pekko-poika

• Grand Luxe
  • **
  • Fook Mii and Fook Yu!
« Vastaus #10912 : 24.12.2016, 21:32:13 »
Lähteekös noista ysifarkun classic-puolinahkapallien takapenkkien niskatuet irti jotenkin fiksusti?
Kun niissähän on se joku vaijerihässäkkä joka vetää niskatuet kipatessa sisään.

Lastenistuin pitäs laittaa, ja se istuis paremmin ku olis niskatuki pois...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa väsyttää

• Grand Luxe
  • **
« Vastaus #10913 : 27.12.2016, 22:43:03 »
Täytyis kasipätkään vaihtaa laatikko. Automaatti, 10v vapari kyseessä. Kuinka tarkkaa se on minkä laatikon sinne laittaa?

Oon käsittänyt että esimerkiks T5 laatikko on eri välityksillä, mutta käykö vaikkapa ykköskoppasen vapari V70:n laatikko?

Poissa Kaziganth

• Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • Hämeen hitain
« Vastaus #10914 : 27.12.2016, 22:44:31 »
Täytyis kasipätkään vaihtaa laatikko. Automaatti, 10v vapari kyseessä. Kuinka tarkkaa se on minkä laatikon sinne laittaa?

Oon käsittänyt että esimerkiks T5 laatikko on eri välityksillä, mutta käykö vaikkapa ykköskoppasen vapari V70:n laatikko?
Hämeenlinnasta saa tulla laatikon purkamaan 855 10-tappisesta vaparista edulliseen hintaan :) Koeajomahdollisuuskin vielä :P
No kun halvalla sai.

Poissa jphamala

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10915 : 28.12.2016, 16:11:42 »
Moi, onkohan mahdollista saada itse reissun päällä kuntoon sivuvilkkuja, jotka palavat koko ajan? Potilas on V70 vm 2004 ja kyseessä oikean puolen vilkut. Etu- tai takapolttimon irrotus ei auta. Pientä sivuvilkkuja en uskaltanut pakkasessa ruveta irrottamaan.

Poissa thonii

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10916 : 28.12.2016, 16:22:16 »
Onkohan volvo s60 D5 ylätukikumi jälleen rikki, vai voisiko olla jokin muu vika? Kiihdyttäessä kone heilahtaa konehuoneessa aika äänekkäästi täräyttäen koko autoa ja sama tapahtuu kun päästää kaasusta irti? Kumi on vaihdettu edellisenä keväänä viimeksi.
Kulkineena toimii -04 s60 d5

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #10917 : 28.12.2016, 16:58:45 »
Onkohan volvo s60 D5 ylätukikumi jälleen rikki, vai voisiko olla jokin muu vika? Kiihdyttäessä kone heilahtaa konehuoneessa aika äänekkäästi täräyttäen koko autoa ja sama tapahtuu kun päästää kaasusta irti? Kumi on vaihdettu edellisenä keväänä viimeksi.

Alapuolella edessä myös tukikumi:
https://www.skruvat.fi/Moottorin-tuki-P11604.aspx
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa jokeri racin

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #10918 : 29.12.2016, 22:03:58 »
Onkohan muut v70 mk2 d5 omistajat tehneet sellaista havaintoa, että mittariston viisarit värisee, kun avaa auton ovet ja hyppää sisälle? ??? :D
Itse olen tuota ihmetellyt lähinnä nopeus ja rundimittari värisee... :idiot2:

Poissa Acke

• Global Moderator
  • Turbo
  • *
« Vastaus #10919 : 29.12.2016, 22:12:04 »
Potilas V70N 2,4t, vm 01(?)
Ahtopaine seilaa, ensin nousee n. 0,7 ja sitte laskee ja seilaa 0,2-0,4bar - TCV rikki?
Rohinaa apulaiteremmin suunnilta kun ilmastoinnin kompura kytkeytyy - kompuran laakeri?
Mielipiteitä?

Elekma  Autoracing