RallyBaron  Samppasport

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16015 Vastauksia
  • 3993271 Lukukerrat

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1820
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10950 : 07.01.2017, 00:17:11 »
Joku liitin siellä on. Lyönkö piuhat kiinni eikä tyynyt tule silmille kun virrat laittaa päälle?....
Ei noissa varmaan väliä kumminpäin laittaa kiinni johdot?
No näkyykö muita liittimiä mistä piuhat vois olla irronnu? 850:ssä on mekaaninen nalli penkin bägille ja se tulee sieltä kyllä silmille ilman virtojakin.

Poissa nepu10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10951 : 07.01.2017, 00:36:38 »
No näkyykö muita liittimiä mistä piuhat vois olla irronnu? 850:ssä on mekaaninen nalli penkin bägille ja se tulee sieltä kyllä silmille ilman virtojakin.
Juu ehdin jo heittää piuhat kiinni niin ainakin tuntuu toimivan lämmitin. Miinus piuhan otin kyllä ennen operaatiota varmuuden vuoksi irti ja odottelin sen maagisen vartin ennenkin aloin mitään tekemään...
Edit. Tuskin siis järjestyksellä väliä niillä piuhoilla kun termostaatti kuitenkin stoppaa virrankulutus kun tarpeeksi lämpöä?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2017, 00:38:42 kirjoittanut nepu10 »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10952 : 07.01.2017, 19:55:41 »
Kun asennetaan LH:n johtosarja 240:piin jossa sitä ei ole ennen ollut, pitää tulipellin oikeanpuoleiseen peitelevyyn tehdä reikä johtojen läpivientiä varten?

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10136
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10953 : 08.01.2017, 00:02:32 »
Kun asennetaan LH:n johtosarja 240:piin jossa sitä ei ole ennen ollut, pitää tulipellin oikeanpuoleiseen peitelevyyn tehdä reikä johtojen läpivientiä varten?

Onko siinä jo valmiina paikka läpiviennille olemassa? ??? Ei muista enään....
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1317
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10954 : 08.01.2017, 00:12:42 »
Saattaa siitä reikä löytyä, muuten rasiaterällä helppo tehdä.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10955 : 08.01.2017, 01:47:40 »
Onko siinä jo valmiina paikka läpiviennille olemassa? ??? Ei muista enään....

Pari pienempää reikää oli, mutta nuo johdot menee läpi yhdestä isosta reiästä jota tuossa ei ollut.

muuten rasiaterällä helppo tehdä.

Kai se on tuolla väännettävä :)

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10956 : 08.01.2017, 02:06:56 »
Auttaako tämä kuva mitään?



Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla


Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 413
  • Ei mihinkää!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10957 : 08.01.2017, 04:29:00 »
Sähköflektijuttuja.. Ku en googlatenkaan oikeen ottanu löytääksein mitä termarit kestäävät hajoomatta..
Kytky mallia akusta suora plussa sulakkeen kera flektille, termari pätkimässä maata.
Toisessa lankussa ompi bilteman flekti joka bilteman sivujen mukaan kuluttas alle 10A virtaa.
Tässä toisessa lankussa taasen v40 2,0t otettu pelkkä iso flekti (niitähän on kaksi samassa paketissa, iso sekä pieni)
ja kytkytapa sama. Ottasko tuo v40 orkkisflekti sen verran virtaa vs bilteman yleismalli että se paskois tuon 260/700 92c painotutti mallin anturin ???

Ongelmana tuli sellanen että flekti huutas niin kauan ku akku kestää, pari kertaa toimi päälle/pois niinkuin kuuluu ja sitten jäikin huutamaan.
Vaihoin anturissa maat ristiin niin sammui flekti. Liekö sitten toimis taas, en o käyny vielä lenkillä.
Että en nyt tiiä viskasisko tuon flektin hyllyyn ja hakis biltemasta flektin ja motonetista uuden anturin.
Vai uuden anturin, releen ja toteuttais releellä kytkyn. Haukkaa varmasti jonkin verran tuo flekti kun virrat tippuu sen pyöriessä 13,2 -->11,5v
« Viimeksi muokattu: 08.01.2017, 05:57:22 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10136
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10958 : 08.01.2017, 11:38:29 »
Sähköflektijuttuja.. Ku en googlatenkaan oikeen ottanu löytääksein mitä termarit kestäävät hajoomatta..
Kytky mallia akusta suora plussa sulakkeen kera flektille, termari pätkimässä maata.
Toisessa lankussa ompi bilteman flekti joka bilteman sivujen mukaan kuluttas alle 10A virtaa.
Tässä toisessa lankussa taasen v40 2,0t otettu pelkkä iso flekti (niitähän on kaksi samassa paketissa, iso sekä pieni)
ja kytkytapa sama. Ottasko tuo v40 orkkisflekti sen verran virtaa vs bilteman yleismalli että se paskois tuon 260/700 92c painotutti mallin anturin ???

Ongelmana tuli sellanen että flekti huutas niin kauan ku akku kestää, pari kertaa toimi päälle/pois niinkuin kuuluu ja sitten jäikin huutamaan.
Vaihoin anturissa maat ristiin niin sammui flekti. Liekö sitten toimis taas, en o käyny vielä lenkillä.
Että en nyt tiiä viskasisko tuon flektin hyllyyn ja hakis biltemasta flektin ja motonetista uuden anturin.
Vai uuden anturin, releen ja toteuttais releellä kytkyn. Haukkaa varmasti jonkin verran tuo flekti kun virrat tippuu sen pyöriessä 13,2 -->11,5v

Kyllä varmasti flekti haukka virtaa pyöriessään, mutta tuo mittaamasi arvo on jännite.

Kytkennässä pitää ehdottomasti olla rele välissä, ei ihme jos termostaatista palaa kärjet.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2928
  • "Noku mä haluan"
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10959 : 08.01.2017, 14:36:44 »
Auttaako tämä kuva mitään?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Lähetetty minun MotoG3 laitteesta Tapatalkilla

Auttaa. Kiitosta! -H-

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10960 : 08.01.2017, 19:35:42 »
700/900-srj jenkkivilkkujen kiinnitys eurovaloihin. Kuumaliimalla, sikajankilla, purukumilla vai millä porukka noita kiinnitelly? Vai onko joku kehitelly semmosen kiinnityksen että ne saa ilman väkivaltaa irti ja takasin kiinni?

Poissa Makkara

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 795
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10961 : 08.01.2017, 20:11:04 »
Mistä suomesta sais 740 b230f koneeseen paisuntasäiliön ja jäähdyttimen välisen letkun? Pystyisiköhän sen korvaamaan jollain yleismallisella suoralla letkulla, vai pitääkö sen olla just oikean muotoinen?
S90 -98 B6304FS
EX:V70 -01 B5244T3, S90 -98 B6304F2, 850 -95 B5254S, 940 -91 B230FB, 740 -88 B230F, 740 -88 B200E, S80 -99 B6284T, C70 -00 B5254S

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1807
  • It's Hip To Be Square
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10962 : 08.01.2017, 20:16:18 »
Pystyisiköhän sen korvaamaan jollain yleismallisella suoralla letkulla, vai pitääkö sen olla just oikean muotoinen?

En äkkiseltään keksi miksei, eihän ne edes liiku toisiinsa nähden.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 413
  • Ei mihinkää!!
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10963 : 08.01.2017, 20:47:58 »
Kyllä varmasti flekti haukka virtaa pyöriessään, mutta tuo mittaamasi arvo on jännite.

Kytkennässä pitää ehdottomasti olla rele välissä, ei ihme jos termostaatista palaa kärjet.
Juu jännite.. Tossa ei taas ihan ajatuksella tullu kirjoteltuun. Rele ja anturi kaupoille siis..
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Alapala

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #10964 : 09.01.2017, 00:41:26 »
Onko täällä joku vaihtanut itse termostaattia d5244t16 tai vastaavaan, missä termostaatti on moottorin etupuolella? Onko minkälainen homma?

Päättelin, että termari päästää läpi liian aikaisin kun moottorin lämmöt ei nouse normaali ajossa kuin 70-75C, vaikka maski on peitossa, webasto pöhisee ja ulkolämpö lähes nollassa. Moottoritiellä nousee 80:n yli mutta eikös tuon pitäisi pyöriä lähempänä 90C joka on termostaatin avautumislämpö tässä laitteessa?

 

Elekma  Autoracing