Proturbo  Autodiagnoosi

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 16008 Vastauksia
  • 3849447 Lukukerrat

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juho A.

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11865 : 23.10.2017, 22:58:22 »
Pitää kattoo huomenna ni ei tarvi arvuutella?
Joo tarkista niin osaa suunnitella projektia eteenpäin :)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11866 : 23.10.2017, 23:36:14 »
Tapista tappiin tarkoitti hän. 7 kierrosta laidasta laitaan on ollut vain 80 luvun hiluxissa ja sitä sai veivata :D
Ei se kyllä mielestäni -80 luvun alun LN46 koppaisessa 4x4 hiluxissa noin paljoa ratti pyöri.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5840
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11867 : 24.10.2017, 04:31:59 »
Tää oli takaveto ilman ohjaustehostinta.

Poissa e0000333

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11868 : 24.10.2017, 13:03:09 »
KL-racingin tinavitosen tiivistesarjan mukana tuli musta kannentiiviste. Tekeekö sillä mitään vai pitäskö hakee tilalle woimakäyttöön sitä victor reinziä esim.?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11869 : 24.10.2017, 17:35:45 »
Tää oli takaveto ilman ohjaustehostinta.
Tuota hiluxiakin on tehty -80 luvulla monellakin eri korimallilla. N50, N60, N70, N30, ja N40 mallia ainakin saanut -80 luvulla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11870 : 24.10.2017, 18:40:04 »
Tuota hiluxiakin on tehty -80 luvulla monellakin eri korimallilla. N50, N60, N70, N30, ja N40 mallia ainakin saanut -80 luvulla.
2.1 litrainen vaparidiesel vuodelta 1981. Kanttilamppu, samaa koppaa saanut 70-luvulla nappisilmänä.

Huikkoster niitti parisen metriä marjapuskaa, kun vastaheiton oikaisuun ei riittänyt kädet. :2funny:

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11871 : 24.10.2017, 18:51:32 »
Taitaa takaveto hiluxissa olla raidetanko-ohjaus ja nelivedoissa apusimpukalla. Siitä varmaan johtuu ne ratin kierrokset ja mikä lie sitten ollut ideana että ratti pyörii 7 kierrosta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11872 : 24.10.2017, 19:41:46 »
Taitaa takaveto hiluxissa olla raidetanko-ohjaus ja nelivedoissa apusimpukalla. Siitä varmaan johtuu ne ratin kierrokset ja mikä lie sitten ollut ideana että ratti pyörii 7 kierrosta.
Simpukka-ohjaus ja 7 kierrosta tapista tappiin (runkopalkista runkopalkkiin).

Ihan sama mitä joku änkyttää. Tuo tarkastettiin ja laskettiin varmaan kolme kertaa. :D

Mikä muu voi kolista 940:n keulassa, kuin hammastanko/iskarin yläpäät? koiranluut, vakaajan puslat yms. ehjät. kartiopuslat ihan loppu.

The moose

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11873 : 24.10.2017, 19:50:19 »
Joo tarkista niin osaa suunnitella projektia eteenpäin :)

Keskeltä vasempaan tappiin lähes 2 kierrosta. 

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3343
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11874 : 25.10.2017, 07:57:05 »
Simpukka-ohjaus ja 7 kierrosta tapista tappiin (runkopalkista runkopalkkiin).

Ihan sama mitä joku änkyttää. Tuo tarkastettiin ja laskettiin varmaan kolme kertaa. :D

Mikä muu voi kolista 940:n keulassa, kuin hammastanko/iskarin yläpäät? koiranluut, vakaajan puslat yms. ehjät. kartiopuslat ihan loppu.
Jarrupalat ja liukutapit
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5840
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11875 : 25.10.2017, 15:56:16 »
Jarrut voisi tutkia, teinhän mä niihin täyden remontin. Joo eli mun classicista kyse. Semmoista kevyttä kopsetta kuuluu kuin pyörän pultit olisivat löysällä (2x jälkikiristetty)

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2403
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11876 : 25.10.2017, 20:18:32 »
Jarrut voisi tutkia, teinhän mä niihin täyden remontin. Joo eli mun classicista kyse. Semmoista kevyttä kopsetta kuuluu kuin pyörän pultit olisivat löysällä (2x jälkikiristetty)

Sulla toki vähän säyseempi ajotyyli kun mulla mutta itsellä löysty eestä ne alapallon kiinnityskalikat mitkä tolppaan pultataan... Leimalla huomattiin ja tiukkaamalla selvisin...
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3384
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11877 : 25.10.2017, 23:27:41 »
Autona V70 mk2. Onko jossain mahdollisesti jotain vikaa, onko tälläinen edes mahdollista vai onko vika vain päässäni? :2funny:

Eli tilanne: Pysäytän auton aivan aavistuksen kaltevalle pinnalle ja annan olla ilman jarruja. Auto pysyy paikallaan. Mutta samantien kun moottorin sammuttaa, niin lähtee auto kiltisti valumaan kaltevalla pinnalla. Kysymys onkin siis, että voiko moottorin sammuttaminen jotenkin vapauttaa noita jarruja, jotka ilmeisesti(?) muuten aavistuksen ilmeisesti laahaavat?  :idiot2:

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9540
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11878 : 25.10.2017, 23:58:43 »
Autona V70 mk2. Onko jossain mahdollisesti jotain vikaa, onko tälläinen edes mahdollista vai onko vika vain päässäni? :2funny:

Eli tilanne: Pysäytän auton aivan aavistuksen kaltevalle pinnalle ja annan olla ilman jarruja. Auto pysyy paikallaan. Mutta samantien kun moottorin sammuttaa, niin lähtee auto kiltisti valumaan kaltevalla pinnalla. Kysymys onkin siis, että voiko moottorin sammuttaminen jotenkin vapauttaa noita jarruja, jotka ilmeisesti(?) muuten aavistuksen ilmeisesti laahaavat?  :idiot2:

Jarrutehostin ainakin on alipaineistettu moottorin käydessä ja rentoutuu kun moottorin sammuttaa. Mutta ei sen tehostimen pitäisi ehjässä autossa jarruja laahata jarrupolkimeen painamatta.

Uusissa autoissa esiintyy ihan jarruassistenttia joka pitää jarrut päällä kunnes kaasulla pyytää liikkumista. En tosin muista oliko niitä vielä V70 mk2 aikaan. Omassa tuon ominaisuuden aktiivisuudesta kertoo vihreä merkkivalo, ikäänkuin käsijarrun valo mutta A-kirjain P:n tilalla.

Jos ajat autolla rauhallista normaalia ajoa (ilman kovia jarrutuksia) niin lämpeneekö jarrulevyt selvästi?
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa Roopeh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #11879 : 26.10.2017, 16:20:45 »
Pakko tästä 940:sen pissapojasta vielä kysyä... Pissapoika ja pyyhkijät muuten siis toimivat, ainoa vaan että nestettä ei voi laittaa säiliöön paljon, ellei halua että ne valuu letkua pitkin samantien pihalle. Aikasempi kuva taas havainnollistamaan tilannetta:


Eli tuosta kuvan 2. numerosta lähtee toinen letku sinne konepellin alapuolella olevaan takaiskuventtiiliin (ja sieltä suuttimille), mutta toinen letku ei ole missään kiinni (ja tätä kautta nesteet siis valuvat pihalle). Aloin miettimään että onko siellä edes alkuperäisesti ollut tämmöinen suodatin mikä haaroittaa sen 1 -> 2 letkulle. Voihan se toki korvausilmaa sitä kautta ottaa säiliöön mutta eikö se saa korvausilmaa jo kuvan 3. numeron letkun kautta, joka menee siis säiliön täyttöpuolelta kuvan 5. numeron pumppuun? Hyvällä paineella muuten vedet tulee lasille mutta vikavalo nesteen vähyydestä koetaulussa häiritsee.
Miksi jonkun on pitänyt mennä toimiva pissapoika sotkemaan  >:(
944 B230FK M90

 

RallyBaron  Samppasport