Autoracing  KL-varaosat

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16008 Vastauksia
  • 3856319 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 280
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11715 : 07.09.2017, 17:49:06 »
Kuinka vaihtaa 940 ft koneesee moniurahihna ? Autossa on myös ilmastointi. Laturin remmin tiedän miten ottaa pois mutta mistä löystyy kompuran ja moniuran hihna?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4528
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11716 : 07.09.2017, 18:51:39 »
Moniuraa siellä ei taida olla,viittaat siis öljy- ja vesipumpun hihnaan? Öljypumpun saa löysättyä samalla tavalla kuin laturin ja ilmastoinnin kompurassa on myös säätö.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1580
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11717 : 07.09.2017, 18:58:52 »
No tämäkään ei uudella anturilla ratkennut! Voiko tuolla syylärissä tuo vesi jäähtyä jopa ilman ajoviimaa/flektiä niin paljon ettei se tavoita 92°C lämpöä ennenkuin pata on +100°C  :idiot2:

Koekeittämällä anturit toimii, mutta vaikka lämpömittari alkaa näyttämään kannesta 98°C niin siltikään ei vielä kytke syylärissä!
Onko Volvolla edes alkujaan käytetty tuota anturia? Jos on niin onkohan se ollut paljon kylmempi?


E: Kannessa oleva lämpöanturi sanoo 100 - 102°C kun tuo 92°C flektin anturi kytkeytyy syylärissä.
Nyt kysymys kuuluukin, onko tuo liikaa? Eli tilaanko kylmemmän anturin vai annanko olla tuollaisenaan?

ihan normaalit noi lämmöt on. Itselläkin flekti potkaisee käyntiin kun kannessa on lämpöä 94-98°C
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11718 : 07.09.2017, 21:15:56 »
ihan normaalit noi lämmöt on. Itselläkin flekti potkaisee käyntiin kun kannessa on lämpöä 94-98°C

Jees. Kerkesinkin kyl jo tilaamaan 82°C - 72°C anturin briteistä.
Vaikuttaa vaan mun tajuntaan turhan kuumalta...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11719 : 09.09.2017, 00:18:17 »
pieni varmistus ennenkuin kytken väärin elikkä lh 2.4 ykk anturin pinni järjestystä mietiskelen, alla olevassa kuvassa (mikäli tämä pätee tuohon älhoon anturiin :idiot2:? tuo + supply kuvastaa ilmeisesti 1 (A) pinniä siellä anturissa?

240 GL-88

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1580
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11720 : 10.09.2017, 17:20:08 »
pieni varmistus ennenkuin kytken väärin elikkä lh 2.4 ykk anturin pinni järjestystä mietiskelen, alla olevassa kuvassa (mikäli tämä pätee tuohon älhoon anturiin :idiot2:? tuo + supply kuvastaa ilmeisesti 1 (A) pinniä siellä anturissa?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pinnit:

1: Anturin maadoitus (punainen)
2: Signaali (sininen)
3: häiriönsuoja (kytketään maahan)

kyseessä siis VR anturi toisinkuin laittamassasi esimerkkikuvassa jossa hall tyyppinen anturi.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Afteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11721 : 10.09.2017, 18:49:59 »
juu kiitos tästä, jostain syystä hämäsi tuo 3 pinninen liitin.
240 GL-88

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11722 : 11.09.2017, 18:46:00 »
Kyselin juuri tuolla omassa showroomissa et kuuluuko 940 ft olla alipaineletkussa takaiskua joka menee ilmastoinnin läpille ja onko näissä alipainesäiliötä kuten vanhemmissa 740 on.

Nythän ahtopaine painaa läpät kiinni jos ei takaiskua ole.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10082
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11723 : 11.09.2017, 19:51:42 »
Kyselin juuri tuolla omassa showroomissa et kuuluuko 940 ft olla alipaineletkussa takaiskua joka menee ilmastoinnin läpille ja onko näissä alipainesäiliötä kuten vanhemmissa 740 on.

Nythän ahtopaine painaa läpät kiinni jos ei takaiskua ole.

Kuuluu olla takaisku, ei ole alipainesäiliötä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11724 : 11.09.2017, 19:55:32 »
Kuuluu olla takaisku, ei ole alipainesäiliötä.

Tarvikeliikkeestäkö joku vai vaan volvolta tilaamalla

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10082
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11725 : 11.09.2017, 20:14:23 »
Tarvikeliikkeestäkö joku vai vaan volvolta tilaamalla

Eiköhän siinä toimi joku yleismallinenkin. Mä kyselin aikoinaan Volvolta kyseistä takaiskua, ei tahtonut silloin löytyä koneelta eikä kirjasta.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11726 : 11.09.2017, 20:21:09 »
Pitääpä kysellä. Kumiletku on 4mm sisältä nii on ehkä haastetta.. valttorilla on paineilma linjaan takaiskuja mut ei edes pää punasena puhaltaen auennut. Eli ei toimi.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10082
  • Teiden tukko
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11727 : 11.09.2017, 20:28:28 »
Pitääpä kysellä. Kumiletku on 4mm sisältä nii on ehkä haastetta.. valttorilla on paineilma linjaan takaiskuja mut ei edes pää punasena puhaltaen auennut. Eli ei toimi.

Mun ysissä takaisku näkyy tuossa öljytikun yläpuolella.


Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11728 : 11.09.2017, 20:28:38 »
Toimiski joku pissapojan takaisku?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

s73

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11729 : 11.09.2017, 21:06:57 »
Mun ysissä takaisku näkyy tuossa öljytikun yläpuolella.




Onko oikeasti neljä millin letkulla?
Seitensatkussa joku 8mm. ja takaisku erilainen, letkut näyttää samalta.
Kokeile numeroa 9485451.

 

Proturbo  Autodiagnoosi